Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,Prospects and Challenges of 21st Century Law”, ediţia a XII-a

Agora International Law Conferenc

,,Prospects and Challenges of 21st Century Law”, ediţia a XII-a

Facultatea de Ştiinţe Juridice şi Administrative din cadrul Universităţii Agora din Municipiul Oradea a organizat în data de 19 octombrie 2018, conferinţa anuală Agora International Law Conference: ,,Prospects and Challenges of 21st Century Law" (AILC), ediţia a XII-a.

 http://univagora.ro/ro/conferinte/ailc2018/
În deschiderea conferinţei au luat cuvântul: academician Gheorghe Păun, academician Florin-Gheorghe Filip, prof. univ. dr. ing. Mişu-Jan Manolescu, preşedinte al Consiliului de Administraţie al Universităţii Agora, prof.univ.dr. Alexandru Ţiclea, prof. univ. dr. Elena-Ana Iancu, prof. univ. dr. Iulian Nedelcu.
Ediţia din acest an, dedicată celebrării Centenarului Marii Uniri, a fost organizată în parteneriat cu: Academia de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza", Bucureşti, Institutul de Ştiinţe Juridice şi Politice, Chişinău, Republica Moldova, Universitatea Transilvania din Braşov, Inspectoratul de Poliţie Judeţean Bihor, Asociaţia Naţională a Cadrelor în Rezervă şi în Retragere din Ministerul Afacerilor Interne - Filiala „Menumorut" Bihor, Asociaţia Română de Criminalistică, Bucureşti, Asociaţia Română de Ştiinţe Penale, Bucureşti, Centrul Euroregional de Prevenire şi Combatere a Criminalităţii Transfrontaliere, Oradea, Centrul de Excelenţă pentru Studiul Minorităţilor Transfrontaliere, Oradea.
Conferinţa din acest an a fost precedată de alte evenimente ştiinţifice pe tema „Rolul profesiilor juridice în realizarea şi desăvârşirea Marii Uniri"; depunere de coroane de flori la Statuia avocat dr. Aurel Lazăr; vizită la Muzeul „Aurel Lazăr"; moment 100 dedicat  celebrării Centenarului Marii Uniri.    
Lucrările au fost moderate de doamna prof. univ. dr. Elena-Ana Iancu, decanul Facultăţii de Ştiinţe Juridice şi Administrative.
Pentru ediția din acest an am primit 19 lucrări
1.Alexandru ŢICLEA, prof. univ. dr., Academia de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza", Bucureşti/Universitatea Ecologică/Facultatea de Drept, O categorie specială de oratori - avocatul
2.Anca-Lelia LORINCZ, prof. univ. dr., Academia de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza", Bucureşti; Cătălin MARIN, drd., Şcoala doctorală de Drept,  Academia de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza", Bucureşti, Unele consideraţii privind ,,destinul" instituţiei camerei preliminare în actualul context legislativ
3.Radu CARP, prof. univ. dr., Universitatea din Bucureşti, Recunoaşterea Unirii Basarabiei cu Romania - aspecte istorice şi de drept internaţional
4.Nicoleta-Elena HEGHEȘ, prof. univ. dr., Universitatea Creştină ,,Dimitrie Cantemir" din Bucureşti, Facultatea de Ştiinţe Juridice şi Administrative, Investigarea criminalistică a sistemelor informatice
5.Constantin MANOLIU, drd. Şcoala doctorală de Drept, Academia de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza", Scurte consideraţii cu privire la răspunderea magistraţilor în contextul noilor dispoziţii legale privind reforma în domeniul justiţiei
6.Elena-Ana IANCU, prof. univ. dr., Academia de Poliţie Alexandru Ioan Cuza, Şcoala doctorală de Drept/Universitatea Agora din Oradea, Facultatea de Ştiinţe Juridice şi Administrative, Nicoleta-Elena HEGHEȘ, prof. univ. dr., Universitatea Creştină ,,Dimitrie Cantemir" din Bucureşti, Facultatea de Ştiinţe Juridice şi Administrative, Contribuția criminalisticii la aflarea adevărului
7.Ioan MICLE, avocat, lect. univ. dr., Universitatea „Aurel Vlaicu" din Arad, Problema mărturiilor de rea-credință în procesul penal
8.Ioan STAN, conf. univ. dr., Universitatea Agora din Municipiul Oradea/ Centrul de Excelenţă pentru Studiul Minorităţilor Transfrontaliere, Oradea, Respectarea principiilor dreptului internaţional cu privire la protejarea minorităţilor transfrontaliere
9.Veronica-Natalia STOICA, prof. univ. dr., Academia de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza", Bucureşti, Elena RADA, drd., Şcoala doctorală de Drept,  Academia de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza", Bucureşti, Aspecte practice cu privire la limitarea contractuală a garanţiei contra evicţiunii în contractul de vânzare
10.Elise VÎLCU, prof. univ. dr., Universitatea din Piteşti, Facultatea de Drept, Cadrul juridic şi instituţional unional privind combaterea fraudelor îndreptate împotriva intereselor financiare ale UE
11.Petru TĂRCHILĂ, prof. univ. dr., Universitatea „Aurel Vlaicu" din Arad, Facultatea de Ştiinţe Umaniste şi Sociale, Ştiinţa psihologiei judiciare
12.Roxana-Denisa VIDICAN, drd., Şcoala doctorală - Domeniul Drept, Universitatea Titu Maiorescu, București / Universitatea Agora din Municipiul Oradea, Importanța analizării structurii normei juridice în vederea interpretării și aplicării corecte a dreptului
13.Alina-Angela MANOLESCU, conf. univ. dr., Universitatea Agora din Municipiul Oradea, Facultatea de Ştiinţe Juridice şi Administrative, Constituționalismul, democrația și statul de drept în România
14.Elena MARCU, lect. univ. dr., Universitatea Agora din Municipiul Oradea, Prevederi controversate ale noului Cod Administrativ
15.Ionel DIDEA, prof. univ. dr., Universitatea din Piteşti, Diana-Maria ILIE, drd., Şcoala doctorală - Domeniul Drept, Universitatea Titu Maiorescu, București, Dezvoltarea unei ,,culturi a salvării''. Globalizarea insolvenței
16.Ioana COITA (POPOVICI), dr., Universitatea din Oradea, Facultatea de Stiințe Economice, Rolul tehnologiei blockchain în prevenirea și combaterea evaziunii fiscale 17.Gabriela DUMITRACHE, drd., Şcoala doctorală de Drept,  Academia de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza", Bucureşti, Reflecții practice privind testamentul în viziunea Regulamentului UE nr.650/2012
18.Cristina SANTA, profesor Școala Gimnazială Coroieni; Sînziana SANTA, profesor învățământ primar, Școala Gimnazială Coroieni, Participanți maramureşeni la Marea Adunare Naţională de la Alba Iulia
19.Atanasie-Marin LĂZĂU, drd. Şcoala doctorală de Drept, Academia de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza", Bucureşti, Evoluţia expertizei judiciare în lumina evenimentelor determinate de actul Marii Uniri.
Elena-Ana Iancu
Moise-Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: ,,Prospects and Challenges of 21st Century Law”, ediţia a XII-a.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 01:23:32 Ora de vară a Europei de Est