Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
17 ianuarie 2021
1.*Cum se va face testarea pentru depistarea cazurilor de Covid-19 în școli
.....
Secretarul de stat în Ministerul Sănătății, Andreea Moldovan, a oferit o serie de explicaţii pentru ProTV, privind procedura de testare în şcoli, scrie G4Media.ro.
Autoritățile iau în calcul deschiderea școlilor în 8 februarie și au anunțat o serie de măsuri, astfel ca revenirea copiilor în bănci să nu devină un risc pentru sănătatea lor. Dacă un elev dintr-o clasă este depistat pozitiv, atunci toți colegii săi vor fi testați, a anunțat ministrul Sănătății. Iar dascălii și personalul din școli sunt incluși în etapa a doua a campaniei de vaccinare anti Covid-19.

2.* Concursul pentru inspectori școlari generali și generali adjuncți va avea loc în primăvara aceasta, anunță ministrul Educației, iar cel pentru directori de școli, în vară. „Varianta de concurs din Legea lui Daniel Funeriu era mult mai bună decât ce avem astăzi”.

3.* Toate școlile trebuie să-și creeze conturi pe platforma de vaccinare, ca să-i înscrie și programeze pe profesori și pe ceilalți angajați, potrivit unei adrese către unitățile de învățământ și inspectoratele școlare, semnată de ministrul Educației, obținută de Edupedu.ro
„Fiecare unitate de învățământ va desemna o persoană responsabilă cu înregistrarea unității de învățământ preuniversitar pe platforma alocată campaniei de vaccinare, centralizarea datelor de identitate și programarea la vaccinare a personalului angajat în respectiva unitate. Informațiile cu privire la acțiunea de vaccinare pot fi trebuie să fie accesate pe linkul https://vaccinare-covid.gov.ro/platforma-programare/”, se arată în documentul citat.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
30 decembrie
1.* Școlile trebuie să identifice și să raporteze numărul elevilor în situații de risc cu privire la încheierea mediilor pe semestrul I. Cîmpeanu: Vom stabili un plan de intervenție personalizată pentru evitarea abandonului școlar
.....
Ministerul Educației va dispune către toate unitățile de învățământ, prin intermediul inspectoratelor școlare, identificarea și raportarea până la 11 ianuarie 2021, a numărului elevilor aflați în situație de risc cu privire la încheierea mediilor pe semestrul I, se arată într-un comunicat de presă semnat personal de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.
Astfel, se va stabili un plan de intervenție personalizată pentru evitarea abandonului școlar cauzat de dificultățile derulării procesului de învățământ în sistem online, a comunicat ministrul.

2.* Sondaj Salvați Copiii: 63% dintre copii, părinți și profesori își doresc să revină la școală în ianuarie 2021, în condițiile în care 47% dintre elevi nu dețin toate resursele ca să învețe on-line
…..
Organizația Salvați Copiii România solicită deschiderea școlilor în luna ianuarie 2021, printr-un apel publicat pe pagina de Facebook. 63% dintre copii, părinți și profesori își doresc să revină la școală…

3.* Școlile trebuie să regândească curriculum-ul pentru a-i ajuta pe elevi să ajungă cu materia la zi, pandemia a limitat progresul școlar al acestora – raport O.F.S.T.E.D.
…..
Izolarea repetată din cauza pandemiei de coronavirus a limitat progresul elevului, impactul primei stări de urgență se resimte și acum, iar școlile trebuie să regândească curriculum-ul pentru a-i ajuta pe elevi să ajungă cu materia la zi, se arată într-un raport al inspectoratului școlar britanic O.F.S.T.E.D. (The Office for Standards in Education, Children’s Services and Skills).

Săptămâna apei la Școala Gimnazială „Szacsvay Imre” din Oradea

18-25 martie

Săptămâna apei la Școala Gimnazială „Szacsvay Imre” din Oradea

„Apă, dacă am avea nevoie de tine, doar pentru viața noastră - dar tu ești Viața însăși! Nu există cuvânt să exprime ce ușurare dă frăgezimea ta miraculoasă. Dacă a pierit puterea noastră de odinioară, tu o readuci imediat, și izvoarele secate ale sufletului nostru se revarsă din nou neclintit. Îți datorăm mulțumiri, recunoștință veșnică: tu ești cel mai magnific dar al lumii!" (Antoine de Saint-Exupéry)

Cu ocazia Zilei Mondiale a Apei la Școala Gimnazială „Szacsvay Imre" din Oradea, întreaga săptămână (18-25 martie 2019) a fost dedicată Apei, prin antrenarea tuturor claselor gimnaziale în diverse activități interdisciplinare, extracurriculare, prin colaborarea profesorilor de științe (Oltean Emese și Hosu Magdolna) și informatică (Füstös Makár Ágnes).
Scopul activităților a fost evidențierea importanței apei și de a trage un semnal de alarmă privind afectarea calității apei prin poluare.
Obiectivele săptămânii au fost: dezvoltarea capacității de explorare / investigație a realității prin utilizarea de instrumente și proceduri specifice științelor naturii; descoperirea apei și proprietăților acesteia, creșterea interesului față de știință; dezvoltarea spiritului de observație, precum și a deprinderilor pentru specificul muncii de cercetare în laborator sau pe teren; conștientizarea și asumarea responsabilității protejării apei; încurajarea elevilor în găsirea unor soluții privind susținerea calității apei la nivel local; formarea intelectuală a elevilor, a  deprinderii de a fi cooperanți, toleranți, de a avea inițiative și de a crea relații de colaborare și competiție.
Mai întâi elevii au primit sarcina de a descoperi și de a colecta împreună informații despre apă, apoi prin organizarea unui seminar interactiv și-au expus observațiile, concluziile, părerile, prezentând planșe și machete despre teme ca: Importanța ecologică și economică a apei; Recorduri în ceea ce privește frumusețea ecosistemelor acvatice din întreaga lume; Apa - mediul de viață pentru plante și animale; Sursele poluării cu apă; Soluții verzi pentru protecția apei etc.
Informarea a continuat cu sublinierea particularităților fizice și chimice ale apei prin organizarea workshop-ului experimental, adică ,,învățarea prin practică". Acesta s-a dovedit a fi foarte eficient pentru asimilarea cunoștințelor, deoarece s-a realizat prin implicarea directă a elevului - sub mâna acestuia apa și-a manifestat toate abilitățile, fermecându-i prin culori, forme, mișcări, flăcări și schimbări de stare.
Setea cunoașterii proprietăților, precum și a procedurilor de evaluare a calității apei în vederea prevenirii poluării ei, a fost împlinită prin continuarea educării și cercetării la ABA Crișuri. În această instituție ni s-au prezentat laboratoarele de chimie și biologie, tehnicile prin care se identifică conținutul chimic și biologic al apei. Observând preparatele microscopice despre alge și macro nevertebratele conservate, elevii au înțeles cât de importantă este prezența acestora în crișuri, în indicarea sănătății apei.
Colaborarea cu această instituție s-a accentuat și prin implicarea voluntară a școlii la acțiunea de ecologizare a malului Crișului Repede. Scopul acțiunii a fost acela de a oferi un model locuitorilor și de a atrage atenția importanței conservării acestui ecosistem,care reprezintă habitatul multor specii de pești și păsări (lebede, rațe, cormorani, lișițe) și reprezintă și o atracție turistică, un popas pentru cei care vor să se retragă aici de zgomotul și stresul cauzat de aglomerația orașului.
Atelierele de creație au avut menirea de a satisface latura artistică a elevilor în privința apei. Astfel s-a realizat un colaj de fotografii  care au redat frumusețea, bogăția, fermitatea apei pe Pământ. S-au realizat de asemenea reprezentări grafice despre proporția apei în diverse alimente, hărți care simbolizau amprenta ecologică a diverselor țări legată de consumul de apă, pliante cu desenele organelor umane și conținutul în apă al acestora, simulări ale circuitului apei în natură care să permită vizualizarea fenomenului de evaporare, infiltrare, condensare, precipitare; s-au mai amenajat acvarii confortabile și atractive pentru peștișori. Toate aceste lucrări au fost expuse în aula școlii în scopul informării.
Experiența arată că elevii și ținerii sunt deschiși în a accepta noutățile din domeniul cunoașterii și în a participa la activități noi. Pe urmă, copiii își vor implica părinții și le vor transfera cunoștințele asimilate. Va fi încurajată cooperarea și împărtășirea informațiilor cu toți cei implicați, oferind copiilor o vedere mai largă asupra mediului înconjurător și a comunității.
De altfel, apa va rămâne simbolul școlii noastre pe parcursul întregului an școlar, toate activitățile științifice, culturale și voluntare vor fi dedicate protecției și susținerii ei, sub egida proiectului intitulat ,,Apa de la A la Z", un proiect finanțat de Romanian American Foundation, susținut de Federația Fundațiilor Comunitare din România și implementat la nivel local de Fundaţia Comunitară Oradea, cu sprijinul donatorilor individuali și al finanțatorilor locali: Vernicolor, UniCredit Bank, Fundația Elena Neagu, Celestica, Decitex RO, RER Vest, Faist Mekatronic, VPK Packaging, ADLO, Qubiz, Inteva Products, Nidec, Sema Express, AstorMueller Group și Bugatti.
Kincs Grete-Eva,
profesor de biologie
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Săptămâna apei la Școala Gimnazială „Szacsvay Imre” din Oradea.

Trimite email

Pentru mai multe poze click aici

marţi, 19 ianuarie 2021