Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
25 oct. 2020
1.Numărul cazurilor de infectare la copii și tineri cu vârsta 0-19 ani înregistrate în ultimele 40 de zile, de la începutul școlii până acum, l-a depășit pe cel înregistrat de la începutul pandemiei până la 14 septembrie.
.....
Pe 23 octombrie 2020, vineri, a fost înregistrat un număr de 344 de cazuri de infectare cu Sars-CoV-2 la grupa de vârstă 0-19 ani, potrivit datelazi.ro. Astfel numărul cazurilor înregistrate de la începutul cursurilor în școli și a activităților în grădinițe, adică din data de 14 septembrie până acum, a depășit pentru prima dată pe cel al cazurilor înregistrate de la începutul pandemiei până la începutul anului școlar.
2. Modelul danez de învățământ, prin ochii unei profesoare din România. Cum e școala în Danemarca pe timp de pandemie. Prezență fizică la ore aproape pentru toată lumea și fără mască în sala de clasă
…..
Profesoara Laura Dachin este stabilită de ani de zile în Danemarca, unde a înființat trei școli românești. Aici vin zeci de copii ai comunității de români din Danemarca. Pentru a nu-i rupe complet de România, părinții îi trimit să învețe limba, să studieze obiceiurile, istoria sau geografia României. „E o punte de legătură și pot să facă comparații. Poate că unii se vor întoarce în România”, povestește profesoara.
3. OFICIAL Pentru toți profesorii din preuniversitar anul acesta școlar nu se fac decât cursuri de formare continuă în sistem online, iar evaluarea finală va fi tot on-line pe bază de portofoliu / Furnizorii trebuie să obțină avizul Comisiei Speciale de Acreditare din minister
.....
În anul școlar 2020-2021 nu se desfășoară activități de formare continuă în sistem față-în-față sau blended-learning, ci doar în sistem online, asta prevede ordinul nr. 5.767 din 15 octombrie 2020 privind acreditarea, organizarea și desfășurarea programelor de formare continuă destinate personalului didactic din învățământul preuniversitar în anul școlar 2020-2021, publicat vineri în Monitorul Oficial.
4. Răzvan Cherecheș, profesor în sănătate publică: Școlile trebuie să poată funcționa on-site cât mai mult. Ministerul Educației să reducă la 15 numărul de elevi din clasă și să introducă sisteme de ventilație cu schimb mare de aer
…..
Școlile vor funcționa tot anul viitor intermitent când în sistem hibrid, când complet online, pentru că și dacă vaccinul va fi disponibil în primăvară, el va fi distribuit și administrat populației de-a lungul anului. Avertismentul vine de la Răzvan Cherecheș, profesor și cercetător la Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca, unde conduce departamentul de sănătate publică.
5. VIDEO Monica Anisie: Programa va fi adaptată pentru învățarea online și vom anunța cum se va face evaluarea online / În privința olimpiadelor școlare, Ministerul analizează dacă se vor desfășura digital sau dacă se vor anula
.....
Ministerul Educației va modifica programa școlară, ,,pentru învățarea în sistem online”. ,,În curând vom ieși să spunem cum anume se va desfășura activitatea de predare-învățare și evaluare în sistem online. Asta înseamnă de fapt adaptarea programei. Există această posibilitate și am experimentat în primăvară această adaptare a programei pentru examenele naționale, când am modificat programa pentru examen”, a declarat ministrul Educației, Monica Anisie, la emisiunea “Viitor cu clasă” moderată de Roxana Hulpe la Știrile Pro TV.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
1. Remus Pricopie, rectorul SNSPA, un nou atac la universitarii-politiceni: E un ,,Bamboo universitar” în beneficiul educației?
-----------
Rectorul SNSPA, Remus Pricopie, lansează un nou atac la adresa rectorilor-politicieni și a universitarilor influenți și conectați politic. Într-un editorial publicat în Adevărul, intitulat ,,Menirea educației” și în care face…
***
2. EXCLUSIV Op Ed / Copiii trebuie să se întoarcă la școală, dar nu este o opțiune ca lucrurile să rămână neschimbate – comisarul european pentru parteneriate internaţionale, Jutta Urpilainen, şi Henrietta Fore, directoarea UNICEF
-------
Editorial semnat de comisarul pentru parteneriate internaţionale, Jutta Urpilainen, şi de Henrietta Fore, directoarea executivă UNICEF „Un copil, un profesor, o carte, un stilou pot schimba lumea”. Aceste cuvinte rostite…
***
3. Peste 60 de universități din Marea Britanie participă la târgul virtual de studii organizat de British Council pentru studenții europeni
--------
Elevii și studenții vor avea oportunitatea de a intra în legătură cu peste 60 de universități britanice, prin întâlniri online directe cu reprezentanții acestora în cadrul târgului Study UK Europe:…
***
4. Ce se întâmplă cu școlile și after school-urile, dacă Bucureștiul intră în roșu? Monica Anisie: Toate școlile și grădinițele rămân închise pentru 14 zile, cu ore în online
-------
Bucureștiul este la limită să intre în scenariul roșu, după un record de infectări ziua trecută (777) și o rată a incidenței comunicate cu întârziere de 5 ore. Deși încă…

Săptămâna apei la Școala Gimnazială „Szacsvay Imre” din Oradea

18-25 martie

Săptămâna apei la Școala Gimnazială „Szacsvay Imre” din Oradea

„Apă, dacă am avea nevoie de tine, doar pentru viața noastră - dar tu ești Viața însăși! Nu există cuvânt să exprime ce ușurare dă frăgezimea ta miraculoasă. Dacă a pierit puterea noastră de odinioară, tu o readuci imediat, și izvoarele secate ale sufletului nostru se revarsă din nou neclintit. Îți datorăm mulțumiri, recunoștință veșnică: tu ești cel mai magnific dar al lumii!" (Antoine de Saint-Exupéry)

Cu ocazia Zilei Mondiale a Apei la Școala Gimnazială „Szacsvay Imre" din Oradea, întreaga săptămână (18-25 martie 2019) a fost dedicată Apei, prin antrenarea tuturor claselor gimnaziale în diverse activități interdisciplinare, extracurriculare, prin colaborarea profesorilor de științe (Oltean Emese și Hosu Magdolna) și informatică (Füstös Makár Ágnes).
Scopul activităților a fost evidențierea importanței apei și de a trage un semnal de alarmă privind afectarea calității apei prin poluare.
Obiectivele săptămânii au fost: dezvoltarea capacității de explorare / investigație a realității prin utilizarea de instrumente și proceduri specifice științelor naturii; descoperirea apei și proprietăților acesteia, creșterea interesului față de știință; dezvoltarea spiritului de observație, precum și a deprinderilor pentru specificul muncii de cercetare în laborator sau pe teren; conștientizarea și asumarea responsabilității protejării apei; încurajarea elevilor în găsirea unor soluții privind susținerea calității apei la nivel local; formarea intelectuală a elevilor, a  deprinderii de a fi cooperanți, toleranți, de a avea inițiative și de a crea relații de colaborare și competiție.
Mai întâi elevii au primit sarcina de a descoperi și de a colecta împreună informații despre apă, apoi prin organizarea unui seminar interactiv și-au expus observațiile, concluziile, părerile, prezentând planșe și machete despre teme ca: Importanța ecologică și economică a apei; Recorduri în ceea ce privește frumusețea ecosistemelor acvatice din întreaga lume; Apa - mediul de viață pentru plante și animale; Sursele poluării cu apă; Soluții verzi pentru protecția apei etc.
Informarea a continuat cu sublinierea particularităților fizice și chimice ale apei prin organizarea workshop-ului experimental, adică ,,învățarea prin practică". Acesta s-a dovedit a fi foarte eficient pentru asimilarea cunoștințelor, deoarece s-a realizat prin implicarea directă a elevului - sub mâna acestuia apa și-a manifestat toate abilitățile, fermecându-i prin culori, forme, mișcări, flăcări și schimbări de stare.
Setea cunoașterii proprietăților, precum și a procedurilor de evaluare a calității apei în vederea prevenirii poluării ei, a fost împlinită prin continuarea educării și cercetării la ABA Crișuri. În această instituție ni s-au prezentat laboratoarele de chimie și biologie, tehnicile prin care se identifică conținutul chimic și biologic al apei. Observând preparatele microscopice despre alge și macro nevertebratele conservate, elevii au înțeles cât de importantă este prezența acestora în crișuri, în indicarea sănătății apei.
Colaborarea cu această instituție s-a accentuat și prin implicarea voluntară a școlii la acțiunea de ecologizare a malului Crișului Repede. Scopul acțiunii a fost acela de a oferi un model locuitorilor și de a atrage atenția importanței conservării acestui ecosistem,care reprezintă habitatul multor specii de pești și păsări (lebede, rațe, cormorani, lișițe) și reprezintă și o atracție turistică, un popas pentru cei care vor să se retragă aici de zgomotul și stresul cauzat de aglomerația orașului.
Atelierele de creație au avut menirea de a satisface latura artistică a elevilor în privința apei. Astfel s-a realizat un colaj de fotografii  care au redat frumusețea, bogăția, fermitatea apei pe Pământ. S-au realizat de asemenea reprezentări grafice despre proporția apei în diverse alimente, hărți care simbolizau amprenta ecologică a diverselor țări legată de consumul de apă, pliante cu desenele organelor umane și conținutul în apă al acestora, simulări ale circuitului apei în natură care să permită vizualizarea fenomenului de evaporare, infiltrare, condensare, precipitare; s-au mai amenajat acvarii confortabile și atractive pentru peștișori. Toate aceste lucrări au fost expuse în aula școlii în scopul informării.
Experiența arată că elevii și ținerii sunt deschiși în a accepta noutățile din domeniul cunoașterii și în a participa la activități noi. Pe urmă, copiii își vor implica părinții și le vor transfera cunoștințele asimilate. Va fi încurajată cooperarea și împărtășirea informațiilor cu toți cei implicați, oferind copiilor o vedere mai largă asupra mediului înconjurător și a comunității.
De altfel, apa va rămâne simbolul școlii noastre pe parcursul întregului an școlar, toate activitățile științifice, culturale și voluntare vor fi dedicate protecției și susținerii ei, sub egida proiectului intitulat ,,Apa de la A la Z", un proiect finanțat de Romanian American Foundation, susținut de Federația Fundațiilor Comunitare din România și implementat la nivel local de Fundaţia Comunitară Oradea, cu sprijinul donatorilor individuali și al finanțatorilor locali: Vernicolor, UniCredit Bank, Fundația Elena Neagu, Celestica, Decitex RO, RER Vest, Faist Mekatronic, VPK Packaging, ADLO, Qubiz, Inteva Products, Nidec, Sema Express, AstorMueller Group și Bugatti.
Kincs Grete-Eva,
profesor de biologie
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Săptămâna apei la Școala Gimnazială „Szacsvay Imre” din Oradea.

Trimite email

Pentru mai multe poze click aici

miercuri, 28 octombrie 2020

Poza zilei

Câștigă o tabletă Smart!

La împlinirea a 20 de ani de activitate,
Universitatea Agora din Oradea organizează un concurs pentru elevii claselor a XII-a
Dacă ești elev în clasa a XII-a și dorești să câștigi o tabletă Smart, urmează cei trei pași:
1. Cere o recomandare dirigintelui tău.
2. Redactează un eseu-prezentare cu titlul ,,Dăruiește învățătură"!
3. Scanează sau fotografiază recomandarea și eseul și trimite-le pe adresa de email: agora20@univagora.ro.
Fii conectat! Fii învățat!
Și tu ai dreptul la educație!