Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

,,Metode moderne utilizate în demersul didactic”

Joi, s-au desfășurat cercurile pedagogice

,,Metode moderne utilizate în demersul didactic”

Cu mult noroc, joi, 29 noiembrie 2018, am reușit să ajungem la șase cercuri pedagogice, desfășurate la Grădinița Nr. 28, la Universitatea Agora, la Grădinița Americano-Română ,,Crinul", în sala ,,Traian Moșoiu" a Primăriei Municipiului Oradea, la Școala Gimnazială Nr. 16 și la Centrul Școlar de Educație Incluzivă ,,Orizont" din Oradea.

La Grădinița Nr. 28 - ,,Nufărul", educatoarele participante, îndrumătoare la grupele mari din cadrul grădinițelor nr. 45, 43, 12, 54, 53, 52, 23, 34, 48, 20, 35, 41 și 17, Winnie Academy și Aleodor (grădinițe situate în dreapta Crișului Repede) au fost primite în hol cu pâine și sare, cu cocarde și steguleț  (cuprinzând programul cercului). Pentru actuala ediție a cercului pedagogic a fost propusă tema ,,Metode moderne utilizate în demersul didactic".
Alături de responsabilii de cerc, doamnele prof. Cornelia Româneac și Lucia Caciora, și invitatul special Carmen Popa, cadru didactic universitar al Facultății de Științe Socio-Umane de la Universitatea din Oradea, la reușita manifestărilor și-au dat concursul, printr-o implicare exemplară, întreg colectivul Grădiniței, după cum avea să sublinieze doamna director, profesor Cornelia Româneac.
Deschiderea s-a făcut cu cântec, protagoniștii fiind frumoșii românași, îmbrăcați în costume populare, preșcolarii grupei mari D, îndrumați de prof. Maria Ambro și Camelia Horga. Ei ne-au încântat cu versuri și cântece dedicate Zilei Naționale în anul Centenarului Marii Uniri. Printr-o prezentare în PowerPoint, doamna director a oferit suportul teoretic al temei cercului, iar prof. Daniela Morar și Felicia Andor au adus pentru susținere exemple de bune practici. Activitatea integrată (activități pe work-shopuri) cu tema ,,România în Centenar", dezvoltată de invitatul cercului, a fost prima din cele cinci secvențe ale unui întreg, ce se cheamă demers educațional integrat, urmată de: competențe generale (specifice) - activități opționale, fișa pentru aprecierea progresului individual al copilului (prezentată și susținută inclusiv cu exemple de bune practici de către prof. Nicoleta Nicoruț), evaluarea pe domenii de dezvoltare (la care exemplele de bune practici au fost oferite de prof. Adela Horga), iar evaluarea activității cercului pedagogic s-a făcut prin intermediul metodei Acrostihului, pornindu-se de la cuvântul centenar. În evaluare, aprecierile vorbitorilor nu le-au ocolit nici pe gazde, care au excelat la toate capitolele.
În captarea atenției, în mobilizarea generală și motivarea tuturor participanților, invitatul cercului, doamna Carmen Popa, a găsit potrivit să pornească cu câteva considerații desprinse din cartea ,,Clonele învățământului românesc", de Sergiu Ciocârlan (,,Școala nu este așa cum se prezintă la inspecțiile școlare. Ea este, de fapt, cât se poate de mohorâtă. Tristețile, durerile ei sunt nenumărate. Și iat-o forțată să râdă și să danseze la final de inspecție!" (pag. 47); sau: ,,Eu sunt profesor. Școala îmi încredințează nu copii, ci clase. Pe mine nu mă interesează clasele, ci copiii. Mă preocupă să pun întrebări care să iasă din tiparele idiotizante pe care le fabrică manualele școlare"(pag. 38).
Pentru delectarea de final, gazdele au invitat două soliste care să încânte auditoriul cu nestemate culese din grădina plină de roade a folclorului bihorean, dar nu numai, fiind și vremea colindelor! Cele două prințese au fost: profesorul și îndrăgitul interpret Viorica Marc Bulzan (tulcănița) și studenta Denisa Niculina Szilagy.
În Galeria foto, am inclus și imagini de la cercurile pedagogice desfășurate în Aula Albastră a Universității Agora și la Grădinița Americano-Română ,,Crinul".
 Moise-Ovidiu Dan
Vedeți mai multe poze (73 de poze) în Galeria foto: ,,Metode moderne utilizate în demersul didactic”

Trimite email
miercuri, 5 noiembrie 2025, 03:50:54 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

„Crăciun cu Ramon”

Moș Crăciun există!
Pavel Bartoș revine pe marele ecran în rolul lui Ramon, într-o poveste de Crăciun plină de umor pentru întreaga familie.
Sărbătorile vin mai devreme anul acesta. Odată cu lansarea posterului oficial al filmului Crăciun cu Ramon, începe numărătoarea inversă până la cea mai așteptată premieră a iernii, un film cald, plin de culoare, umor, emoție și iubire care promite să readucă spiritul autentic al Crăciunului pe marele ecran. „Crăciun cu Ramon este acel film de Crăciun pe care l-ai așteptat de atâția ani.", spune Pavel Bartoș...