Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Revista ,,OviDan” nr. 197 din 4 dec. 2018

Semnal

Revista ,,OviDan” nr. 197 din 4 dec. 2018

Este o revistă specială care s-a născut în urma excursiei pe care delegația bihorenilor a făcut-o la Alba Iulia în 24 și 25 noiembrie 2018, la 100 de ani de la Marea Unire, înfăptuită la 1 Decembrie 1918, ,,periplul" nostru fiind inițiat de distinsul economist Ioan Chivari, prim-vicepreședinte al Vetrei Românești, Filiala Bihor. Numărul este special și prin faptul că a ieșit în 20 de pagini, din care patru pagini color: coperta 1 și coperta 20, dar și paginile din mijloc, 10 și 11.

În deschidere, pe prima pagină, cu continuare în pag. 19, am inserat o însemnare despre Uniunea Vatra Românească. În pag. 2, am reprodus articolul generic pe care l-am publicat pe site-ul ,,Ovidan.ro", ediția online, despre ,,periplul" bihorenilor la Alba Iulia, intitulat: ,,Participanți la misiunea centenară ,,Drumul recunoștinței"... spre Alba Iulia (având supratitlul ,,Pe urmele înaintașilor, spre Țara Moților")! Articolul continuă în pag.3 și respectiv pag. 14.
În pag. 3, începe fotoreportajul realizat la Ceica, unde am fost așteptați și primiți cu pâine și sare de către doamna primar Anca Șovre și doi elevi, de alți reprezentanți locali, pe care i-am nominalizat în pag. 3 (d-na viceprimar Cornelia Petrila, preotul paroh Florian Balint, Cmeciu Gheorghe - cel mai vârstnic cetățean al locului, directorul Școlii - prof. Vlad Flore, prof. Floare Buhaș, ed. Anca Trip, secretarul școlii, Mihele Rareș), consemnând, totodată, și fragmente din discursurile rostite de doamna primar Anca Șovre, părintele paroh Florian Balint și președintele Senatului universitar, prof. univ. dr. Sorin Curilă). Corul Școlii Gimnaziale Ceica (coordonat de prof. Floare Buhaș) a intonat câteva cântece patriotice.
De la Primăria Sîmbăta, ne-am deplasat la Monumentul eroilor (unde doamna primar Mariana Laza și directorul Școlii, prof. dr. Ioana Ștefan, au rostit alocuțiuni, iar părintele paroh Ovidiu Roman a înălțat o rugăciune), un grup de elevi, coordonați de prof. Haidu Lavinia și Manolache Ioana, înv. Matica Ioana și Lucaciu Aurora, a susținut un moment artistic închinat eroilor. Am revenit la Primăria Sîmbăta pentru un moment de socializare...
La Beiuș, la Monumentul martirilor Ioan Ciordaș și Nicolae Bolcaș, am fost așteptați de deputatul Gheorghe Bogdan, consilier județean Stela Babău, consilier Liga Florica, preotul Varga Gheorghe Dorel, profesor de istorie Dan Ispas, Silviu Odobasian - fost primar al Beiușului, Viorel Iuhas - fost viceprimar, Viorel Gavra - director al Colegiului Național ,,Samuil Vulcan", directorul Școlii Gimnaziale ,,Nicolae Popoviciu" - doamna profesor Mihaela Nemeș și directorul adjunct - doamna profesor Daniela Rada...
În pagina a 5-a, am spicuit din alocuțiunile rostite de preotul Varga Gheorghe Dorel, profesorul Dan Ispas, președintele Senatului universitar, prof. univ. dr. Sorin Curilă și deputatul Gheorghe Bogdan.
În pagina 6, avem însemnări de la Izbuc, iar în pag. 7, de la Lunca și Albac (cu descălecat și cazare la Perla Arieșului).
În pagina a 8-a, începe reportajul în Cetatea Unirii celei Mari - Alba Carolina. Paginile din mijloc (10 și 11), conțin poze color de la Ceica, Sâmbăta, Beiuș, Izbuc și Albac (Vila Perla Arieșului). În paginile 12 și 13, continuă reportajul despre (și din) Cetatea Alba Carolina.
În pag. 14, vă facem cunoștință cu membrii delegației bihorenilor care au pornit, sâmbătă, 24 nov. 2018, spre Țara Moților, iar duminică dimineața (25 noiembrie) au intrat triumfători, ,,cucerind" (sufletește) Cetatea Alba Carolina.
În pag. 14 - 19, am consemnat gânduri, mesaje și impresii (chiar și versuri) ale unora dintre membrii delegației, dar nu numai; mesajul special al tânărului Andrei Oros, elev în clasa a XII-a D, la Liceul Teoretic ,,Onisifor Ghibu", intitulat ,,Tezaurul neprecupețit al neamului român", precum și ,,Odă României", versuri ale elevului Alexandru Lascu din clasa a X-a C, de la Liceul Teoretic ,,Onisifor Ghibu".
Un fotoreportaj care se vrea un Arc peste timp, menit să răscolească amintiri excursioniștilor trăitori ai acelor clipe, să stârnească unora zâmbete, iar altora, posibil, chiar nostalgii de moment...
Revista cuprinde 50 de poze alb-negru și 28 de poze color.
Moise-Ovidiu Dan

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 19:14:17 Ora standard a Europei de Est