Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

International School Awards, British Council online Project

La Liceul Vocaţional Pedagogic ,,Nicolae Bolcaș” din Beiuş,

International School Awards, British Council online Project

În anul şcolar 2018-2019 avem onoarea de a implementa în cadrul liceului nostru la iniţiativa dnei prof. Hădărean Diana împreună cu domnul profesor Muhammad Idrees - coordonator ISA, de la Government Boys Secondary School Jajjah Abbasian, Khanpur, Rahim yarkhan, Punjab, Pakistan, proiectul INTERNATIONAL SCHOOL AWARDS, BRITISH COUNCIL ON LINE.

Activităţile proiectului sunt multiple şi interesante, urmărind  o educație internațională care îmbogățește predarea și învățarea. Această educaţie duce la noi practici și perspective, continuând dezvoltarea lor profesională și ridicând standardele de predare. Oferă tinerilor o fereastră în diferite culturi și țări, ajutându-i să se dezvolte ca cetățeni responsabili la nivel mondial și pregătindu-i pentru viață și să lucreze într-o societate globală. Activitatea ,,Cultura noastră" a avut o mare rezonanţă, atât la şcoala parteneră, cât şi la noi. Şcolile au realizat activităţile apoi şi-au trimis poze, înregistrări, cu  ceea ce au făcut.
Pe noi, cei din România, ne-a impresionat dansul local numit ,,Jhoomar", în limba locală, am fost încântaţi când  am vizionat filmarea. De apreciat este faptul că studenţii şi profesorii au fost îmbrăcaţi în culoarea albastră, ceea ce reprezintă culoarea păcii.
Un lucru este de apreciat, şi anume, cum o ţară ca şi PAKISTAN a reuşit în scurt timp, în urma acestei emoţionante activităţi, să atragă online mii de spectatori atât la televizor cât şi pe faceebook. Oamenii din această ţară sunt patrioţi, iubesc cultura şi tradiţia, sunt impresionanţi, sunt bucuroşi şi cel mai important lucru pe care l-am observat, sunt dornici de pace.
Domnul profesor Muhammad Idrees, coordonatorul proiectului ISA, a demonstrat că este un bun organizator, un om consecvent, dedicat studenţilor, un om plin de energie, un om potrivit pentru un proiect de o asemenea amploare.
Cadrele didactice implicate în proiectul internaţional (prof. Hădărean Diana - coordonator,   prof. Gall Edith, Memetea Ioana, Bulc Mihaela, Ștoc Silvia, Marian Magdalena, Domokoş Ruxandra,  Moruţ Adela, Moruţ Dacian, Stoiţa Nicoleta, Rotar Mircea, Mărcuţ Rodica, Lazea Remus) am realizat activităţi cu specific tradițional în vederea popularizării identității culturale la nivel global, dansuri populare, scenete...
Am trimis poze şi filmuleţe din timpul activităţilor colegilor din Pakistan, iar reacția partenerilor a fost pur și simplu uimitoare. Au fost foarte încântați şi am aşteptat cu mult drag şi noi materialele lor, pentru a le viziona. Este pentru prima dată când participăm la un proiect de asemenea proporții și ne simțim onoraţi că am reușit să fim acceptaţi în ciuda distanței mari. În cadrul grupului aferent proiectului, descoperim zilnic bucuria tuturor partenerilor implicați în proiect care postează feed-back-ul însoțit de sincere mulțumiri, scrisori de mulţumire. Acest proiect s-a dovedit a fi o șansă nemaipomenită pentru a cunoaște cultura și tradiția altor țări dar și pentru a ne face cunoscută propria moștenire culturală. Elevii noștri sunt foarte deschiși către tot ceea ce înseamnă noutate și așteaptă nerăbdători fiecare feed-back al activităților pe care le desfășurăm în comun cu alte țări. Deși fiecare proiect de parteneriat implică multă muncă în plus, noi continuăm să fim motivaţi deoarece am observat de-a lungul anilor că fiecare acțiune desfășurată în proiecte are o replică pozitivă în comportamentul elevilor, în modul în care ajung să cunoască și să înțeleagă lumea și în modul în care ajung să prețuiască bucuriile de care au parte în țara lor, îmbogățindu-le treptat bagajul de cunoștințe și conduite moral-civice.
Domokoş Ruxandra
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: International School Awards,  British Council online Project.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 09:16:36 Ora de vară a Europei de Est