Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,Metode moderne utilizate în demersul didactic”

Joi, s-au desfășurat cercurile pedagogice

,,Metode moderne utilizate în demersul didactic”

Cu mult noroc, joi, 29 noiembrie 2018, am reușit să ajungem la șase cercuri pedagogice, desfășurate la Grădinița Nr. 28, la Universitatea Agora, la Grădinița Americano-Română ,,Crinul", în sala ,,Traian Moșoiu" a Primăriei Municipiului Oradea, la Școala Gimnazială Nr. 16 și la Centrul Școlar de Educație Incluzivă ,,Orizont" din Oradea.

La Grădinița Nr. 28 - ,,Nufărul", educatoarele participante, îndrumătoare la grupele mari din cadrul grădinițelor nr. 45, 43, 12, 54, 53, 52, 23, 34, 48, 20, 35, 41 și 17, Winnie Academy și Aleodor (grădinițe situate în dreapta Crișului Repede) au fost primite în hol cu pâine și sare, cu cocarde și steguleț  (cuprinzând programul cercului). Pentru actuala ediție a cercului pedagogic a fost propusă tema ,,Metode moderne utilizate în demersul didactic".
Alături de responsabilii de cerc, doamnele prof. Cornelia Româneac și Lucia Caciora, și invitatul special Carmen Popa, cadru didactic universitar al Facultății de Științe Socio-Umane de la Universitatea din Oradea, la reușita manifestărilor și-au dat concursul, printr-o implicare exemplară, întreg colectivul Grădiniței, după cum avea să sublinieze doamna director, profesor Cornelia Româneac.
Deschiderea s-a făcut cu cântec, protagoniștii fiind frumoșii românași, îmbrăcați în costume populare, preșcolarii grupei mari D, îndrumați de prof. Maria Ambro și Camelia Horga. Ei ne-au încântat cu versuri și cântece dedicate Zilei Naționale în anul Centenarului Marii Uniri. Printr-o prezentare în PowerPoint, doamna director a oferit suportul teoretic al temei cercului, iar prof. Daniela Morar și Felicia Andor au adus pentru susținere exemple de bune practici. Activitatea integrată (activități pe work-shopuri) cu tema ,,România în Centenar", dezvoltată de invitatul cercului, a fost prima din cele cinci secvențe ale unui întreg, ce se cheamă demers educațional integrat, urmată de: competențe generale (specifice) - activități opționale, fișa pentru aprecierea progresului individual al copilului (prezentată și susținută inclusiv cu exemple de bune practici de către prof. Nicoleta Nicoruț), evaluarea pe domenii de dezvoltare (la care exemplele de bune practici au fost oferite de prof. Adela Horga), iar evaluarea activității cercului pedagogic s-a făcut prin intermediul metodei Acrostihului, pornindu-se de la cuvântul centenar. În evaluare, aprecierile vorbitorilor nu le-au ocolit nici pe gazde, care au excelat la toate capitolele.
În captarea atenției, în mobilizarea generală și motivarea tuturor participanților, invitatul cercului, doamna Carmen Popa, a găsit potrivit să pornească cu câteva considerații desprinse din cartea ,,Clonele învățământului românesc", de Sergiu Ciocârlan (,,Școala nu este așa cum se prezintă la inspecțiile școlare. Ea este, de fapt, cât se poate de mohorâtă. Tristețile, durerile ei sunt nenumărate. Și iat-o forțată să râdă și să danseze la final de inspecție!" (pag. 47); sau: ,,Eu sunt profesor. Școala îmi încredințează nu copii, ci clase. Pe mine nu mă interesează clasele, ci copiii. Mă preocupă să pun întrebări care să iasă din tiparele idiotizante pe care le fabrică manualele școlare"(pag. 38).
Pentru delectarea de final, gazdele au invitat două soliste care să încânte auditoriul cu nestemate culese din grădina plină de roade a folclorului bihorean, dar nu numai, fiind și vremea colindelor! Cele două prințese au fost: profesorul și îndrăgitul interpret Viorica Marc Bulzan (tulcănița) și studenta Denisa Niculina Szilagy.
În Galeria foto, am inclus și imagini de la cercurile pedagogice desfășurate în Aula Albastră a Universității Agora și la Grădinița Americano-Română ,,Crinul".
 Moise-Ovidiu Dan
Vedeți mai multe poze (73 de poze) în Galeria foto: ,,Metode moderne utilizate în demersul didactic”

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 11:52:50 Ora de vară a Europei de Est