Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,Întâlnirea cu trecutul” (II)

A doua ediție a proiectului educativ județean

,,Întâlnirea cu trecutul” (II)

Marţi, 14 mai 2019, clasele a XI-a F, profil coafor - stilist şi a IX-a B, profil electrotehnică de la Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul" din Oradea au participat la o excursie organizată la Cuzap, județul Bihor, în cadrul proiectului educativ județean Întâlnirea cu trecutul, însoțiți fiind de prof. Hontilă Ramona și de prof. Botiș Daniela.

Alături de elevii de la Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul", au mai participat la excursie: elevi de la CSEI Nr 1 Oradea, însoțiți de prof.: Haios Temena,coordonatoarea acestui proiect, Vidican Ramona, Mocan Angela, Oros Ioana, Gorgan Lavinia, Țigan Florin şi Turon Dorina, CSEI Orizont Oradea, îndrumaţi de doamnele prof. Leahu Floarea şi Popa Mariana Gina,CSEI Nr. 1 Popeşti, clase integrate din Marghita, însoţiţi de d-na prof. Ferche Valentina, Liceul Don Orione Oradea, reprezentat de clasa a 6-a, diriginte Alina Oros, elevii clasei pregătitoare A, alături de doamna învăţătoare Bochiş Laura, grupa mică de la Grădinița  Don Orione, însoțiți de  d-le educatoarele Pintea Adela şi Gyula Alexandra, liceeni de la Liceul Tehnologic Popeşti, îndrumaţi de prof. Maghiar Lucian şi prof. Mitrana Cristina, participanţi din cadrul Asociaţiei Preţuirea Armoniei, coordonaţi de  d-na Crăciun Anita, Fundaţia Creştină Elim, reprezentată de d-l Haindel Alin, beneficiarii Asociației Speranța pentru Schimbare, împreună cu d-na psihoped. Crișan Adriana, un total de 180 de persoane, elevi și cadre didactice. Destinația excursiei a fost: Asociația Prețuirea Armoniei, localitatea Cuzap (lângă Pădurea Neagră), a cărei gazdă a fost Ferche Valentina.
Pe lângă vizitarea unei ,,Căsuțe tradiționale țărănești" și a unei ,,Expoziții cu obiecte românești vechi", elevii au avut șansa să redescopere obiecte tradiționale românești, obiecte care i-au transpus în casa bunicii și le-au stârnit curiozitatea. Un război de țesut, un lădoi, costume populare autentice, toate au recreat o imagine a României de altădată. Un alt punct de interes a fost vizitarea unei clase reconstituite din perioada ceaușistă.
Nici partea culinară nu s-a abătut de la esenţa acestui proiect şi anume păstrarea tradiţiilor româneşti. Elevii au fost invitaţi să-şi frigă slănină la foc de tabără şi au savurat delicioasa mâncare la ceaun pregătită şi sponsorizată de maestrul bucătar al proiectului d-l prof. Lucian Maghiar de la Liceul Tehnologic Popeşti.
Pentru a sublinia importanţa păstrării vii a tradiţiilor româneşti şi în speranţa că elevii participanţi îşi vor aminti cu drag, peste ani, bucuria celor mici şi hora încinsă în ploaie la Cuzap, d-na prof. Temena Haios a organizat un Concurs de miss româncuţă şi mister românaş prin intermediul căruia a reuşit să-i testeze  pe participanţi în diferite aspecte ale cunoaşterii trecutului: prezentare de costume populare, dans popular, cânt sau recitare şi identificare de obiecte vechi. Câştigătorii concursului au fost elevii Dan Macavei şi Paula Bocra de la Liceul Tehnologic Popeşti, însă, cum un bun psiholog nu se dezice de meseria sa, Temena a reuşit să-i facă pe toți participanţii să se simtă învingători, acordându-le premii pentru costume, voce, dans şi originalitate.  A fost un spectacol veritabil, de la grupa mică până la liceeni, cu toţii au savurat momentul.
La întoarcere, cu toţii au vizitat mănăstirea Voivozi de la Pădurea Neagră și au făcut un scurt popas la izvorul de apă minerală din aceeași localitate. A fost un mod plăcut de a finaliza un proiect care a avut ca țintă valorizarea regiunii din punct de vedere tradițional și cultural.
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: ,,Întâlnirea cu trecutul” (II).

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 19:40:44 Ora de vară a Europei de Est