Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Experiență portugheză pentru minte și suflet

De la Marghita... la Atlantic

Experiență portugheză pentru minte și suflet

Au trecut câteva luni de la Conferința de presă care anunța debutul proiectului Erasmus+, cu titlul „S.P.E.R.-Speranță Pentru Educația Românească"(2018-1-RO01-KA101-047947) la Colegiul Național ,,Octavian Goga" din Marghita.

Această  perioadă a fost dedicată activităților de pregătire a participanților și a mobilităților. Cadrele didactice au urmat module de pregătire pedagogică, interculturală și lingvistică, în limbile engleză și italiană. Tot în acest timp, profesorii, în colaborare cu elevii  școlii și cu echipa de management, au realizat un videoclip de promovare a României, a orașului Marghita și a colegiului nostru, videoclip care este postat online și care va fi prezentat în cadrul tuturor mobilităților proiectului.
În perioada 25.02.2019 - 2.03.2019 a avut loc prima dintre cele cinci mobilități prevăzute în proiect. Patru cadre didactice de la colegiul nostru:  Simona Sarca, Margareta Anța, Liana Sârb și Loredana Braia au participat la cursul ,,Stimulating creativity and innovation in the classroom", derulat de CREF -Centro de Recursos Educativos e Formacao,  Lisabona, Portugalia.
Organizarea cursului (și a întregii experiențe portugheze) a fost ireproșabilă, CREF reușind să îmbine într-o manieră interesantă și eficientă abordările teoretice cu observarea aplicării lor în practica unor școli din Portugalia, la care au fost organizate vizite de lucru. Profesorii noștri au învățat despre potențialul pe care Predarea bazată pe rezolvarea de probleme - Problem Based Learning- o are asupra creșterii motivației elevilor, a dezvoltării gândirii critice și a creativității. Este, de asemenea, o metodă care aduce în prim plan, formarea  competențelor  sociale ale elevilor, de interrelaționare, colaborare și comunicare, lăsând în urmă ideea că doar cultivând competiția dintre elevi, reușim să-i facem să fie mai buni și să-și dezvolte potențialul.
Pe perioada cursului, profesorii  au învățat să lucreze cu o gamă foarte largă de instrumente web, care, utilizate adecvat, vor stimula creativitatea și vor capta interesul elevilor. Dintre acestea amintim: Active Inspire Software, The Cloud, Kahoot, Quizizz, Socrative, Mentimeter, Flipping Book, Book Creator, Crosswords, Autocollage, utilizarea tablelor  interactive și a telefonului mobil, în scopuri educative.
Ideea asupra căreia au insistat formatorii noștri a fost aceea că pentru a reuși să motivăm cu adevărat elevii, este foarte important să înțelegem că întrebarea pe care trebuie să ne-o adresăm noi, profesorii nu este cum putem folosi o anumită metodă/instrument pentru a preda lecția, ci ce metode și  instrumente ar putea folosi elevii pentru a învăța. Ei trebuie formați astfel încât să preia inițiativa și responsabilitatea propriei învățări. De multe ori, profesorii folosesc tehnologia doar pentru a face prezentări Power Point crezând că astfel lecția lor este mai atractivă și mai eficientă. Chiar dacă e într-adevăr mai modernă decât răsfoitul manualului, în realitate e doar o altă modalitate prin care profesorul furnizează  materialul gata elaborat elevilor, nesolicitându-le acestora efortul creator și gândirea critică. Importantă este, de asemenea, alternarea metodelor/instrumentelor, care oricât de interesante ar fi, atunci când sunt folosite în mod repetitiv, devin plictisitoare pentru elevi.
Profesorii au putut vedea în timpul vizitelor din școlile portugheze modul în care a fost implementat conceptul de ,,Clasa Viitorului". Sunt clase organizate modular, în care elevii lucrează în grupuri la un anumit proiect. O Clasă a Viitorului e împărțită în șase arii de interes: Prezentare, Investigare, Creare, Schimb de idei, Dezvoltare și Interacțiune, fiecare fiind amenajată și utilată astfel încât să ofere elevilor tehnologia și confortul necesare desfășurării activității. Pentru o mai bună delimitare a spațiilor și crearea unei atmosfere calde și plăcute, sala viitorului este zugrăvită în șase culori diferite.  
Alături de îmbunătățirea metodelor de predare și dezvoltarea competențelor de utilizare a tehnologiei, profesorii noștri și-au dezvoltat competențele sociale, culturale și lingvistice, lucrând în echipe internaționale, alături de profesori din nu mai puțin de 12 țări europene.  Au realizat schimburi de experiență și bune practici și au format rețele de colaborare viitoare între școli.
În timpul liber, gazdele au pregătit activități culturale inedite, de prezentare a tradițiilor portugheze și a obiectivelor turistice importante din Lisabona și împrejurimi. Profesorii au putut să se plimbe pe străduțele pitorești din Cartierul Alfama, cel mai vechi din Lisabona, unde au luat cina într-un restaurant cu muzică Fado, să admire Piața Comerțului cu statuia ecvestră a regelui Jose I și Arco da Rua Augusta, apoi vestitul cartier Belem cu Mănăstirea Jeronimo, declarată patrimoniu UNESCO și care adăpostește monumentul funerar al marelui explorator Vasco da Gama, să urce cu liftul în Monumentul Descoperirilor, care oferă o minunată panoramă a Lisabonei, să-și ude picioarele în apa Atlanticului de-a lungul plajei din Sesimbra, una dintre cele mai frumoase plaje ale Portugaliei, să colinde pe străzile din Sintra, orașul palatelor și al grădinilor, pentru a găsi casa în care a locuit o mare parte din viață poetul englez  Lord Byron,  să admire apusul de soare la Cabo da Roca, cel mai vestic punct al continentului european, și, nu în ultimul rând, să-și răsfețe papilele gustative cu renumitul vin de Porto și delicioasa prăjitură portugheză Pasteis de Nata.
Experiența portugheză a fost una deosebită, care a contribuit la îmbogățirea profesională și personală a participanților și care va rămâne întipărită în mintea și sufletul  lor. O experiență care merită trăită de fiecare profesor, măcar o dată în viață, e de părere prof. Loredana Braia, coordonatorul de proiect.

Trimite email
joi, 18 aprilie 2024, 03:59:45 Ora de vară a Europei de Est