Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Sărbătoare naţională şi internaţională la Liceul Teologic Baptist ,,Emanuel” Oradea

9-10 mai

Sărbătoare naţională şi internaţională la Liceul Teologic Baptist ,,Emanuel” Oradea

Catedra de Istorie-Geografie, din cadrul Liceului Teologic Baptist ,,Emanuel" Oradea, a demarat un proiect educațional, în vederea marcării zilelor de 9-10 mai, în colaborare cu Consiliul Elevilor dar și cu Comisia Europeană, reprezentantă prin dr. Paul Șușman, LLM-Legal Officer, în cadrul programului ,,EU Back to school", proiect care a cuprins mai multe activități.

În 7 mai, reprezentantul Comisiei Europene a participat la ore, la clasele de liceu, împreună cu dnul prof. Florin Iștoc și dna prof. Claudia Bolcaș, ocazie cu care elevii au putut afla mai multe detalii despre istoricul UE, dar și despre subiecte de actualitate precum Brexit, problema migrației etc. În 8 mai, dr. Paul Șușman a fost invitat de către dnul director, prof. Iosif Curta și dnul prof. Costel Buleandra, director adjunct, în cadrul capelei de la liceu, context în care elevii au vizionat un documentar despre UE, invitatul provocându-i la discuții libere privind semnificația și perspectivele acestei organizații, precum și necesitatea promovării valorilor creștine și de către noua generație, valori care au stat la baza acestei construcții europene.
Vineri,10 mai, s-a desfășurat tradiționalul concurs dedicat Zilei Europei - 9 MAI, dar și Zilei Monarhiei din România - 10 MAI, cu participarea a nouă clase de gimnaziu și liceu, care au reprezentat tot atâtea țări membre U.E.  Manifestarea a început cu audierea Imnului Regal, urmată de prezentarea probelor din concurs, de către dna prof. Ramona Iștoc, coordonatoarea evenimentului. Concursul a fost organizat pe două secțiuni, una pentru gimnaziu și alta pentru liceu, având ca și probe comune: momentul artistic, prezentarea stand-ului și degustare de produse tradiționale, elevii de liceu susținând în plus un test, rezolvat în echipe de câte trei, pe baza tematicii ,,Istoria monarhiei din România".
Juriul pentru secțiunea gimnaziu a fost prezidat de către dna prof. Mihaela Fildan, membri fiind dnele profesoare Alina Burcă, Diana Blaga, Simona Ienciu, Marinela Boldiș, Ana Magyar. Juriul pentru secțiunea liceu a fost prezidat de către dnul prof. Ciprian Fiter, membri fiind dnele profesoare Florina Pușcaș, Tabita Vede, Rodica Moțiu și Andreia Ocoș.
Elevii au dat dovadă de multă creativitate, abilități lingvistice, practice dar și de importante cunoștințe științifice, reușind să primească ropote de aplauze din partea publicului.
Concursul s-a încheiat cu anunțarea punctajului obținut de către fiecare echipă și a premiilor aferente rezultatelor finale.  În cele ce urmează, vă prezentăm câștigătorii celei de-a unsprezecea ediții a concursului dedicat zilelor de 9-10 Mai:
La secțiunea gimnaziu:
Premiul I și premiu special ,,cel mai reușit moment artistic"- echipa formată din: Bodog Gianina, Ardelean Dominique, Petruș Sara, Ardelean Rebeca, Opriș Matia, Pădure David, Domocoș Luiza, Cojan Loriana, Gros Alesia, Iambor Laurențiu  din clasa  a VII-a A, reprezentând  Spania.
Premiul II și premiu special ,,pentru cel mai comic moment artistic" - echipa  formată din: Palladi Maria, Platona Beatrice, Ciurdar Carla,Teodorescu Daria, Oprea Tania, Iștoc Antonio, Gui Sara, Lencar Marc, Mateaș Carla, Bucur Lorena din clasa a VI-a A, reprezentând Grecia.
Premiul III și premiu special ,,pentru produse culinare autentice"- echipa formată din: Gliția Salomeea, Mercheș Carina, Kiss-Roth Samuel, Pop Ștefan, Pop Darius, Fazecaș Joshua,Toma Iunia, Tășădan Luca, Stoboran Ania, Trifa Iulia, Găvriluț Mara, Szoke Alexandra, Mociar Maria din  clasa a VII-a B, reprezentând Italia.
Prima mențiune și premiu special ,,pentru cel mai creativ stand"-echipa formată din: Galea Lois, Galea Naomi, Mihuț Adalia, Pădure Darius, Selin Călin, Junc David,  Balogh Carina, Mocan Jessica, Bodog Bogdan, Petricaș Ania, Bejinariu Bianca, Șchiopu Alexia, Șchiopu Flavia, Frățilă Carla, Minxolli Antonia din clasa a V-a B, reprezentând Belgia.
A doua mențiune și premiu special ,,pentru produse tradiționale delicioase " - echipa formată din: Ungur Andreea, Corb Sara, Goman Diana, Crăciun Samuel, Luncan Naomi, Coita Rianna, Potroviță Briana, Potroviță Sara, Cionca Elisa, Derecichei Lucas, Hrițcu Șerban, Sarca Alex, Opriș Casia, Mocan Eduard, Ilisie Ianis, din clasa a V-a A, reprezentând Austria.
La secțiunea liceu:
Premiul I și premiu special "cel mai reușit moment artistic"- echipa formată din: Popoviciu Ianis, Heredea Marc, Damșe Denis, Cuciula Anamaria, Nan Andreea, Sorițău Karis, Ficuț Antonia, Fildan David, Moga Alexia, Lencar David, Șchiopu Denis, Gros David, Beldi Ștefania, Cosma Carla, din clasa a VIII-a A, reprezentând Franța.
Premiul II și premiu special ,,pentru cel mai bun punctaj obținut la test" - echipa formată din: Sava Sebastian, Bodog Natan, Ile Dalia, Moca Ioana, Du Plessis Jessie, Goga Raluca, Ghiulai Sara, Cadar Sebastian, Negru Daniela, Moza Esther, Popa Amalia din clasa a IX-a B, reprezentând Germania.
Premiul III și premiu special ,,pentru originalitatea prezentării"- echipa formată din: Iancu Ionuț, Horaniț Miriam, Sorocean Natalia, Dan Emilia, Matei Sever, Kolster Priscillia, Negruț Daria, Maxim Naomi, Pap Alexandra, Jurcuțiu Gabriela, Ban Denisa, Bohuș Timotei, Pușcaș Naomi, Lucaciu Diana din clasa a X-a B, reprezentând Olanda.
Mențiune și premiu special ,,pentru produse tradiționale autentice"- echipa formată din: Bolba Georgiana, Judea Iulia, Gavra Adela, Goga Paula, Gomboș David, Vereș David, Filip Andreea, Ban Ines, Popa Rebeca, Săteanu Francesca, Lucaciu Nadina, Marton Salome, Pușcaș Sarah din clasa a XI-a B, reprezentând Ungaria.
Ramona Iștoc & Ovidiu Dan
Vedeți mai multe poze (81 de poze) în Galeria foto: Sărbătoare naţională şi internaţională la Liceul Teologic Baptist ,,Emanuel” Oradea.

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 17:48:54 Ora standard a Europei de Est