Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Studenții economiști în fața firmelor

Practica la superlativ

Studenții economiști în fața firmelor

Miercuri, 16 ianuarie 2019, la Biblioteca Universității din Oradea a avut loc evenimentul „Practica la superlativ - Studenții față în față cu organizațiile".

Evenimentul a urmărit strângerea colaborării dintre mediul academic şi cel de business și se află la a treia ediție, semn că reprezintă un interes atât pentru studenți cât și pentru firme.
Organizatorul evenimentului a fost Departamentul de Management-Marketing din cadrul Facultății de Științe Economice a Universității din Oradea. Lect. univ. dr. Remus Roșca, coordonatorul evenimentului, a precizat: „Pe de o parte, oferim studenților posibilitatea de a face practică în cele mai reprezentative firme din mediul de business orădean, pe de altă parte oferim firmelor posibilitatea de a se implica în formarea noilor generații, a-și promova brandul de angajator, a-și identifica potențiali viitori angajați. Am invitat la eveniment toate firmele interesate să ofere stagii de practică studenților de la specializările Management și Marketing".
La eveniment au participat un număr de circa 60 de studenți, cadre didactice de la Departamentul de Management-Marketing, 20 de oameni din firme, antreprenori și manageri. Firmele participante au fost Corporactive Consulting, Plastor Trading, Mobiversal, Beta Events, Smartware, Arabesque, Celestica, Motorevolution, Mexicana, Core Elevating Media. Ele au oferit peste 30 de locuri de practică pentru studenți.
Întâlnirea a avut trei părți. În prima parte, lect. univ. dr. Remus Roșca - coordonatorul evenimentului, a trecut în revistă proiectele derulate în cursul anului 2018 de către Departamentul de Management - Marketing. Acestea au fost menite să strângă legătura cu mediul de afaceri, să îi facă pe studenți să se implice în activități și proiecte comune cu organizațiile partenere ale facultății și să le dezvolte competențele antreprenoriale, manageriale și de marketing.
În cea de-a doua parte cei mai buni și mai implicați studenți de la Management - licență și Managementul organizației - masterat și-au prezentat planurile de afaceri pe care le-au realizat sub coordonarea profesorilor în cadrul unor cursuri la facultate, precum și câteva dintre produsele proprii ale afacerilor lor. Cu ocazia evenimentului au primit feed back, întrebări, observații și sugestii de îmbunătățire de la managerii și antreprenorii prezenți în sală care au „cumpărat" ideile studenților prin „cheltuirea" unor tichete valorice puse la dispoziție de organizatori. Afacerea care a avut cele mai mari „încasări" a fost FotoGrow a studentei Teodora Nastea de la programul de studii Management, licență, anul II.
În ultima parte a evenimentului, studenții de la Management și Marketing care urmează să facă practică s-au întâlnit cu organizațiile care vor să-i primească în stagii de practică. Timp de 40 de minute cei 60 de studenți prezenți au vizitat standurile firmelor participante, au stabilit legături cu acestea și s-au interesat de condițiile de practică și alte oportunități profesionale oferite.
Prof. univ. dr. habil. Maria Madela Abrudan, directorul DMM a precizat: „Practica studenților se desfășoară timp de 6 ore pe zi în fiecare zi de vineri, din cele 14 săptămâni ale semestrului al II-lea din anul universitar 2018-2019, de la sfârșitul lunii februarie până la începutul lunii iunie 2019".
În urma stagiului de practică studenții pot să continue colaborarea cu firmele pentru stagii mai lungi de internship, elaborarea studiului de caz al lucrării de licență, joburi part-time sau full time, acestea din urmă fiind oferite la absolvirea facultății.
Departamentul de Management- Marketing al Facultății de Științe Economice orădene organizează constant activități, proiecte, întâlniri și evenimente împreună cu partenerii săi din mediul de afaceri prin care urmărește oferirea unor oportunități de carieră și dezvoltare umană și profesională studenților. Dintre proiectele desfășurate în cursul anului 2018 amintim: Clubul studențesc Excelsior, Competiția de vorbit în public 5Minutes PublicSpeaking, olimpiadele studențești locale și naționale, Școala de Vară 2018 ,,Companies - Students - Faculties", Concursul de planuri de afaceri ,,Business Plan Challenge", întâlniri cu absolvenți antreprenori, întâlniri cu elevii de liceu în cadrul Open Days- Școala altfel, vizite în companiile locale, întâlniri cu reprezentanții mediului de afaceri, Proiecte de voluntariat, „Universitatea altfel", Atelierul Google de marketing digital și ,,Marketing Days". Mai multe informații sunt pe pagina Facebook.com/pg/UODepMnMk.
Paula Lele
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Studenții economiști în fața firmelor.

Trimite email
luni, 3 noiembrie 2025, 10:04:33 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Eros Ramazzotti va concerta, la
Laminor Arena, București,
miercuri, 22 aprilie 2026, ora 20.00 (acces de la 18.00).