Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,O sută de ani de unitate românească”

Proiect dedicat Centenarului, la ,,C.T. ,,Alexandru Roman” Aleșd

,,O sută de ani de unitate românească”

Întru cinstirea Centenarului Marii Uniri, colectivele de cadre didactice și elevi de la Colegiul Tehnic ,,Alexandru Roman" din Aleșd au gândit și au realizat un proiect educațional unitar de anvergură pus în undă joi, 29 noiembrie 2018.

Doamna director Valeria Vasile a deschis manifestarea culturală cu un cuvânt de emoție și vibrație pentru tânăra generație, cu un mesaj arc peste timp pentru generațiile viitoare.
,,Acum o sută de ani, generația Marii Uniri și-a avut idealul său național și a știut să-l împlinească chiar cu prețul vieții, mulți români ajungând la jertfa supremă pe câmpurile de luptă.
Noi, astăzi, privind la jertfa lor, considerăm că centenarul înseamnă principii, credință și valori, căci România s-a construit pe valori, principii și mai ales pe credință. Am gândit marcarea centenarului prin câteva dimensiuni: educativă, a modernizării, a patrimoniului și a memoriei instituționalizate, a elaborării unor lucrări științifice fundamentale pentru România, toate unite sub umbrela durabilității și a impactului major în societatea românească. Principala dimensiune a centenarului este cea educativă, pentru că tânăra generație, societatea românească în ansamblu, trebuie să-și însușească valorile, atitudinile și convingerile patriotice și să înțeleagă mesajul și sacrificiul generației Marii Uniri. Și din această perspectivă, credem că proiectarea și derularea unor programe educaționale de istorie, cultură și memorie a centenarului ar putea să reconcilieze tânăra generație cu istoria și să cultive valori și atitudini care să ducă mai departe spiritul generației de la 1918. Dimensiunea modernizării este esențială, căci fără o modernizare a țării, fără construirea unor obiective durabile, instituții moderne care să lucreze pentru cetățean, obiective culturale și sociale care să educe și să contribuie la bunăstarea generală, am rămâne o țară săracă, plină de resurse nevalorificate. Conservarea patrimoniului Marelui Război și al Marii Uniri, a tradițiilor, se constituie într-o importantă dimensiune și direcție a marcării centenarului unității noastre naționale. De modul cum vom ști să marcăm centenarul Marii Uniri depinde și modul cum vom proiecta și imagina viitorul nostru ca națiune, cum vom construi România de mâine. Generația tânără, dar și cele care vor veni ne vor judeca, văzând cum am cinstit memoria înaintașilor și ce realizări durabile am împlinit pentru a aminti de jertfa acestora. În acest fel și ei vor duce mai departe năzuințele acestui neam.
La mulți ani, România!
Traiască România Mare!"
 
Proiectul ,,100 de ani de unitate românească" a fost coordonat de prof. Venter Dorina și Toderaș Anca, și a cuprins mai multe puncte distincte (15), pe regiuni istorice, îmbinând mesajul educativ cu atitudini și trăiri ale protagoniștilor, menite să emoționeze și să cucerească auditoriul.
1.Prezentarea Unirii de la 1918;
2.,,Deșteaptă-te române", cântece patriotice (coordonator, prof. Ionescu Corina);
3.Sceneta ,,Povestea lui Ferdinand cel loial" (coordonatori, prof. Băican Șalota și Cadleț Ana), elevi-actori: Bogdan Adrian (XII A, regizor, actor), Vandici Salomeea, Gherghel Laura, Duniaș Cristina (XI C, actori), Podhora Paul și Cziaky Eduard (XC, actori), Madar Grațiana (XC, costumieră). Această piesă a câștigat locul I, la Oradea, la Concursul de idei și scenarii în cadrul proiectului județean ,,Unirea din perspectiva noastră", inițiat și finanțat de DJST Bihor, în anul școlar 2018-2019.
4.,,Tot ce e românesc nu piere" (coordonatori, prof. Marian Mădălina și Ciucle Lidia);
5.Sceneta ,,Moș Ion Roată și Unirea" (coordonator, prof. Cuciula Monica), elevi-actori: Cociuba Nicușor și Chirodea Moise (XI A), Boroș Flavia și Iaroș Adrian (XII B), Maniuira Andrei și Liță Marius (XII C). Sceneta ilustrează unitatea națională realizată prin Unirea Principatelor Române, sub domnitorul Alexandru Ioan Cuza.
6.,,Bairam în Dobrogea" (coordonator, prof. Bradea Laura). Activitatea a cuprins prezentarea Dobrogei, scenetă și dans, cu concursul elevilor: Berce Carmen, Fekete Ariana, Costache Andreea, Moisin Daiana, Duniaș Cristina, Vandici Salomeea, Turcuș Lorena, Popovici Denisa, Gavriluț Laurențiu, Hanga Dragoș, Bărcuieș Andreea, Sârca Denisa, Cabău Larisa și Gherghel Laura (toți din a XI-a C).
7.,,Hai la Alba iar!" (coordonator, prof. Ghiț Carmen);
8.,,Ritmuri slovace" (coordonatori, prof. Băican Șalota, Cadleț Ana și Gîrba Sanda). Activitatea a debutat cu o prezentare în PowerPoint, cu tema ,,Slovacii din România" și a continuat cu dansurile Olavska și Raslavicka polka, prezentate de Ansamblul Pramienok de la UDCSR, elevi: Iabloncic Andreea (XI B), Cadleț Andreea și Baicar Ioan (X D), Baicar Milan (XI F) și Franciac Maximilian (IX F) și cu dansuri prezentate de Ansamblul Polanka din Huta Voievozi Șinteu, elevi: Vațlavic Ioan (XII F), Vațlavic Ștefan (IX A), Vațlavic Andreea (X C), Hudi Mihai și Segheci Monica (IX F), Konyaric Ioan (XI D), Konyaric Ana Maria (IX F), Doicsar Milka (X B) și Baicar Milan (XI E).
9.,,Csardas"  (coordonator, prof. Judea Marius);
10. ,,În căruțe colorate trec țiganii" (coordonator, prof. Toderaș Anca). Activitatea a vizat aprecierea valorilor culturale, toleranța între popoare și respectul între etniile conlocuitoare.
11.,,Maramureș plai cu flori" (coordonatori, prof. Bradea Iulia, Venter Varvara și Ardelean Valentina), elevi: Bogdan Adrian, Merț Sebastian, Chirilă Irina și Ștef Raul (din a XII-a A), în colaborare cu Ansamblul Datina. Activitatea a cuprins sceneta: ,,Familia în Maramureș", un dans popular, prezentat de Ansamblul Datina; un mesaj despre tradiții, obiceiuri, puncte turistice de maxim interes din județul Maramureș;
12.,,Banatul e fruncea" (coordonator, prof. Gavrilaș Romina). Activitatea a debutat cu o prezentare PPT, realizată de elevul Caba Flavius (XI E), privind regiunea Banatului, personalități și turismul din regiune; recitarea poeziei în grai bănățean ,,Cântu nostru",  recitatori: Bogdan Adrian (XII A) și Achim Iulia (IX C); interpretarea doinei ,,Cum să stng cu dorul tău", interpret, Rus Florina (VIII).
13.,,Bădiță de la Bihor" (coordonator, prof. Carmen Dios). Activitatea a debutat cu prezentarea zonei Crișana (prezentare PPT), realizată de elevul Pantiș George (X A); prezentarea costumului tradițional croit de eleva Ștef Daiana (XA); sceneta ,,O familie tradițională", tatăl hrănește animalele și mătură curtea, iar mama le învață pe fete să gătească sarmale și îi pune pe toți la treabă.
14.,,Obiceiuri din Bihor" (coordonator, prof. Ardelean Angela): dansuri, prezentate de Ansamblul ,,Datina", coordonator, prof. Strugar Cristian);
15.,,Hora Unirii" - flash mob (coordonator, prof. Toderaș Anca).
Proiectul este apreciat de către coordonatori și echipa de elevi care l-au pus în undă drept o emblemă a patriotismului și a mândriei celor de la Colegiul Tehnic ,,Alexandru Roman" din Aleșd, pe care i-au reprezentat.
Ovidiu Dan
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: ,,O sută de ani de unitate românească”

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 01:23:46 Ora de vară a Europei de Est