Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Lecturile copilăriei (C)

Lansare de carte la Școala Gimnazială ,,Miron Pompiliu” Ștei,

Lecturile copilăriei (C)

,,Carte frumoasă, cinste cui te-a scris,/ Încet gândită, gingaș cumpănită;/Ești ca o floare, anume înflorită,/ Mâinilor mele, care te-au deschis!" Tudor Arghezi, Ex libris

 În zilele de 7, 10 și 11iunie 2019 , la Școala Gimnazială ,,Miron Pompiliu" din Ștei,  a avut loc lansarea cărții ,,Lecturile copilăriei - pași prin lumea cărților", a d-nei bibliotecar prof. Ileana Maria Tomescu.
Lansarea s-a desfășurat în sala profesorală, în prezența dascălilor din învățământul primar și preșcolar, care au așteptat cu nerăbdare acest moment și au apreciat la superlativ apariția publicației.
Ulterior, d-na bibliotecară a dorit să prezinte și elevilor din clasele a IV-a A,B,C și a V-a A,B,C, cei care au diverse apariții în carte: creații lirice, în proză, creații plastice sau minunate gânduri, raportate la proiectul județean ,,Lecturile copilăriei".
Publicația este o culegere de creații lirice, plastice și în proză, care mai cuprinde și gânduri ale elevilor și dascălilor implicați în cadrul proiectului județean cu același titlu.
În deschidere, d-na prof. Panici-Mangra Adelina, consilier educativ, a făcut o scurtă introducere: ,,Considerăm că este o încununare a muncii colegei noastre este o oportunitate unică de a se conecta cu cititorii, de a primi acea energie pozitivă, împreună cu recunoștința noastră, a celor prezenți".
În cadrul lucrări, ,,Cuvânt (ul) înainte" l-a avut d-na director, prof. Pantea Simona, din care cităm: ,,Doamna bibliotecar, o mare admiratoare a cărților, a avut ideea minunată să păstreze între paginile cărților din biblioteca școlii, candoarea copilăriei și zâmbetele nevinovate ale celor mai mici cititori, care au pășit sfioși pragul universului mirific al cărților. O felicit pentru acest frumos demers și sunt alături de dumneaei în această activitate amplă, proiectul județean ,,Lecturile copilăriei". Consider că este o reușită a școlii, o încercare, un act de curaj și de prețuire față de Măria Sa, Copilul!"
În continuare, am ascultat-o pe d-na bibliotecar Ileana Maria Tomescu, argumentând: ,,Publicația s-a născut din pură pasiune pentru carte, pentru slova scrisă. Cu dragoste, am îndrumat pe parcursul anilor pașii copiilor spre lumea fermecătoare a poveștilor, a basmelor , a poeziilor, spre universul mirific al cărților, biblioteca. Ne-am dorit, a menționat dumneaei, ca această carte să vadă lumina tiparului tocmai în anul centenar, 2019, dar și în anul împlinirii majoratului, adică la cea de-a XVIII-a ediție. A fost o muncă frumoasă, plăcută, incitantă. La reușita acestei publicații am avut sprijinul d-nei director, prof. Simona Pantea, al domnului prof. Gheorghe Drăgan, care au realizat partea de corectură, editare text, grafică și fotografii. Am avut plăcerea să o am alături și pe fiica mea, Ioana Tomescu-Bogdan care a muncit alături de mine la tehnoredactarea computerizată a lucrării, dar și la realizarea unor creații lirice sugestive. La conceperea acestei culegeri de texte, am avut în vedere vocația dascălilor, dar și a elevilor talentați, am considerat că prin implementarea proiectului la nivelul școlii, dar și în parteneriat cu alte școli, elevii vor fi interesați să citescă mai mult, să dea curs fanteziei și  imaginației creatoare. De la mic la mare, toți beneficiarii cărții pot fi mândri de munca, talentul și de valoarea lor".
Prin intermediul unui material PowerPoint, realizat de d-na bibl. prof. Ileana Tomescu, cu sprijinul d-lui prof. Gheorghe Drăgan, a fost prezentată cartea, conținutul acestei și au fost redate câteva gânduri ale elevilor și dascălilor.
Gânduri ale elevilor și dascălilor
,,Prin proiectul ,,Lecturile copilăriei" mi-am îmbogăţit vocabularul şi am învăţat să povestesc ceea ce citesc. Poveştile, poeziile sau fabulele propuse au fost bine alese şi fiecare avea o morală din care am avut de învăţat. La finalul fiecărui semestru se organizează concurs. Acesta ne ajută să înţelegem mai bine ceea ce am citit. Când am fost în clasa a IV-a, am participat la concursul ,,O serbare literară". Am urmărit scenetele interpretate de colegii mai mari decât noi cu un an. Caietul de lectură pe care l-am făcut în cadrul proiectului a fost minunat. El a fost expus în biblioteca şcolii" (Tulbure Andreea, clasa a V-a C).
 ,,Părerea mea despre acest proiect (Lecturile copilăriei) este minunată. Anul trecut am făcut un caiet de lecturi. Mi-a plăcut și am lucrat cu mult drag. Nu toate lecturile au fost pe placul meu, dar le-am citit, m-am amuzat. Anul acesta am participat la o scenetă intitulată ,,Lebedele". Am jucat rolul de zână. A fost distractiv. Prin această activitate am reușit să-mi înving frica și pot să vorbesc cu uşurință în faţa publicului" (Bidiga Sarah Maria, clasa a V-a B).
,,Copilăria este acea etapă a vieții în care creativitatea, imaginația și visele prind aripi și propulsează copilul în lumea în care totul este posibil.
Lectura este hrană pentru sufletul copilului care, îndrumat corect, va descoperi frumosul și binele în formele lor absolute, și va putea deprinde valențe și virtuți de erou, va învăța să găsească soluții și să pornească spre necunoscut cu încredere și speranță. ,,Lecturile copilăriei" este un proiect care îmbină în mod armonios atât nevoia de cunoaștere a copilului cât și bucuria de a descoperi prin joc și competiție o lume fascinantă, alături de prieteni, motivați și inspirați de dorința de a fi mai buni, mai înțelepți" (prof. Drăgan Gheorghe).
,,Cititorii nu se nasc, ci se educă! Iată o premisă asumată pentru activităţile proiectului ,,Lecturile copilăriei", organizat an de an la Şcoala Gimnazială ,,Miron Pompiliu" Ştei, sub directa îndrumare a dnei bibliotecare I. Tomescu şi a unui grup de cadre didactice care coordonează cititorii mai mari sau mai mici în decriptarea sensurilor lecturii, nu doar de la şcoala sus-menţionată, ci şi de la alte unităţi de învăţământ din Ştei, Vaşcău, Beiuş, Oradea. Prioritară devine cultivarea gustului pentru lectură la copii, dar şi împărtăşirea modelelor de bună practică între cadrele didactice" (prof. Inga Rusu, Colegiul Naţional ,,Avram Iancu" Ştei).
În încheiere, dl. prof. Gheorghe Drăgan a făcut o scurtă incursiune a drumului parcurs de carte, începând cu scrierea acesteia, corectare, recorectare, periajul, editare, grafică, până la bun de tipar.  În final, dascălii prezenți au primit câte o carte cu dedicație din partea celei care a lucrat și a coordonat această lucrare.
Pentru munca și efortul depus de colega nostră, Lenuța (cum îi spunem noi) îi mulțumim și îi dorim sănătate, putere de muncă și o asigurăm de tot sprijinul nostru.Felicitări!
Prof. Panici-Mangra Adelina
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Lecturile copilăriei (C).

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 22:54:11 Ora de vară a Europei de Est