Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

A IV-a revoluție industrială - Conectivitatea

Din mesajele lansate la ... Agora Cercurilor Studențești

A IV-a revoluție industrială - Conectivitatea

Ieri (duminică), scriind despre cea de-a patra ediție a Simpozionului Internaţional ,,Brainstorming în Agora Cercurilor Studențești" (BACStud) 2018, desfășurată la Universitatea din Oradea, la Băile Felix și la Universitatea Agora din Oradea, în perioada 18-20 octombrie 2018, am telegrafiat câteva idei, dar n-am insistat pe mesaje.

Acum dorim să revenim la câteva mesaje, exprimate la deschiderea evenimentului de către cei doi distinși academicieni, Florin Gheorghe Filip și Gheorghe Păun (redactorul-șef al revistei de cultură ,,Curtea de la Argeș", revistă cu care dorim să vă împrieteniți prin semnalele pe care le lansăm lunar la apariția unui nou număr) și de alți profesori.
,,A fi înseamnă să facem ceva"
V-am împărtășit două dintre mesajele comunicate de doamna prorector Ligia Burtă de la Universitatea din Oradea (legate de Agora studențească - drept o inițiativă fericită și benefică, dar și despre falsele bariere).
Doamna conf. univ. dr. ing. Egri Angela, de la Universitatea din Petroșani, a lansat un alt mesaj important și realist (subliniat mai sus:  ,,A fi înseamnă să facem ceva"). E chiar Logo-ul celor din Petroșani. ,,Am venit să vă arătăm împreună cu grupul de cercetători, studenți, masteranzi și doctoranzi că am făcut ceva. Am reușit să realizăm câte ceva  din domeniul științei și am dori să comunicăm cu toată lumea, să aflăm alte noutăți și să ducem mai departe această tradiție foarte frumoasă"... (conf. univ. dr. ing. Egri Angela).
,,Agora este o experiență de succes!"
Referindu-se la cei 18 ani (de majorat) împliniți în acest an de Universitatea Agora, distinsul academician și prieten al nostru (de vreo 15 ani) Florin Gheorghe Filip aprecia: ,,Agora este o experiență de succes, o experiență privată, o experiență care a arătat succesul unor inițiative, a unor oameni dinamici. Pe unii dintre ei i-ați cunoscut, i-ați văzut aici. Ea mai arată în același timp folosul pe care o inițiativă privată îl are împreună cu cea publică. Prezența doamnei prorector aicea (e vorba de doamna conf. univ. dr. Ligia Burtă, de la Universitatea din Oradea) o demonstrează".
,,Complementaritatea talentelor, caracterelor, firilor... dă tăria acestui popor" 
Și tot domnia sa a făcut vorbire despre ceea ce ,,dă tăria acestui popor", ca un fel de replică la nefericita idee adusă în discuție de dl rector (referitor la euro-scepticismul unora sau altora... măsurat de un presupus euro-barometru... mincinos sau manipulator).
,,Ideea este că noi suntem un tot (...). Complementaritatea talentelor, caracterelor, firilor celor din Ardeal, Moldova, din Muntenia dă tăria acestui popor. Mai multe nu vă spun. E anul Centenarului, care le conferă tuturor activităților o tentă aparte"...
,,Către tânăra generație"
Înainte să ne vorbească în detaliu despre jocul GO - ,,un joc pur de inteligență", distinsul academician Gheorghe Păun ne-a semnalat cartea ,,Către tânăra generație", scrisă de savantul Simion Mehedinți, fondatorul școlii de geografie, din care au fost publicate fragmente în revista pe care o conduce, revista de cultură ,,Curtea de la Argeș". De pe coperta respectivei cărți (care cuprinde articole de învățământ și despre învățători...), domnul academician a citat (din memorie) ideea că ,,Renașterea unui popor începe cu tinerimea sa; decăderea, tot de acolo!" Tot din cuvântul domniei sale aveam să aflăm că joi, în prima zi a simpozionului, o zi plină desfășurată la Universitatea din Oradea, s-a vorbit și despre a IV-a revoluție industrială, având drept cuvânt cheie Conectivitatea. ,,Prima revoluție a fost bazată pur pe tehnologie, pe abur, pe energie; a doua, pe electricitate (deci, din nou pe fizică, inginerie pură, plus organizare); a treia revoluție științifică tehnologică este bazată pe calculatoare, pe informație. Deci, s-a trecut de la inginerie pură la altceva, la informație. Trăim acum a IV-a revoluție industrială. Conectivitatea este cuvântul cheie. Legarea procesoarelor între ele, de la celular la frigider, la fabrica de bere... și multe altele de tip calitativ. Este o revoluție în care calculatoarele învață. Iar aici lucrurile pot să alunece. Un domn foarte popular (Putin) ne avertizează că cine va stăpâni inteligența artificială va stăpâni lumea. Știa pe ce se bazează. Să ne ferească Dumnezeu să trăim vremuri interesante. Trăim vremuri post adevăr. S-a spus: Cunoașterea este puterea (...); apoi s-a afirmat altfel: Informația este puterea; Comunicarea este puterea, iar de aici până la manipulare mai este un singur pas".
Apoi, distinsul academician Gheorghe Păun ne-a făcut o adevărată pledoarie pentru jocul GO - un joc pur de inteligență, mai vechi decât șahul, are vreo 4.000 de ani, în Tibet, de unde a trecut în Japonia, iar pe la 1880 a venit și în Europa; previne degenerarea creierului pentru că dezvoltă în mod egal, echilibrat, ambele emisfere, ajută la irigarea, la fiziologia creierului. Înțelepții se cunosc prin ceea ce pot face cu resurse puține (...). Jocul GO se învață în cinci minute, dar pentru a deveni maestru e nevoie de o viață. Edward Lasker spunea: ,,Șahul este un joc regesc, dar GO-ul este un joc imperial".
Noi ne oprim aici cu relatarea de la Agora Cercurilor Studențești pentru că multe am mai avea a vă spune (scrie).
Moise-Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze, accesați Galria foto: A IV-a revoluție industrială - Conectivitatea.

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 13:45:05 Ora standard a Europei de Est