Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Săptămâna apei la Școala Gimnazială „Szacsvay Imre” din Oradea

18-25 martie

Săptămâna apei la Școala Gimnazială „Szacsvay Imre” din Oradea

„Apă, dacă am avea nevoie de tine, doar pentru viața noastră - dar tu ești Viața însăși! Nu există cuvânt să exprime ce ușurare dă frăgezimea ta miraculoasă. Dacă a pierit puterea noastră de odinioară, tu o readuci imediat, și izvoarele secate ale sufletului nostru se revarsă din nou neclintit. Îți datorăm mulțumiri, recunoștință veșnică: tu ești cel mai magnific dar al lumii!" (Antoine de Saint-Exupéry)

Cu ocazia Zilei Mondiale a Apei la Școala Gimnazială „Szacsvay Imre" din Oradea, întreaga săptămână (18-25 martie 2019) a fost dedicată Apei, prin antrenarea tuturor claselor gimnaziale în diverse activități interdisciplinare, extracurriculare, prin colaborarea profesorilor de științe (Oltean Emese și Hosu Magdolna) și informatică (Füstös Makár Ágnes).
Scopul activităților a fost evidențierea importanței apei și de a trage un semnal de alarmă privind afectarea calității apei prin poluare.
Obiectivele săptămânii au fost: dezvoltarea capacității de explorare / investigație a realității prin utilizarea de instrumente și proceduri specifice științelor naturii; descoperirea apei și proprietăților acesteia, creșterea interesului față de știință; dezvoltarea spiritului de observație, precum și a deprinderilor pentru specificul muncii de cercetare în laborator sau pe teren; conștientizarea și asumarea responsabilității protejării apei; încurajarea elevilor în găsirea unor soluții privind susținerea calității apei la nivel local; formarea intelectuală a elevilor, a  deprinderii de a fi cooperanți, toleranți, de a avea inițiative și de a crea relații de colaborare și competiție.
Mai întâi elevii au primit sarcina de a descoperi și de a colecta împreună informații despre apă, apoi prin organizarea unui seminar interactiv și-au expus observațiile, concluziile, părerile, prezentând planșe și machete despre teme ca: Importanța ecologică și economică a apei; Recorduri în ceea ce privește frumusețea ecosistemelor acvatice din întreaga lume; Apa - mediul de viață pentru plante și animale; Sursele poluării cu apă; Soluții verzi pentru protecția apei etc.
Informarea a continuat cu sublinierea particularităților fizice și chimice ale apei prin organizarea workshop-ului experimental, adică ,,învățarea prin practică". Acesta s-a dovedit a fi foarte eficient pentru asimilarea cunoștințelor, deoarece s-a realizat prin implicarea directă a elevului - sub mâna acestuia apa și-a manifestat toate abilitățile, fermecându-i prin culori, forme, mișcări, flăcări și schimbări de stare.
Setea cunoașterii proprietăților, precum și a procedurilor de evaluare a calității apei în vederea prevenirii poluării ei, a fost împlinită prin continuarea educării și cercetării la ABA Crișuri. În această instituție ni s-au prezentat laboratoarele de chimie și biologie, tehnicile prin care se identifică conținutul chimic și biologic al apei. Observând preparatele microscopice despre alge și macro nevertebratele conservate, elevii au înțeles cât de importantă este prezența acestora în crișuri, în indicarea sănătății apei.
Colaborarea cu această instituție s-a accentuat și prin implicarea voluntară a școlii la acțiunea de ecologizare a malului Crișului Repede. Scopul acțiunii a fost acela de a oferi un model locuitorilor și de a atrage atenția importanței conservării acestui ecosistem,care reprezintă habitatul multor specii de pești și păsări (lebede, rațe, cormorani, lișițe) și reprezintă și o atracție turistică, un popas pentru cei care vor să se retragă aici de zgomotul și stresul cauzat de aglomerația orașului.
Atelierele de creație au avut menirea de a satisface latura artistică a elevilor în privința apei. Astfel s-a realizat un colaj de fotografii  care au redat frumusețea, bogăția, fermitatea apei pe Pământ. S-au realizat de asemenea reprezentări grafice despre proporția apei în diverse alimente, hărți care simbolizau amprenta ecologică a diverselor țări legată de consumul de apă, pliante cu desenele organelor umane și conținutul în apă al acestora, simulări ale circuitului apei în natură care să permită vizualizarea fenomenului de evaporare, infiltrare, condensare, precipitare; s-au mai amenajat acvarii confortabile și atractive pentru peștișori. Toate aceste lucrări au fost expuse în aula școlii în scopul informării.
Experiența arată că elevii și ținerii sunt deschiși în a accepta noutățile din domeniul cunoașterii și în a participa la activități noi. Pe urmă, copiii își vor implica părinții și le vor transfera cunoștințele asimilate. Va fi încurajată cooperarea și împărtășirea informațiilor cu toți cei implicați, oferind copiilor o vedere mai largă asupra mediului înconjurător și a comunității.
De altfel, apa va rămâne simbolul școlii noastre pe parcursul întregului an școlar, toate activitățile științifice, culturale și voluntare vor fi dedicate protecției și susținerii ei, sub egida proiectului intitulat ,,Apa de la A la Z", un proiect finanțat de Romanian American Foundation, susținut de Federația Fundațiilor Comunitare din România și implementat la nivel local de Fundaţia Comunitară Oradea, cu sprijinul donatorilor individuali și al finanțatorilor locali: Vernicolor, UniCredit Bank, Fundația Elena Neagu, Celestica, Decitex RO, RER Vest, Faist Mekatronic, VPK Packaging, ADLO, Qubiz, Inteva Products, Nidec, Sema Express, AstorMueller Group și Bugatti.
Kincs Grete-Eva,
profesor de biologie
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Săptămâna apei la Școala Gimnazială „Szacsvay Imre” din Oradea.

Trimite email
marți, 23 aprilie 2024, 20:56:22 Ora de vară a Europei de Est