Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Studenții economiști în fața firmelor

Practica la superlativ

Studenții economiști în fața firmelor

Miercuri, 16 ianuarie 2019, la Biblioteca Universității din Oradea a avut loc evenimentul „Practica la superlativ - Studenții față în față cu organizațiile".

Evenimentul a urmărit strângerea colaborării dintre mediul academic şi cel de business și se află la a treia ediție, semn că reprezintă un interes atât pentru studenți cât și pentru firme.
Organizatorul evenimentului a fost Departamentul de Management-Marketing din cadrul Facultății de Științe Economice a Universității din Oradea. Lect. univ. dr. Remus Roșca, coordonatorul evenimentului, a precizat: „Pe de o parte, oferim studenților posibilitatea de a face practică în cele mai reprezentative firme din mediul de business orădean, pe de altă parte oferim firmelor posibilitatea de a se implica în formarea noilor generații, a-și promova brandul de angajator, a-și identifica potențiali viitori angajați. Am invitat la eveniment toate firmele interesate să ofere stagii de practică studenților de la specializările Management și Marketing".
La eveniment au participat un număr de circa 60 de studenți, cadre didactice de la Departamentul de Management-Marketing, 20 de oameni din firme, antreprenori și manageri. Firmele participante au fost Corporactive Consulting, Plastor Trading, Mobiversal, Beta Events, Smartware, Arabesque, Celestica, Motorevolution, Mexicana, Core Elevating Media. Ele au oferit peste 30 de locuri de practică pentru studenți.
Întâlnirea a avut trei părți. În prima parte, lect. univ. dr. Remus Roșca - coordonatorul evenimentului, a trecut în revistă proiectele derulate în cursul anului 2018 de către Departamentul de Management - Marketing. Acestea au fost menite să strângă legătura cu mediul de afaceri, să îi facă pe studenți să se implice în activități și proiecte comune cu organizațiile partenere ale facultății și să le dezvolte competențele antreprenoriale, manageriale și de marketing.
În cea de-a doua parte cei mai buni și mai implicați studenți de la Management - licență și Managementul organizației - masterat și-au prezentat planurile de afaceri pe care le-au realizat sub coordonarea profesorilor în cadrul unor cursuri la facultate, precum și câteva dintre produsele proprii ale afacerilor lor. Cu ocazia evenimentului au primit feed back, întrebări, observații și sugestii de îmbunătățire de la managerii și antreprenorii prezenți în sală care au „cumpărat" ideile studenților prin „cheltuirea" unor tichete valorice puse la dispoziție de organizatori. Afacerea care a avut cele mai mari „încasări" a fost FotoGrow a studentei Teodora Nastea de la programul de studii Management, licență, anul II.
În ultima parte a evenimentului, studenții de la Management și Marketing care urmează să facă practică s-au întâlnit cu organizațiile care vor să-i primească în stagii de practică. Timp de 40 de minute cei 60 de studenți prezenți au vizitat standurile firmelor participante, au stabilit legături cu acestea și s-au interesat de condițiile de practică și alte oportunități profesionale oferite.
Prof. univ. dr. habil. Maria Madela Abrudan, directorul DMM a precizat: „Practica studenților se desfășoară timp de 6 ore pe zi în fiecare zi de vineri, din cele 14 săptămâni ale semestrului al II-lea din anul universitar 2018-2019, de la sfârșitul lunii februarie până la începutul lunii iunie 2019".
În urma stagiului de practică studenții pot să continue colaborarea cu firmele pentru stagii mai lungi de internship, elaborarea studiului de caz al lucrării de licență, joburi part-time sau full time, acestea din urmă fiind oferite la absolvirea facultății.
Departamentul de Management- Marketing al Facultății de Științe Economice orădene organizează constant activități, proiecte, întâlniri și evenimente împreună cu partenerii săi din mediul de afaceri prin care urmărește oferirea unor oportunități de carieră și dezvoltare umană și profesională studenților. Dintre proiectele desfășurate în cursul anului 2018 amintim: Clubul studențesc Excelsior, Competiția de vorbit în public 5Minutes PublicSpeaking, olimpiadele studențești locale și naționale, Școala de Vară 2018 ,,Companies - Students - Faculties", Concursul de planuri de afaceri ,,Business Plan Challenge", întâlniri cu absolvenți antreprenori, întâlniri cu elevii de liceu în cadrul Open Days- Școala altfel, vizite în companiile locale, întâlniri cu reprezentanții mediului de afaceri, Proiecte de voluntariat, „Universitatea altfel", Atelierul Google de marketing digital și ,,Marketing Days". Mai multe informații sunt pe pagina Facebook.com/pg/UODepMnMk.
Paula Lele
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Studenții economiști în fața firmelor.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 10:35:52 Ora de vară a Europei de Est