Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

International School Awards, British Council online Project

La Liceul Vocaţional Pedagogic ,,Nicolae Bolcaș” din Beiuş,

International School Awards, British Council online Project

În anul şcolar 2018-2019 avem onoarea de a implementa în cadrul liceului nostru la iniţiativa dnei prof. Hădărean Diana împreună cu domnul profesor Muhammad Idrees - coordonator ISA, de la Government Boys Secondary School Jajjah Abbasian, Khanpur, Rahim yarkhan, Punjab, Pakistan, proiectul INTERNATIONAL SCHOOL AWARDS, BRITISH COUNCIL ON LINE.

Activităţile proiectului sunt multiple şi interesante, urmărind  o educație internațională care îmbogățește predarea și învățarea. Această educaţie duce la noi practici și perspective, continuând dezvoltarea lor profesională și ridicând standardele de predare. Oferă tinerilor o fereastră în diferite culturi și țări, ajutându-i să se dezvolte ca cetățeni responsabili la nivel mondial și pregătindu-i pentru viață și să lucreze într-o societate globală. Activitatea ,,Cultura noastră" a avut o mare rezonanţă, atât la şcoala parteneră, cât şi la noi. Şcolile au realizat activităţile apoi şi-au trimis poze, înregistrări, cu  ceea ce au făcut.
Pe noi, cei din România, ne-a impresionat dansul local numit ,,Jhoomar", în limba locală, am fost încântaţi când  am vizionat filmarea. De apreciat este faptul că studenţii şi profesorii au fost îmbrăcaţi în culoarea albastră, ceea ce reprezintă culoarea păcii.
Un lucru este de apreciat, şi anume, cum o ţară ca şi PAKISTAN a reuşit în scurt timp, în urma acestei emoţionante activităţi, să atragă online mii de spectatori atât la televizor cât şi pe faceebook. Oamenii din această ţară sunt patrioţi, iubesc cultura şi tradiţia, sunt impresionanţi, sunt bucuroşi şi cel mai important lucru pe care l-am observat, sunt dornici de pace.
Domnul profesor Muhammad Idrees, coordonatorul proiectului ISA, a demonstrat că este un bun organizator, un om consecvent, dedicat studenţilor, un om plin de energie, un om potrivit pentru un proiect de o asemenea amploare.
Cadrele didactice implicate în proiectul internaţional (prof. Hădărean Diana - coordonator,   prof. Gall Edith, Memetea Ioana, Bulc Mihaela, Ștoc Silvia, Marian Magdalena, Domokoş Ruxandra,  Moruţ Adela, Moruţ Dacian, Stoiţa Nicoleta, Rotar Mircea, Mărcuţ Rodica, Lazea Remus) am realizat activităţi cu specific tradițional în vederea popularizării identității culturale la nivel global, dansuri populare, scenete...
Am trimis poze şi filmuleţe din timpul activităţilor colegilor din Pakistan, iar reacția partenerilor a fost pur și simplu uimitoare. Au fost foarte încântați şi am aşteptat cu mult drag şi noi materialele lor, pentru a le viziona. Este pentru prima dată când participăm la un proiect de asemenea proporții și ne simțim onoraţi că am reușit să fim acceptaţi în ciuda distanței mari. În cadrul grupului aferent proiectului, descoperim zilnic bucuria tuturor partenerilor implicați în proiect care postează feed-back-ul însoțit de sincere mulțumiri, scrisori de mulţumire. Acest proiect s-a dovedit a fi o șansă nemaipomenită pentru a cunoaște cultura și tradiția altor țări dar și pentru a ne face cunoscută propria moștenire culturală. Elevii noștri sunt foarte deschiși către tot ceea ce înseamnă noutate și așteaptă nerăbdători fiecare feed-back al activităților pe care le desfășurăm în comun cu alte țări. Deși fiecare proiect de parteneriat implică multă muncă în plus, noi continuăm să fim motivaţi deoarece am observat de-a lungul anilor că fiecare acțiune desfășurată în proiecte are o replică pozitivă în comportamentul elevilor, în modul în care ajung să cunoască și să înțeleagă lumea și în modul în care ajung să prețuiască bucuriile de care au parte în țara lor, îmbogățindu-le treptat bagajul de cunoștințe și conduite moral-civice.
Domokoş Ruxandra
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: International School Awards,  British Council online Project.

Trimite email
luni, 15 decembrie 2025 la 23:11:52 Ora standard a Europei de Est