Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

,,Investind în educație, investim în viitorul copiilor noștri”

Conferința de presă cu ocazia finalizării proiectului

,,Investind în educație, investim în viitorul copiilor noștri”

Ieri, 28 februarie 2019, în prezența domnului viceprimar Alin Florin Birta și a domnului Paul Floruța, managerul firmei CG&GC HiTech Solution, la Școala Gimnazială ,,Nicolae Bălcescu" Oradea a avut loc conferința de presă organizată cu ocazia finalizării implementării proiectului ,,Investind în educație, investim în viitorul copiilor noștri".

Proiectul a fost realizat cu sprijin financiar oferit de Primăria Municipiului Oradea, prin programul de bugetare participativă din anul 2018. Bugetul total al proiectului a fost în valoare de 200.000 de euro fiind finanțat integral de Primăria Municipiului Oradea
Pe aceasta cale dorim să mulțumim tuturor celor care au votat proiectul Școlii Gimnaziale ,,Nicolae Bălcescu", făcând posibilă plasarea acestuia pe locul I dintre cele 198 de proiecte depuse. Reușita acestui proiect se datorează voturilor și implicării masive a părinților, cadrelor didactice, conducerii școlii, a beneficiarilor direcți și indirecți, a celor care au înțeles că elevii de azi vor fi adulții de mâine, că preocuparea pentru formarea lor e, și trebuie să fie, prioritară în contextul performanței și a evoluției inerente tehnologice.
Echipa de proiect formată din: coordonator prof. Ani Monica și membri: prof. Zaha Alina, Tăut Stela și Deliman Alina a avut susținerea și colaborarea celorlalte cadre didactice și a comunității începând din decembrie 2017, când a debutat proiectul și până în prezent.
Școala Gimnazială ,,Nicolae Bălcescu" deschide porțile unui învățământ în care elevul contează. Ca urmare a implementării proiectul ,,Investind în educație, investim în viitorul copiilor noștri", Școala Gimnazială ,,Nicolae Bălcescu" devine prima școală din România cu dotări tehnologice conforme secolului în care trăim: table interactive, calculatoare, videoproiectoare, multifuncționale, pagină web, platformă managerială etc. - toate menite să stimuleze și să sprijine elevii într-o abordare modernă, atractivă și eficientă a învățământului de masă.
S-au achiziționat: 42 de calculatoare, 40 de table interactive, 40 de videoproiectoare, 6 multifuncționale performante conectate la calculatoare,  55 de căști cu microfon pentru dotarea laboratoarelor de informatică, un sistem de sonorizare mobil. S-a realizat pagină web - https://scbalcescu.ro, platformă managerială - catalog online creând o punte de comunicare reală și eficientă cu părinții , o rețea de internet pe cablu în fiecare sală de clasă, internet wi-fi. În cadrul proiectului am beneficiat de cursuri de inițiere în utilizarea catalogului electronic, cursuri de inițiere in utilizarea tablelor interactive pentru elevi și profesori, realizate de firma CG&GC HiTech Solution, al cărei manager, dl. Paul Floruța, a demonstrat un înalt profesionalism și care a transformat un contract într-un proiect de suflet. Rolul asociației părinților s-a evidențiat nu doar prin mobilizarea masivă la voturile on line si off line, ci și prin implicarea în achiziționarea a 15 table magnetice, a sistemelor de culisare si a accesoriilor necesare, precum și manopera aferentă, valoarea investiției fiind de 20. 000 ron.
De azi tehnologia implementată vizează mai mult de 1.000 de elevi, 60 de cadre didactice, personalul nedidactic și didactic auxiliar, conferind  posibilitatea de a  evolua  în concordanță cu abilitățile, preocupările și nevoile noii generații. Reacția entuziastă a elevilor și dorința de a utiliza noile dotări tehnologice, bucuria și interesul manifestat justifică existența și viabilitatea acestui proiect.
Elevului Caba Kevin i s-a acordat titlul onorific de mic inginer de sistem datorită talentului și gradului de implicare în utilizarea tablelor interactive.
Prof. Monica Ani
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: ,,Investind în educație, investim în viitorul copiilor noștri”.

Trimite email
duminică, 7 decembrie 2025 la 06:53:33 Ora standard a Europei de Est