Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
5 februarie 2021
1.*BREAKING Calendarul de înscriere în clasa pregătitoare 2021 a fost pus în dezbatere: pe 15 martie încep înscrierile / Greșeală în metodologie, care spune că maximul este de 25 de elevi la clasă, deși legea prevede cel mult 22 elevi în învățământul primar
Ministerul Educației a pus, vineri, în dezbatere publică proiectul calendarului de înscriere a copiilor în învățământul primar, pentru anul școlar 2021-2022, precum și proiectul metodologiei de înscriere în învățământul primar pentru anul școlar viitor. Procedurile încep pe 10 martie, iar înscrierea începe pe 15 martie, cu evaluarea copiilor și emiterea recomandării de înscriere la școală. Proiectul de metodologie are o greșeală: stipulează că maximul de elevi la clasă este de 25 de elevi, deși legea educației prevede din august 2020 că sunt cel mult 22 elevi la clasă în învățământul primar.
Proiectul de metodologie prevede că înscrierea în clasa pregătitoare nu este condiționată de frecventarea grupei mari de grădiniță. Precizarea vine în contextul în care anul acesta școlar este primul în care grupa mare a devenit obligatorie, în România.
O noutate legată de obligativitatea grupei mari de grădiniță intervine, însă, atunci când este vorba despre înscrierea la clasa pregătitoare a copiilor care fac 6 ani după 1 septembrie 2021. Concret, vor fi evaluați psihosomatic doar copiii care împlinesc 6 ani în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2021 inclusiv și care NU au frecventat grădinița sau care s-au întors din străinătate. Ceilalți, vor intra la școală pe baza unei recomandări primite de la grădiniță.
Ce spune metodologia: Părinții/ tutorii legal instituiți/ reprezentanții legali, ai căror copii împlinesc vârsta de 6 ani până la data de 31 august 2021 inclusiv, au obligația de a înscrie copiii în învățământul primar în clasa pregătitoare. Procesul de înscriere în învățământul primar nu este condiționat de frecventarea grupei mari a învățământului preșcolar. De asemenea, și părinții ai căror copii împlinesc vârsta de 6 ani în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2021 inclusiv, pot să își înscrie copiii în învățământul primar, în clasa pregătitoare, dacă nivelul lor de dezvoltare este corespunzător.

2.*Redeschiderea unităților de învățământ este o ,,nebuloasă”, acuză Alianța studenților, care semnalează probleme birocratice și operaționale privind întoarcerea la școală / Măsurile propuse pentru studenți
Redeschiderea unităților de învățământ începând cu 8 februarie este descrisă de Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (A.N.O.S.R.), într-un comunicat transmis alături de Consiliul Național al Elevilor (C.N.E.), drept o ,,nebuloasă” care, spun organizațiile, persistă și în condițiile ordinului publicat vineri de Ministerul Educației și Ministerul Sănătății.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
2 februarie 2021
1.* Şcolile gimnaziale s-au redeschis astăzi în toată Grecia, alături de liceele din regiunile mai puţin afectate de pandemia de coronavirus, după o pauză de două luni şi jumătate pe durata căreia aceste unităţi de învăţământ au rămas închise. Totodată, Grecia a început luni pregătirile pentru al treilea val al pandemiei, în contextul în care Ministerul Sănătăţii se teme de o posibilă creştere a noilor cazuri de infectare cu SARS-CoV-2, transmite Agerpres.
„Prioritatea noastră este redeschiderea şcolilor, adoptând în continuare măsurile necesare pentru siguranţa voastră şi pentru sănătatea publică”, a declarat luni în faţa elevilor şi profesorilor eleni ministrul grec al Educaţiei, Niki Kerameus, care a vizitat o şcoală gimnazială de la marginea Atenei.

2.* Sunt prea puține cabinete și cadre medicale în școli, stocurile de măști trebuie verificate, sute de unități de învățământ nu au autorizație sanitară, avertizează Consiliul Elevilor, înaintea deciziei privind reluarea școlii
Capacitatea cabinetelor școlare de a realiza teste rapide este semnificativ scăzută, iar multe dintre cadrele medicale școlare, și așa puține sunt în acest moment detașate către alte instituții, arată Consiliul Național al Elevilor într-o poziție publicată înaintea deciziei ministerelor Educației și al Sănătății cu privire la modul în care va începe al doilea semestru, posibil în format fizic. Organizația mai apreciază că milioanele de măști anunțate de ministrul Cîmpeanu ca fiind disponibile în școli trebuie verificate pentru conformitate, având în vedere incidentele cu alte stocuri comercializate.

3.* Rectorul SNSPA Remus Pricopie, considerații despre ministrul Sănătății Vlad Voiculescu: Ușurința partidelor de a promova la ministere oameni fără pregătire în domeniu și fără experiență în gestionarea sistemelor mari este “cât se poate de periculoasă”
Școala Națională de Studii Politice și Administrative (SNSPA) a emis, luni, un comunicat în care sunt citate considerațiile rectorului acestei instituții, Remus Pricopie, prezentat și în calitate de fost ministru al Educației și Cercetării, despre nevoia de competență profesională în poziții de conducere ministerială. Singurul exemplu folosit în comunicat este cel al ministrului Sănătății, Vlad Voiculescu, despre care rectorul arată că nu este medic, în condițiile în care promovarea în funcții ministeriale a unor oameni fără pregătire în domeniul acoperit ar fi “cât se poate de periculoasă”.

4.* VIDEO Cîmpeanu: În Europa doar trei țări nu au deschise cel puțin grădinițele și școlile primare – Germania, Danemarca și Portugalia / Ne concentrăm atenția pentru pregătirea școlilor în eventualitatea unei decizii favorabile mâine (astăzi – n.n.)
Doar trei state din cele 27 ale Uniunii Europene nu au deschise cel puțin grădinițele și școlile primare sau nu au luat încă o decizie pentru deschiderea lor, a declarat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu. Acesta a mai spus că se fac pregătiri pentru deschiderea școlilor în eventualitatea unei decizii de reluare fizică a cursurilor în clase.
,,La acest moment (luni, 1 februarie 2021 – n.n.) pot să vă spun că interesul major pentru deschiderea școlilor cu prezență fizică se păstrează”.

,,Măria sa, Dascălul” – La ceas de centenar

În anotimpul roadelor, noi am cules un obicei: programul omagial

,,Măria sa, Dascălul” – La ceas de centenar

Anii se scurg cu repeziciune, importante sunt clipele pe care reușim să le imortalizăm prin puterea trăirii.

În urmă cu 6 ani, am pornit la drum semănând gânduri alese și fapte adevărate printre semenii noștri și, pentru că Ziua Educației este toamna, anotimpul roadelor, noi am cules un obicei: programul omagial ,,Măria Sa, Dascălul", care ilustrează activitatea Casei Corpului Didactic a Județului Bihor.
 În semn de respect față de cei ce s-au dedicat acestei onorabile profesii, și în acest an evenimentul a fost organizat într-un cadru festiv, în atmosfera caldă și primitoare a sălii de conferințe Varadinum, a hotelului DoubleTree Hilton din Oradea.
Manifestarea cultural-educativă a fost onorată de reprezentanții autorităților locale și județene, pentru care învățământul constituie o prioritate: prof. Kéry Hajnal, inspector școlar general adjunct - Inspectoratul Școlar Județean Bihor, prof. Dan Peter, director - Palatul Copiilor Oradea, distinse cadre didactice din învățământul universitar orădean: prof. univ. dr. Erica Mang, prof. univ. dr. Agneta Marcu, prof. univ. dr. Vasile Marcu, prof. univ. dr. Daniela Roman, precum și inspectori școlari, directori și directori adjuncți ai instituțiilor de învățământ din Oradea și județul Bihor.
În deschidere, d-na prof. Carmen Bodiu, director al Casei Corpului Didactic a Județului Bihor, a subliniat că tradiţia este o comuniune cu misterul istoriei. Viaţa fiecărui om este o istorie. De aceea, la ceas de centenar, a căutat să aducă în prim plan acele modele de cadre didactice care reprezintă repere într-un context specific, căci istoria este un ghid de navigaţie fără greș. Printr-o emoționantă evocare, a readus pe agenda zilei cele 25 de personalități omagiate în edițiile precedente prin conferirea câte unei plachete omagiale. Interludiile muzicale oferite de eleva Astrid Muthu de la Palatul Copiilor și Elevilor Oradea au încântat auditoriul cu măiestria interpretativă, dovedind că talentul nativ, modelat cu har și răbdare de un profesor pasionat, prof. Dana Oprescu - Palatul Copiilor  și Elevilor Oradea, poate atinge performanțe deosebite. I s-au alăturat elevii de la Liceul de Arte din Oradea: Jurjuț Dariana, Canto, clasa a XII-a, prof. coord. Pop Ancuța, prof. corepet. Marinău Sanda, Borbiro Timea - Flaut, clasa a XI-a, prof. coord. Mircescu Georgiana, prof. corepet. Ferencz Mercedes, Sferle Alex - Vioară, clasa a XI-a, prof. coord. Moga Andrei, Buzle Cosmin - Canto, clasa a XI-a, prof. coord. Bonțu Aurica, prof. corepet. Benczedi Monika. Dansul popular al elevilor de la Palatul Copiilor și Elevilor Oradea, un fragment dintr-un obicei străvechi, pregătit de d-na profesor Iano Paula Georgiana a adus vioiciune și jovialitate, plasând evenimentul într-o atmosferă de tradiție, a educației și culturii românești. 
Sărbătoriții celei de-a VI-a ediții a manifestării omagiale au fost distinșii profesori ale căror nume au intrat în cartea de onoare a învățământului bihorean: prof. dr. metodist Ile Elisabeta, prof. Liliana Gligor, prof. Pető Csilla, prof. univ. dr. Mihai Drecin și prof. univ dr. Viorel Faur. Secvențele solemne ce au precedat acordarea noilor plachete omagiale au fost pregătite și prezentate de profesorii metodiști ai CCD Bihor, care au rememorat cele mai importante momente ale unor activități de excepție, subliniind calitățile ce-i recomandă drept personalități marcante ale învățământului actual. Astfel, prof. metodist Ignac-Attila Demeter a elogiat meritele și dăruirea unui cadru didactic ce a lăsat o luminoasă moștenire Casei Corpului Didactic, prof. dr. Elisabeta Ile. La rândul său, prof. dr. Maria Hulber a evidențiat excelența în activitatea artistică și didactică a profesoarei de muzică Alexandra Liliana Gligor, ce și-a dedicat vocația și creativitatea școlii în care a predat. Prof. metodist Demeter Emőke a subliniat îndelungata activitate de inspector de specialitate pentru învățământul primar în limba maghiară a prof. Pető Csilla și optimismul deosebit prin care le-a insuflat mereu energie celor din jur. Prodigioasa contribuție didactică și științifică a prof. univ. dr. emerit Mihai Drecin a fost prezentată cu migală de prof. metodist Florina Szabo, iar prof. metodist Denisa Luca a apreciat meritele deosebite în activitatea profesorală, precum și relevanța publicistică a studiilor întreprinse de prof. univ. dr. emerit Viorel Faur.
De asemenea, diplome de apreciere au fost acordate tuturor cadrelor didactice care au asigurat pregătirea elevilor incluși în programul artistic, cadre didactice care au demonstrat la fața locului modul în care și-au înțeles misiunea, iar mulțumirile pentru reușita acestui regalul de cuget și simțire românească au fost aduse Consiliului Județean Bihor, Direcția Social Comunitară.
Dincolo de catedre, într-o zi cu reverberații speciale, publicul numeros prezent la programul omagial ,,Măria Sa, Dascălul", reprezentativ pentru toate categoriile învățământului bihorean, a demonstrat, încă o dată, dorința de integrare a cadrelor didactice într-o distinsă comunitate profesională, unită prin împărtășirea acelorași valori. (C.M.)
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: ,,Măria sa, Dascălul” – La ceas de centenar.

Trimite email

Pentru mai multe poze click aici

vineri, 26 februarie 2021

Poza zilei

Flori și mărțișoare, fără interdicție

Ministerul Educației nu a transmis și nu va transmite către unitățile și instituțiile de învățământ nicio interdicție expresă cu privire la oferirea de flori și mărțișoare!!!