Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Primăria le recomandă contribuabililor să folosească și mijloacele de plată online a taxelor și impozitelor

Pentru a nu aglomera ghișeele

Primăria le recomandă contribuabililor să folosească și mijloacele de plată online a taxelor și impozitelor

Având în vedere că se apropie data scadentă pentru plata taxelor și impozitelor aferente semestrului I, s-a constatat că în ultimele zile a crescut aglomerația în Piramida de la parterul Primăriei Oradea și inevitabil au crescut timpii de așteptare.

Prin urmare, Primăria Oradea face un apel către toți plătitorii de taxe și impozite de a folosi mijloacele de plată online pentru a evita aglomerația de la ghișee.
Având în vedere că data scadentă pentru plata taxelor și impozitelor aferente semestrului I, dar și pentru a beneficia de bonificație pentru plata integrală a impozitelor pe anul 2019 este 31martie, zi care cade într-o zi nelucrătoare, conform Codului Fiscal, termenul de plată se prelungește până la prima zi lucrătoare, respectiv până la data de 1 aprilie 2019 (inclusiv).
Astfel, pentru a nu aglomera zona ghișeelor din Piramidă, Primăria Oradea reamintește cetățenilor că au la dispoziție pentru plata taxelor și impozitelor mijloacele de plată online, beneficiind astfel de o bonificație de 3% în plus față de plata la ghișee, dar și de posibilitatea de a petrece o zi de distracție la Aquapark Nymphaea în urma tragerilor la sorți care au loc săptămânal până la data de 31 martie 2019.
,,Având în vedere că timpii de așteptare la ghișee sunt destul de mari, mai ales în intervalul orar 10-13, le recomandăm cetățenilor să utilizeze sistemul de plată online, accesibil pe site-ul primăriei www.oradea.ro la secţiunea ,,Plăţi online" sau pe www.ghiseul.ro, dar și plata la unităţile Direcţiei de Poştă și ale C.E.C., conform orarului fiecărei unităţi. În cadrul Centrului de Relații cu Publicul din Primăria Oradea funcționăm cu efectiv de personal complet, programul fiind de luni până joi, între orele 7.30 - 18.00, iar vineri între orele 7.30-15.30", a declarat Eduard Florea, directorul economic al primăriei.   
Contribuabilii care își plătesc integral  impozitele locale, oricând până la data de 31 martie 2019, vor beneficia de bonificații, după cum urmează:
A. În cazul achitării la Primărie - sala ghișeelor, poștă, C.E.C., prin P.O.S. sau prin ordin de plată:
- 5% în cazul impozitului pe clădiri persoane fizice și juridice;
- 5% în cazul impozitului pe teren persoane fizice și juridice;
- 5% în cazul impozitului pe mijloacele de transport persoane fizice și juridice;
B. În cazul achitării online prin intermediul site-urilor www.oradea.ro, www.ghiseul.ro și aplicația „Plata Impozite MobilePay":
- 8% în cazul impozitului pe clădiri persoane fizice și juridice;
- 8% în cazul impozitului pe teren persoane fizice și juridice;
- 8% în cazul impozitului pe mijloacele de transport persoane fizice și juridice.
De săptămâna trecută, contribuabilii orădeni au la dispoziție un automat selfpay pentru efectuarea plății taxelor și impozitelor, pus în funcțiune în Sala Ghișeelor din Primăria Oradea, fiind interconectat prin router GPRS cu banca-partener și cu aplicația de gestiune a impozitelor și taxelor locale.
Contribuabilii pot achita la acest automat un număr de 30 de taxe cu valoare fixă, pentru eliberarea de certificate, avize sau autorizații în următoarele domenii: urbanism, economic, juridic, arhivă, căsătorii, divorț, agricol, patrimoniu și tehnic. Valoarea acestora și numărul taxei corespunzătoare sunt afișate pe panoul informativ expus lângă aparat.
Automatul oferă contribuabilului acces facil şi securizat la informaţii detaliate privind obligativităţile sale de plată, cu respectarea normelor în vigoare privind secretul fiscal. Echipamentul de tip bancomat permite achitarea obligaţiilor fiscale atât prin plată cu card bancar (inclusiv contactless), cât și cu numerar, fără eliberarea de rest.
Automatul selfpay conduce la o economie majoră de timp pentru cetățeni, prin evitarea cozilor care se formează la ghișeele administrației publice. (B.P.)

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 12:12:23 Ora standard a Europei de Est