Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,Children Outreach Programmes”, la Onisifor Ghibu

,,Iubeşte-ţi aproapele ca pe tine însuţi!”

,,Children Outreach Programmes”, la Onisifor Ghibu

Vineri, 2 nov. 2018, la Liceul Teoretic ,,Onisifor Ghibu" Oradea, în cadrul proiectului educativ judeţean ,,Dăruind, dobândeşti!", s-a derulat cu succes activitatea cu tema ,,Iubeşte-ţi aproapele ca pe tine însuţi!"

Această activitate s-a desfăşurat în colaborare cu Asociaţia Smiles Cihei în baza Acordului de parteneriat din cadrul proiectului sus-amintit.
Din partea Asociaţiei Smiles Cihei, o echipă de şapte voluntari din Anglia care activează în cadrul proiectului ,,Children Outreach Programmes" au prezentat prin arta dramatică în faţa unui număr de 65 de copii din clasele gimnaziale, un mesaj despre iubirea de semeni, altruism, empatie, spirit de sacrificiu şi iertare. Dl. Adi Matiş, manager de proiect, dl. Sana Vasile, preşedinte A.P.A.Oradea şi doamna prof. Dascălu Lenuţa-Amalia au creat climatul favorabil desfăşurării activităţii. 
Activitatea a debutat printr-o pantomimă realizată de echipa de voluntari din Anglia al cărei mesaj era o declaraţie de dragoste pentru Dumnezeu; fondul muzical fiind asigurat de dl. Adi Matiş care a interpretat la chitară o  melodie arhicunoscută de copii ,,Isus iubeşte pe fiecare". Copiii, într-o dezinvoltură specifică vârstei, au participat alături de echipa de voluntari la acest joc de pantomimă, după care au învăţat cum să transmită prin pantomimă, un mesaj de iubire lui Dumnezeu. Această metodă a avut un succes deosebit în rândurile copiilor, aceştia nu doar că au descoperit cu rapiditate mesajul, dar au şi dorit să se implice în joc; de fapt, acest joc versatil dezvoltă copiilor capacitatea de exprimare prin gesturi şi mimică, le dezvoltă creativitatea, abilităţile artistice şi sociale, stimulând în acelaşi timp spiritul de echipă.
Jocul de pantomimă a fost urmat de prezentarea scenetei ,,Isus şi Zacheu" într-o interactivitate interesantă cu copiii, aceştia reprezentând personajul colectiv, respectiv mulţimea de oameni care-L însoţea pe Isus. Copiii au fost provocaţi la replici şi atitudini potrivite cu contextul şi situaţia creată atunci şi acolo...
Echipa de voluntari, în urma identificării mesajului de către copii, a purtat discuţii cu aceştia îndemnând elevii la o autoanaliză comportamentală. Au avut loc dezbateri şi schimb de opinii. Doamna prof. Dascălu Lenuţa a ajutat elevii în formularea învăţăturilor moral-religioase; echipa de voluntari a lucrat împreună cu elevii la realizarea unor ,,crafturi" tematice, iar dl. Adi Matiş a condus dialogurile între elevi gestionând într-un mod elegant situaţiile create de divergenţele de opinii. Doamna Cosma Doina şi doamna Bochiş Daniela au reliefat importanţa bunelor maniere în şcoală, familie şi societate gestionând totodată concursul cu tema ,,Ce fac pentru semenul meu?" Toţi participanţii au fost premiaţi prin extragerea de către fiecare a unui premiu surpriză din ,,marea cutie a surprizelor".
După o pauză de masă oferită de echipa de voluntari a urmat o serie de jocuri ludice în care copiii s-au implicat cu un entuziasm de nedescris, echipa de voluntari propunându-le jocuri noi, necunoscute de către ei.
Mulţumim celor implicaţi în angrenarea copiilor în astfel de jocuri, cunoscute fiind beneficiile acestora, mai ales din punct de vedere emoţional; aceste jocuri permit depăşirea egocentrismului, ajută la realizarea unor legături în cadrul grupului, învaţă copiii să gestioneze relaţiile de colaborare, să-şi exprime acordul sau dezacordul, să descopere singuri regula unui joc.
Elevii şi-au consolidat relaţiile colegiale şi de prietenie, precum şi spiritul de echipă; au înţeles importanţa muncii individuale, dar şi aceea a colaborării în cadrul echipelor.
Mulţumesc doamnelor profesor diriginte care mi-au oferit resursele umane necesare desfăşurării acestei activităţi şi au gestionat cu profesionalism şi tact pedagogic întreaga activitate, respectiv: doamnele prof. Herţe Carmela, Marinău Daniela, Ivan Livia, Pop Garofiţa, Găvruţa Camelia, Balaş Adina şi Pop Floare.
Membrii echipei de proiect de la L.T.,,O. Ghibu" Oradea mulţumesc Asociaţiei Smiles Cihei, parteneră în cadrul acestui proiect, respectiv domnului preşedinte Kevin Hoy din Marea Britanie şi doamnei director Hava Maria. Personal, mulţumesc pentru suportul financiar (asigurarea transportului cu autobuzul în diferitele locaţii pentru derularea activităţilor din cadrul proiectului ,,Dăruind, dobândeşti!") şi duhovnicesc în vederea realizării obiectivelor proiectului.
Prof. Dascălu Lenuţa-Amalia
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: ,,Children Outreach Programmes”, la Onisifor Ghibu

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 13:59:33 Ora de vară a Europei de Est