Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

O nouă ediție a Târgului de Paști,

În perioada 19-29 aprilie

O nouă ediție a Târgului de Paști,

Sărbătorile Pascale aduc la Oradea o nouă ediție a Târgului de Paști, în perioada 19-29 aprilie 2019.

Unul dintre cele mai reprezentative simboluri ale orașului, Cetatea Oradea, va deveni timp de 11 zile punctul de atracție nu doar al copiilor, dar și al părinților, evenimentul având câte ceva de oferit pentru fiecare.
Programul ediției 2019 va include o gamă variată de activități, de la reprezentații ale meșterilor populari, până la ateliere de creație și jocuri pentru cei mici sau decoruri desprinse din poveștile tradiționale.
Căutăm cei mai iscusiți producători de bucate tradiționale, dulciuri sau alte specialități, meșteri populari, artizani de suveniruri și decorațiuni specifice Sărbătorilor Pascale, care să ni se alăture la Târgul de Paști Oradea, în perioada 19-29 aprilie.
Perioada înscrierilor este 18 martie - 10 aprilie 2019, iar înscrierile se fac online, la următorul link: https://targuldepastioradea.ro/.
Pentru a depune o cerere de participare, doritorii trebuie să urmeze toți pașii[1] din formularul de înscriere disponibil online[2], respectiv să completeze toate informațiile solicitate în câmpurile dedicate (informații despre companie, produsele comercializate, informații cu privire la persoana de contact etc.), să încarce documentele solicitate în formularul de înscriere și să furnizeze informații cu privire la tipul de amplasament vizat și puterea instalată necesară funcționării.
Sunt disponibile:
-         27 (douăzeci și șapte) de căsuțe din lemn pentru agenți economici din sectoarele alimentar și non-alimentar;
-         8 (opt) amplasamente construcție proprie tip food truck;
-         1 (una) locație pentru bar;
-         1 (una) locație pentru cozonac secuiesc.
Prețul de ocupare a domeniului public pentru activitățile comerciale desfășurate în cadrul Târgului de Paști Oradea este de 75 lei +TVA /căsuță/zi (producătorii și meșterii populari care dețin autorizații conform legii beneficiază de o reducere de 30%).
Pentru comercianții din zona de alimentație publică și bar se va aplica taxarea pe baza de comision din vânzări, după cum urmează: Comision de 10% din totalul vânzărilor fără TVA (vânzări propriu-zise și prestări de servicii) realizate de către colaborator în cadrul evenimentului, comision la care se adaugă tva în cotă de 19%. Astfel, comisionul cuvenit organizatorului se va calcula după cum urmează: [ (z x 10%) + 19%] unde z = totalul vânzărilor, fără tva.
ÎN CE CONSTĂ PROCEDURA DE ATRIBUIRE
Etapa I - Depunerea solicitărilor de participare, prin intermediul formularului online.
Etapa II - Centralizarea ofertelor și stabilirea ofertanților calificați. În situația în care un ofertant nu îndeplinește una sau mai multe dintre cerințele din Regulamentul de participare sau nu a prezentat unul sau mai multe documente solicitate în formularul de înscriere, Comisia de evaluare va declara ofertantul ca fiind necalificat.
Etapa III - Atribuirea căsuțelor în ordinea cronologică a amplasării acestora în târg (de la 1-27). Astfel, vom începe atribuirea căsuțelor cu căsuța nr. 1 și vom continua cronologic până la căsuța cu nr. 27, conform hărții evenimentului.
Exemplu practic: Dacă pentru căsuța nr. 1 va exista o singură solicitare de la unul din ofertanții calificați, acesta va fi atribuită la prețul 75 lei +TVA /căsuță/zi, după care se va trece la atribuirea căsuței cu nr. 2. În schimb, dacă pentru căsuța cu nr. 1 vor fi mai multe solicitări, se va face o licitație cu strigare. Pasul de licitație este de 1 leu/pas. Prețul licitat va fi cel puțin egal cu prețul de pornire a licitației (75 lei +TVA /căsuță/zi) + primul pas.
Etapa IV - Instalare și montaj.
Etapa V - Desfășurarea Târgului de Paști Oradea, 19-29 aprilie 2019.
Etapa VI - Demontare și curățenie în spațiu.
 
PROGRAMUL TÂRGULUI DE PAȘTI ORADEA 2019
  • 19 - 29 aprilie 2019
  • Marti - Joi, 14.00 - 21.00;
  • Vineri - Luni, 12.00 - 22.00.
Ne găsiți online:
Facebook: https://www.facebook.com/targuldepastioradea/.
E-mail: turism@oradea.ro
______________________________
Târgul de Paști Oradea, ediția 2019, este organizat de Asociația pentru promovarea turismului din Oradea și regiune (Visit Oradea) cu sprijinul Primăriei municipiului Oradea și se desfășoară în Cetatea Oradea, în perioada 19-29 aprilie. (C.M.)

[1] Necompletarea unui câmp sau omiterea unei etape din procesul de înregistrare a cererii de participare va face imposibilă finalizării înscrierii.
[2] Formularul online este singura modalitate de înscriere ca și expozant la Târgul de Paști Oradea 2019.

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 00:41:47 Ora de vară a Europei de Est