Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Orădenii îşi vor putea verifica şi plăti online factura de întreţinere

Platformă informatică destinată administrării asociațiilor de proprietari

Orădenii îşi vor putea verifica şi plăti online factura de întreţinere

În cursul acestei săptămâni municipalitatea a semnat un acord-cadru în valoare totală de 352.800 lei, fără TVA, pentru achiziționarea licenței de utilizare pentru o platformă informatică destinată administrării asociațiilor de proprietari.

Implementarea noului soft va ajuta atât la gestionarea cheltuielilor asociațiilor de proprietari, cât și la consultarea tuturor datelor de către utilizatori și realizarea plății online a facturilor. Durata acordului-cadru este de 4 ani de la semnarea de către părțile contractante.
Totodată, în baza acestui contract-cadru s-a semnat și primul contract subsecvent în valoare de 4.900 lei, fără TVA, reprezentând prețul primelor 50 de licențe de utilizare a software-ului, prin care se vor digitaliza asociațiile de proprietari din Oradea. Astfel, prin acest program online de gestiune a asociațiilor de proprietari, locatarii de la blocuri vor putea să-și plătească întreținerea și online. Totodată, toate informațiile despre situația plăților către asociație vor putea fi verificate online de către proprietarii din cadrul asociației. Printre avantajele plății online de care se pot bucura proprietarii se numără economia de timp, confortul, rapiditatea, precum și independența geografică și temporală.
Implementarea acestui software se va face treptat, în această primă etapă fiind pus la dispoziția unui număr de 50 de asociații de proprietari, urmând ca și restul asociațiilor să primească licență de utilizare a acestuia.
Prețul unei licențe pentru o asociație de proprietari este de 98 lei/an, fără TVA, însă aceasta va fi pusă la dispoziția asociațiilor de proprietari, în mod gratuit, pe o perioadă de 4 ani.
„Firma a acceptat să îşi asume contractual obligaţia de a introduce în program toate datele asociaţiilor. Oameni specializaţi vor prelua toate informaţiile de la administratori şi îi vor învăţa cum să folosească programul. După introducerea datelor în calculator, toate calculele se vor face automat după lege și vor ușura munca administratorilor, iar în plus orădenii își vor putea consulta și plăti facturile online. Acest soft va avea inclusiv un modul dedicat municipalităţii, astfel încât, la reclamaţia orădenilor, angajaţii Biroului Asociaţii de Proprietari din cadrul Primăriei vor putea verifica online corectitudinea modului în care au fost împărţite cheltuielile la nivel de asociaţie şi vor putea lua măsurile care se impun", a declarat viceprimarul Mircea Mălan.
Furnizorul licenței, firma Aviziero, care a câștigat licitația, oferă asistenţă tehnică şi mentenanţă gratuită pe toată durata contractului. Accesul în sistem se face pe bază de utilizator şi parolă, iar accesul la funcţiunile sistemului se face pe baza de roluri alocate utilizatorului respectiv (administrator, preşedinte, cenzor, proprietar, personal Primăria Municipiului Oradea). (B.P.)

 

Trimite email
luni, 3 noiembrie 2025, 19:47:33 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Eros Ramazzotti va concerta, la
Laminor Arena, București,
miercuri, 22 aprilie 2026, ora 20.00 (acces de la 18.00).