Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Miss High School-prima etapă

Vineri, 20 aprilie,

Miss High School-prima etapă

Astă-seară, s-a derulat la "No Problem" primul episod al concursului între frumoasele a patru licee orădene: "Lucian Blaga", Liceul Pedagogic „I. Vulcan”, Lic. de Artă și Colegiul Tehnic "Transilvania".

Gazdele, care sunt și organizatorii noii competiții, pun la bătaie, la finalul întrecerii, premii în bani (500 - locul I, 300 - locul II, și 200 -locul III, iar cel mai bun moment artistic al fiecărei etape este premiat cu 100 de lei).
De la Colegiul Tehnic "Transilvania" au concurat Silvia și Andrea, Liceul de Artă a fost reprezentat de Nicolette și Dania, Pedagogicul le-a avut pe ring pe Raluca O. și Camelia, iar "Blaga" a scos-o în față pe Raluca Z.
Juriul a premiat momentul artistic al Liceului de Artă, iar dintre cele șapte concurente, patru vor continua lupta pentru un loc pe podium: Raluca (de la Pedagogic, care a obținut 81 de puncte), Raluca (de la "L. Blaga", cu 55 de puncte), Andrea și Silvia (ambele de la "Transilvania", cu 50 de puncte)...

După un bal incendiar, un concurs fără vlagă

Ne-au rămas pe retină și în memorie imagini de la finala balului balurilor, și nu numai, iar vineri seara, nu ne puteam explica unde sunt acei tineri frumoși și acel spectacol incendiar!

Concursul Miss liceu s-a vrut un fel de bal al liceenilor, rezervat, în exclusivitate, fetelor frumoase din liceele orădene. Pe afiș, organizatorii ne amenințaseră cu o participare de … substanță, dar balonul s-a cam dezumflat, pentru că la ora adevărului, pe ring, au urcat doar șapte fete, reprezentând patru licee: Silvia Georgică și Andrea Cossavella (de la Colegiul Tehnic „Transilvania”), Nicolette Duță și Dania Þincă (de la Liceul de Artă), Raluca Opriș și Camelia Trusmei (de la Liceul Pedagogic „Iosif Vulcan”), și Raluca Zaharia (de la Liceul Teoretic „Lucian Blaga”).Participare modestă pe scenă, iar susținătorii au lipsit cu desăvârșire, ceea ce l-a deranjat vădit pe Mihai Dacin, animatorul manifestării, care nu a reușit să facă valuri în sală, precum a făcut-o la balul balurilor. Pentru jurizare, s-a găsit următoarea formulă: Marius Demeter, Ioana Iuhas, Ioana Ardelean și Corina Ferecz.

Și ambalajul contează, nu-i așa?

La cele două probe de prezentare, cu și fără muzică (n-am înțeles de ce a fost nevoie de două probe identice - n.n.), frumoasele și-au pus imaginația la lucru, și a ieșit ceva hilar, haios, tocmai așa cum s-a dorit (chiar dacă nu toate concurentele s-au conformat). Pozele vorbesc de la sine (despre ținutele de „scandal” ale bebelușelor, Raluca-pedagogista - fiind cea mai nevinovată și inocentă, iar cealaltă Raluca, o dură, pusă pe rele, cu pușca la picior).

Artiștii dansatori au concurat separat

Între probe, liceele în cauză și-au prezentat artiștii dansatori într-un număr mai mult sau mai puțin complex, ei oricum au concurat separat, fără să aducă puncte reprezentantelor școlii aflate în competiție. „Transilvania” a defilat cu șase fete frumoase, dar haios echipate, pentru a atrage privirile. La pedagogiști, a evoluat o pereche de dansatori (cu Miss boboc în centrul atenției, aflată într-o formă sportivă de zile mari). Artiștii și-au respectat blazonul, rămânând ceea ce sunt – niște artiști profesioniști - , care nu fac artă de amorul … artei! Cei de „Blaga” au revenit cu … lumânările aprinse.

La proba „surpriză”, Mihai, aflat într-un dialog fără cap și fără coadă cu concurentele, s-a străduit din răsputeri să le facă să „păcătuiască” răspunzându-i „da” sau „nu”, ceea ce însemna automat întreruperea dialogului... care a fost reluat, la alt nivel, în prezentarea ținutelor (rochiilor) de seară.

În „arborarea” talentelor, Dania și Camelia ne-au surprins plăcut, artista interpretând la orgă o piesă clasică (de Chopin), iar pedagogista regizând o lecție de chimie (cu reacții de înlocuire și descompunere).

Prima etapă a celei dintâi ediții a concursului „Miss liceu” nu a avut nimic spectaculos. Poate cea de-a doua etapă, de vineri, când se vor confrunta reprezentantele altor licee…

Ovi Dan

 

Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto (Miss High School - prima etapă, 1 și 2, în total 85 de poze ).

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 19:13:33 Ora de vară a Europei de Est