Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Proiectul de parteneriat eTwinning ,,We love all animals”

Am înscris școala noastră pe platforma www.etwinning.net

Proiectul de parteneriat eTwinning ,,We love all animals”

,,Utilizând platforma educațională etwinning, această rețea europeană a cadrelor didactice ce oferă inovație în munca la clasă, avem posibilitatea de a face schimb de experiență cu alți profesori din alte țări, implicându-ne în parteneriate și proiecte internaționale. Totodată avem ocazia să cunoaștem alte sisteme de învățământ.

 Și pentru că ideea de colaborare online mi-a plăcut foarte mult, am înscris școala noastră pe platforma www.etwinning.net completând formularul de înregistrare. Astfel, în spațiul meu de lucru eTwinning, am intrat în legătură cu cadre didactice din alte țări și particip în calitate de fondator la proiectul de parteneriat eTwinning " We love all animals" și în calitate de membru la proiectul ,,I love My Class", ne-a spus doamna profesor Simona Bunta.  
Proiectul eTwinning ,,We love all animals" este realizat în parteneriat cu 42 de școli din Polonia, Turcia și România. Cei mai mici participanți sunt elevii clasei pregătitoare C, coordonați de doamna prof. Simona Bunta. ,,În  calitate de fondator al proiectului, am invitat în proiect și elevii din clasa a III-a C, îndrumați de prof. Carla Istvanovicz și elevii clasei a VII-a D, diriginte, prof. Alina Deliman.
Activitățile desfășurate sunt interesante, potrivit vârstei copiilor. Ei participă cu încântare, învață lucruri noi, își formează deprinderi de lucru cu calculatorul, exersează limba engleză, se amuză, lucrează în echipă, învățând unii de la alții într-un mod atractiv, colaborează și comunică cu elevi din alte țări. În derularea activităților se utilizează mijloace moderne și sunt completate cunoștințele elevilor de la clasă. Lucrând în echipă în cadrul proiectului, elevii află lucruri interesante despre alte culturi și civilizații, au șansa de a vedea online cum arată alte școli și alte țări, fac schimb de idei, li se dezvoltă creativitatea.
Obiectivele proiectului ,,We love all animals"
Obiectivele proiectului ,,We love all animals" sunt: responsabilizarea copiilor în relaţia cu animalele; îmbunătățirea abilităților de comunicare în limba engleză;
conștientizarea responsabilității față de mediu, salvarea și îngrijirea tuturor animalelor; motivarea elevilor de a utiliza limba engleză; îmbunătățirea abilităților de citire și scriere în limba engleză ca limbă străină, de circulație internațională; creșterea gradului de conștientizare pentru prevenirea dispariției animalelor; îmbunătățirea învățării în limba engleză prin utilizarea instrumentelor Web 2.
Participând activ și conștient la activitățile proiectului, elevii au posibilitatea de a valoriza cunoștințele și de a-și consolida comportamente frumoase, vor învăța să protejeze animalele și totodată să le iubească și să le îngrijească. Impactul este benefic pentru toți, mai ales că a fost prima noastră încercare de a realiza astfel de activități care ies din tiparul lecțiilor obișnuite de la clasă.
Prof. Simona Bunta
Găsiți mai multe poze (70 de poze) în Galeria foto: Proiectul de parteneriat eTwinning ,,We love all animals”.

Trimite email
duminică, 7 decembrie 2025 la 06:53:07 Ora standard a Europei de Est