Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Parteneriatul tehnic privind Master-Planul Campus Universitar Oradea - Spații de cazare pentru studenți

Senatul Universității din Oradea a aprobat, luni,

Parteneriatul tehnic privind Master-Planul Campus Universitar Oradea - Spații de cazare pentru studenți

Universitatea din Oradea lucrează împreună cu Primăria Oradea și cu celelalte instituții publice responsabile pentru a realiza cu succes Master-Planul Campus Universitar Oradea.

Senatul Universității din Oradea a aprobat în ședința de luni, 28 ianuarie 2019, cu 52 voturi ,,pentru", 0 voturi ,,împotrivă" și trei ,,abțineri", textul Parteneriatului tehnic privind Master-Planul Campus Universitar Oradea - Spații de cazare pentru studenți.
Conducerea Senatului universitar, având expertiza instituțiilor publice avizate, a reușit deblocarea Proiectului de investiții necesar dezvoltării Universității din Oradea. Întârzierea a fost generată de identificarea problemelor și soluțiilor optime pentru desfășurarea proiectului în deplină legalitate cu scopul de a evita contestațiile, procesele și blocajele nedorite de nimeni pe parcursul implementării.
Preocuparea noastră este ca în conformitate cu atribuțiile conferite de Legea Educației Naționale, materialele înaintate Senatului universitar pentru decizii de asemenea importanță să fie cât mai exacte, având ca efect grăbirea aprobării propunerilor și desfășurarea proiectelor în deplină legalitate.
În completare la decizia din 29 octombrie 2018, în ședința din 28 ianuarie 2019, Senatului a decis: introducerea câtorva precizări cu privire la problemele apărute la punerea în aplicare a proiectului, și
instituțiile care trebuie să se ocupe de soluționare astfel: se precizează că Universitatea din Oradea este administratorul terenului pe care urmează a se construi căminele studențești (proprietar fiind Statul român), iar Primăria Municipiului Oradea și/sau Universitatea, în funcție de competențe, vor obține avizele necesare pentru desfășurarea în deplină legalitate a proiectului; vor trebui notificate Ministerul de resort și reprezentantul Guvernului României (Prefectura Județului Bihor; având calitate de proprietar al patrimoniului statului) în vederea obținerii aprobărilor necesare; conducerea Universității din Oradea va negocia cu conducerea Primăriei Oradea termenul de folosință în regim gratuit, respectând condiția de minimum 20 de ani; contractul care va fi semnat de către părți va cuprinde clauze privind dreptul de opțiune al Universității după expirarea duratei negociate (faptul că acest contract va putea fi prelungit/reînnoit sau în caz contrar Universitatea va avea drept de preemțiune în cazul vânzării, cesionării sau închirierii obiectivului de investiții).
Considerăm că sunt necesare aceste precizări deoarece proiectul propus Senatului universitar este unul atipic, se solicită Universității dreptul de construcție pe teren, proprietarul clădirilor urmând să fie Primăria, iar Universitatea utilizator cu titlu gratuit pe un termen limitat. Spre comparație, la momentul actual Universitatea din Oradea are în derulare un alt proiect de dezvoltare asemănător, construirea a două cămine studențești prin Compania Națională de Investiții (CNI). În acest proiect realizat în colaborarea cu CNI, dreptul de administrare a terenului se transferă investitorului pe perioada construcției. După finalizarea construcțiilor, dreptul de administrare al terenului împreună cu dreptul deplin de administrare a clădirilor va reveni Universității din Oradea.
Ne exprimăm speranța că toți factorii abilitați vor conlucra cu bună credință pentru punerea în practică a proiectelor care să ducă la creșterea calității procesului de învățământ și formarea în Universitatea Oradea a specialiștilor de înalță ținută academică și profesională care vor contribui la dezvoltarea durabilă a Municipiului Oradea în contextul pieței economice globale.
28.01.2019, Oradea
Senatul Universității din Oradea,
președinte,
prof. univ. dr. Sorin Curilă

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 10:23:16 Ora standard a Europei de Est