Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Lecția de evaluare” a micilor ecologiști, membri ai cercului de chimie experimentală „Nymphaea”

Ieri, la Palatul Copiilor și Elevilor din Oradea

„Lecția de evaluare” a micilor ecologiști, membri ai cercului de chimie experimentală „Nymphaea”

Luni, 26 ianuarie 2009, membrii cercului de chimie experimentală „Nymphaea” (condus de prof. Elena-Voichița Moș) „și-au dat examenul” în fața conducerii palatului (director, prof. Dan Nicolae Peter) și a distinșilor invitați, în cadrul unei activități speciale, desfășurate sub genericul „Pădurea – prietena mea”, manifestare inclusă în programul internațional „LEAF” (Learning About Forest – „Să învățăm despre pădure”).

Un omagiu adus naturii
Printr-o paletă largă de modalități de exprimare, copii de toate vârstele, de la grădiniță la liceu, au făcut caz de bogatele cunoștințe ecologice pe care le dețin, prezentate în vers și cânt, în proverbe, prin intermediul planșelor și panourilor, al colecțiilor, albumelor și portofoliilor, celebrând, totodată, și Ziua zonelor umede (2 februarie, care va cădea în vacanța lor intersemestrială).
Liceenii de la Colegiul Tehnic „Dimitrie Leonida” au prezentat scopul, obiectivele și etapele proiectului, elevii de la Școala cu clasele I-VIII „Ioan Slavici” ne-au explicat care sunt funcțiile pădurii, rolul vegetației forestiere, specii de copaci sensibili la agenții poluanți, elevii Școlii „Alexandru Roman” s-au exprimat în versuri închinate pădurii și naturii, scrise de poetul nostru național, Mihai Eminescu. De la elevii Școlii nr. 11 (secția maghiară), am aflat care sunt cele 12 înțelepciuni ale pădurii. Cei mai mici ecologiști, preșcolarii Grădiniței nr. 27, ne-au descifrat „Eco-codul”, iar „primarii” Școlii „Dacia”, elevii clasei I E, frumoși și inimoși, roșii de mândrie și plini de energie, ne-au încântat cu recitalul lor, un montaj literar-artistic, cât un spectacol. La polul opus, liceenii de la „Mihai Eminescu” și „Onisifor Ghibu” au bătut monedă pe importanța zonelor umede, făcând trimitere imediată la rezervația de nuferi de la Băile 1 Mai, dar și la cea mai importantă zonă umedă a țării, Delta Dunării – „paradisul ecologic românesc”. Bogdan Bondar (de la „I. Slavici”) ne-a citit „Declarația copiilor”, privind dreptul la o lume mai bună și mai curată.
„Fă-ți timp pentru a citi/ Este școala cunoașterii.”
De la alți și alți ecologiști, am aflat Imnul micilor ecologiști, despre Educația pentru timp liber (Fă-ți timp pentru a gândi/ Este izvorul oricărei puteri./ Fă-ți timp pentru a te juca/ Este izvorul tinereții veșnice./ Fă-ți timp pentru a te ruga/ Este cea mai mare calitate a inimii./ Fă-ți timp pentru a citi/ Este școala cunoașterii./ Fă-ți timp pentru a trudi/ Este prețul succesului.)
Poate vreți să știți cum văd micii ecologiști de la palat Munca în echipă.
Cică au fost odată patru oameni
Care se numeau:
Fiecare, Cineva, Oricine și Nimeni.
S-a ivit o importantă problemă de rezolvat
Și li s-a cerut tuturor să o facă.
Fiecare a fost sigur că
Cineva o va face.
Oricine o putea îndeplini, dar
Nimeni n-a făcut-o.
S-au supărat cu toții
Pentru că era datoria tuturor s-o facă.
Fiecare a crezut că
Cineva o putea îndeplini,
Oricine și-a dat seama de aceasta, dar
Nimeni n-a făcut-o.
Totul s-a sfârșit așa:
Fiecare a blamat pe Cineva
Când Nimeni n-a făcut
Ceea ce Oricine ar fi putut să facă.
La toate cele, spuse verde în față de micii ecologiști (pentru ca cei ce au urechi să audă), conducătorul de cerc a pus punctul pe i, dând cuvântul Pădurii: „Trecătorule, înainte să ridici toporul împotriva mea, ascultă-mă: Eu sunt grinda casei tale, sunt masa ta, și patul tău pe care te odihnești. Eu sunt căldura căminului tău, sunt umbra răcoroasă care te apără de soarele arzător, iar fructele mele îți astâmpără setea. Sunt coada sapei tale și leagănul copilăriei. Trecătorule, ocrotește-mă!”
După care a concluzionat: „Pe copil să-l ții în frâie/ De vrei Om, la toți să placă/ Nu-l lăsa orice să-ngâne!/Nu-l lăsa orice să facă!/Nu-l lăsa după plăcere-i/ Unde vrea el să se ducă.../Din același lemn se scoate/Și icoană și măciucă.”  
Au venit, au văzut și au aplaudat
Au venit să-i asculte pe vrednicii ecologiști ai cercului de chimie experimentală „Nymphaea” reprezentați ai Regiei naționale a pădurilor, Direcția Silvică Oradea (ing. Mircea Faur), ing. Augustin Dudaș, ing. Zenaida Luncan (inspector silvic), ing. Radu Robert Huza și biolog Pozmoșanu Erika (din partea Muzeului Þării Crișurilor), Ioana Lascu (reprezentant al Agenției pentru Protecția Mediului Bihor), ing. Eleonora Mircescu (de la Ecotop), Mihai Togor (de la grupul Verde), prof. Maria Ivănescu și Samica Boghiu (de la Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Senzorială), prof. Gheorghina Lemnian (consilier educativ la Șc. „Alex. Roman”), prof. Eva Molnar (Șc. nr. 11), înv. Aurora Avram (Șc. „Dacia”), ed. Mariana Pașcalău (Grădinița nr. 27 – „Voinicelul”), prof. Dănuț Cornel Peter și prof. Marius Marcu (de la Palatul Copiilor și Elevilor din Oradea). Cu toții au apreciat și aplaudat spectacolul micilor ecologiști, orchestrat admirabil de inimoasa și neobosita profesoară Elena-Voichița Moș, dascălul model și prietenul celor mici, care cucerește din priviri și educă zâmbind. (Ov. DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto:  "Lecția de evaluare" a micilor ecologiști, membri ai cercului de chimie experimentală "Nymphaea". 

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 13:26:22 Ora de vară a Europei de Est