Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Schimb de experiență al educatoarelor salontane cu colegele din CSEPEL - Ungaria

Vineri și sâmbătă, la Salonta,

Schimb de experiență al educatoarelor salontane cu colegele din CSEPEL - Ungaria

În perioada 5 - 6 aprilie 2019, un grup de 40 de cadre didactice maghiare de la Grădinița ,,CSODAKÚT" EGYESÍTETT ÓVODA CSEPEL - Budapest, Ungaria, conduse de către d-na director Hirholczné Faragó Tünde, a efectuat o vizită în orașul nostru, care este înfrățit cu localitatea lor de origine.

Întâlnirea bilaterală a educatoarelor din cele două țări reprezintă o primă etapă a Parteneriatului educațional ,,Tradiții și valori".
Primirea a avut loc în dimineața zilei de 5 aprilie 2019, la centrul grădinițelor salontane, Grădinița cu Program Prelungit ,,Toldi" Salonta. După mesajul de bun venit transmis de către conducerea grădiniței din România, colegele maghiare au vizitat structurile G.P.P. ,,Făt Frumos" și G.P.N. ,,Curcubeu" din Salonta, unde copiii desfășurau activități specifice programului, și au fost încântați să primească în dar cărți cu povești pentru preșcolari.
Colegele educatoare au urmărit împreună materiale educaționale audio-video, dezbătând probleme cu care se confruntă la grupă, învățământul preșcolar din ambele țări.
De la ora 18, gazda musafirilor din Csepel a fost Casa de Cultură ,,Zilahy Lajos", a Municipiului Salonta, unde, sub îndrumarea d-lui profesor de muzică și instructor de dansuri populare maghiare Benedek Árpád, s-au derulat momente artistice din folclorul maghiar, interpretate de către doamnele educatoare participante.
A doua zi, copiii din cadrul Ansamblului de dansuri populare maghiare ,,Toldi" Salonta, condus de d-nele educatoare Struber Eva și Bagi Tndér, au evoluat în fața invitaților, în sala de expoziție a Muzeului ,,Arany Janos" Salonta.
Un cuvânt salutar de apreciere a acestui parteneriat româno-maghiar a fost rostit de către d-na inspector de specialitate Tankó Veronika Zita, din cadrul I.Ș.J. Bihor. Dânsa a ținut să mulțumească tuturor celor prezenți că există interes și colaborare în vederea unui schimb de experiență reușit.
D-na director Hirholczné Faragó Tünde a realizat o scurtă prezentare a managementului Grădiniței ,,Csodakút" Egyesített Óvoda  Csepel, realizând o comparație între cele două sisteme de învățământ preșcolar.
Tot în această locație cadrele didactice au participat la două ateliere de creație, unde au confecționat obiecte decorative de Paște, din materiale naturale: paie și pănuși. De asemenea, au putut vizita expoziția de materiale didactice, turtă dulce și obiecte decorative cu motive pascale, realizate toate în regim hand-made.
În cadrul aceleiași vizite, oaspeții au poposit la Parcul de joacă ,,Toldi" din Salonta, donat și amenajat de către Csepel - Ungaria, copiilor salontani.
După servirea mesei de prânz, grupul s-a recules la Casa Memorială a marelui poet maghiar ,,Arany Janos", fost elev și dascăl în Salonta.
Se poate spune cu certitudine că această colaborare este benefică atât pentru relația româno-maghiară, cât și pentru schimbul de experiență profesională implicat.
Mulțumim pe această cale factorilor de decizie care au făcut posibilă această întâlnire și derularea acestui parteneriat: d-l primar al Municipiului Salonta - Tőrők László, d-l primar al comunității Csepel - Léonárd Borbély, d-l director al Casei de Cultură ,,Zilahy Lajos" Salonta - Kovács  Istvan.
Prof. Carla Lia Butcă,
director, G.P.P. ,,Toldi" Salonta
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Schimb de experiență al educatoarelor salontane cu colegele din CSEPEL - Ungaria.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 02:56:34 Ora de vară a Europei de Est