Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Olimpiadele la engleză, chimie și limba și literatura română

Sâmbătă, s-au desfășurat la „Mihai Viteazul”, „Dacia” și „Mihai Eminescu”, trei olimpiade școlare – etapa pe județ

Olimpiadele la engleză, chimie și limba și literatura română

Sâmbătă (10 ianuarie 2009), s-a dat startul în „cursa de urmărire” în cadrul olimpiadelor școlare, etapa pe județ. Ieri, au intrat în luptă câștigătorii etapelor locale la engleză, chimie și limba și literatura română. La nivelul județului Bihor, cele trei olimpiade au avut loc la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul”, Școala cu clasele I-VIII „Dacia” și Colegiul Național „Mihai Eminescu” din Oradea.

Engleza, după modelul testului pentru obținerea certificatului de competență lingvistică
„Cei care au obținut minimum 80 de puncte la etapa locală, susținută în luna noiembrie 2008, s-au calificat pentru etapa județeană. La nivelul județului Bihor, au obținut acest drept 96 de elevi (clasele IX - XII), din care doar 50 sunt din municipiul Oradea”, după cum am aflat de la prof. Delia Tarr Popa, inspector școlar de specialitate.
La limba engleză, competiția se desfășoară după modelul testului pentru obținerea certificatului de competență lingvistică, ieri, având planificată proba scrisă, cu trei subiecte, primele două constând într-un eseu (cotat cu 50 și respectiv 25 de puncte), iar cel de-al treilea subiect este de gramatică (exerciții de completare și reformulare...), notat cu 25 de puncte. Cei care vor totaliza minimum 95 de puncte vor susține, între 2 și 8 februarie, celelalte două probe, de ascultare și vorbire.
Pentru proba de ieri, au fost mobilizați 26 de profesori de limba engleză, 10 supraveghetori și 16 evaluatori.
Rezultatele vor fi afișate astăzi (duminică), la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” (liceul care a găzduit întrecerea celor mai buni „englezi” din Bihor).
Printre chimiștii bihoreni, medaliata cu argint la Olimpiada internațională pluridisciplinară Tuymaada – Yakuția (Rusia)
Chiar dacă, anul trecut, gojdista orădeană Ioana Moga a câștigat medalia de argint la Olimpiada internațională pluridisciplinară Tuymaada - Yakuția (Republica Sakha – Rusia), ieri, am reperat-o, printre cei 83 de elevi bihoreni care au participat la etapa județeană a Olimpiadei de chimie, găzduite de Școala cu clasele I-VIII “Dacia” din Oradea. La startul competiției mai erau prezente alte două gojdiste (premiante I la etapa județeană de anul trecut și deținătoare de mențiuni la etapa națională), colegele de bancă Ana Gui și Alina Todoca, din Aleșd, fostele eleve ale dlui prof. Viorel Enache (un specialist de nota 10, formator de olimpici). Elevele sale au fost încredințate dnei profesoare Anița Luncan (formator de chimiști naționali și internaționali).
Cei 83 de concurenți au fost repartizați în șase săli, fiind supravegheați de 12 (+2) dascăli; alți cinci, în frunte cu inspectorul școlar de specialitate, prof. Gheorghe Dărăban, au alcătuit comisia județeană, iar 20 au fost convocați pentru evaluarea lucrărilor. Eventualele contestații vor putea fi depuse luni (12 ianuarie), până la ora 14.00, la Școala “Dacia” (școala care a găzduit competiția).
15 dintre cei mai buni chimiști bihoreni ne vor reprezenta județul la etapa națională, care se va desfășura în vacanța intersemestrială (între 2 și 8 februarie), la Arad.
„În tratarea subiectelor, aveam nevoie de mai mult de două ore!”
Pentru etapa județeană a Olimpiadei la limba și literatura română, la nivelul județului Bihor, s-au calificat 295 de elevi (166 de gimnaziști și 129 de liceeni), iar pentru evaluarea lucrărilor au fost planificați 54 de profesori, alți 30 au fost programați la supravegheat în cele 13 săli și pe coridoare, plus comisia județeană, prezidată de inspectorul școlar de specialitate, dl prof. Radu Mazilescu. La nivelul județului Bihor,  competiția s-a ținut la Colegiul Național „Mihai Eminescu” din Oradea.
A fost de muncit, nu glumă, după cum aveam să aflăm stând de vorbă cu câțiva olimpici. Gimnaziștii au avut la dispoziție două ore, timp insuficient după părerea unora, iar liceenii, trei. „În tratarea subiectelor, aveam nevoie de mai mult de două ore”, ne-a spus Oana (de la Școala cu clasele I - VIII „Oltea Doamna”). Dora Neagu (eleva dnei prof. Vasilica Blaga, de la Școala cu clasele I-VIII „Nicolae Bălcescu”) s-a abținut să comenteze, dar părea mulțumită, după zâmbetul pe care l-a afișat, la fel și elevele din Marghita și Salonta, aflate într-o formă de zile mari, dispuse să pozeze pentru... „eternitate”!  
Elevii din clasele VII - X au primit un subiect cu trei tipuri de cerințe, în care au fost vizate cunoștințe de limbaj, dialog și redactare, iar cei din clasele XI – XII, câte două subiecte, cu două tipuri de cerințe, un eseu în care trebuiau să argumenteze ceva (exprimându-și opinia proprie vizavi de opiniile altora – unor critici de specialitate), fiind vizate probleme de lexic, stilistică și expresivitate, concepte elementare de teorie literară, după aprecierea dlui inspector Radu Mazilescu.
Etapa națională a Olimpiadei de limba și literatura română se va desfășura la Oradea. (Ov. DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Olimpiadele la engleză, chimie și limba și literatura română. 

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 22:42:55 Ora de vară a Europei de Est