Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
21 noiembrie 2020
*1.Estonia: Ministrul Educaţiei demisionează după ce presa a scris că își ducea copiii la școală cu șoferul și mașina de serviciu
.....
Ministrul Educaţiei din Estonia, Mailis Reps, a demisionat ,vineri, după ce presa locală a arătat că ea folosea maşina de serviciu şi şoferul pentru a-şi duce copiii la şcoală, informează dpa, citată de Agerpres.
Tabloidul Ohtuleht a scris că un şofer al ministerului a folosit de mai multe ori o maşină de serviciu pentru a duce la şcoală şi a-i aduce acasă pe copiii lui Mailis Reps.

*2.Olimpici naționali de liceu au creat un site unde îi ajută pe elevii de a VIII-a să învețe pentru Evaluarea Națională: Scopul este de a ajuta copiii cu mai puține resurse să își atingă obiectivele educaționale, în contextul pandemiei
.....
Șase olimpici au pornit un proiect inedit pentru a-i ajuta pe elevii mai mici care trebuie să susțină în vara viitoare Evaluarea Națională. „Ne dorim să ajutăm elevii de clasa a VIII-a să treacă cu bine peste această situație dificilă creată de pandemie. Oferim lecții săptămânale care urmează curricula pentru Evaluarea Națională 2021”, au explicat aceștia în descrierea de pe site-ul pentru meditații lansat de ei – matex.xyz.

*3. Tabloul dezastrului din învățământul superior: România – pe ultimele locuri din Europa la numărul de tineri cu studii superioare, rata de înscriere la universitate, personal academic – Raport Bologna 2020
.....
România se află pe ultimul loc în Europa când vine vorba despre procentul persoanelor cu studii superioare în categoria 25-34 de ani, pentru care-și propusese o creștere substanțială până în 2020, potrivit unui nou raport dat publicității săptămâna aceasta. Documentul arată că țara se află, în același timp, printre ultimele din Europa din punct de vedere al persoanelor cu studii superioare pe celelalte categorii de vârstă, în pofida unor creșteri semnificative în ultimul deceniu și jumătate. În plus, se numără printre ultimele state europene la capitole precum rata de înscriere a tinerilor în învățământul superior, în timp ce numărul de instituții de învățământ superior și cel al angajaților din mediul academic au înregistrat scăderi în ultimele două decenii, marcate de dezvoltare la nivel european.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
17 noiembrie 2020
1.*Un autobuz vechi, transformat într-o sală de clasă modernă pentru copiii dintr-un sat. Proiectul a fost sprijinit de peste 1.000 de voluntari, printre care și Simona Halep
.....
O sală de clasă modernă și inedită a fost amenajată pentru elevii din satul Augustin din Brașov într-un autobuz scos din circulaţie, în cadrul unui proiect realizat de Asociația Zi de Bine, împreună cu Natalia Ginghina și Adrian Secal, profesori în programul Teach for Romania, care au pornit campania de strângere de fonduri pentru proiectul EduBuzz, potrivit brasovmetropolitan.ro.

2.*Tiina Peterson, expert în educație timpurie al Ministerului Educației din Estonia: Noi am păstrat grădinițele deschise în perioada aceasta / Încercăm să facem profesia de educator cât mai atrăgătoare și apreciată în societate
.....
Pentru că educația timpurie este obligatorie, ,,noi am păstrat grădinițele deschise în perioada aceasta”, a declarat Tiina Peterson, expert șef al departamentului de educație primară și generală din Ministerul Educației, din Estonia. Aceasta a fost invitată la conferința online SuperTeach de sâmbătâ, 14 noiembrie, Revoluția mentalității în educație – Educație timpurie. Tiina Peterson a spus că strategia estonă pentru educație timpurie a început cu formarea profesorilor și ,,încercăm să facem profesia de educator cât mai atrăgătoare și apreciată în societate”...

3.* Educația în Marea Britanie: O privire asupra relației dintre educație și comunitate
.....
Gândindu-mă la care a fost cel mai important aspect al vieţii noastre ȋn străinătate pȃnă ȋn acest moment, mi-am dat seama că educația copilului nostru este răspunsul.
Noi ne-am mutat în Marea Britanie când Irina avea 1 an și 10 luni. Două precizări se impun de la început. Prima este aceea că situația noastră era diferită de a unui emigrant tânăr profesionist care se mută într-o țară străină și care nu are copii; odată ce ai copii, componentele de integrare, socializare și trai devin mai relevante decât cele strict profesionale. Cel puțin, așa a fost pentru mine.
De asemenea, când mă refer la educație, vorbesc despre sensul holistic și comprehensiv al conceptului de educație; voi aborda, astfel, educația nu doar în sensul strict al instituțiilor care oferă aceste servicii, ci și al modului în care un copil se formează prin interacțiunea cu instituțiile culturale, și anume familia și comunitatea...

„Lecția de evaluare” a micilor ecologiști, membri ai cercului de chimie experimentală „Nymphaea”

Ieri, la Palatul Copiilor și Elevilor din Oradea

„Lecția de evaluare” a micilor ecologiști, membri ai cercului de chimie experimentală „Nymphaea”

Luni, 26 ianuarie 2009, membrii cercului de chimie experimentală „Nymphaea” (condus de prof. Elena-Voichița Moș) „și-au dat examenul” în fața conducerii palatului (director, prof. Dan Nicolae Peter) și a distinșilor invitați, în cadrul unei activități speciale, desfășurate sub genericul „Pădurea – prietena mea”, manifestare inclusă în programul internațional „LEAF” (Learning About Forest – „Să învățăm despre pădure”).

Un omagiu adus naturii
Printr-o paletă largă de modalități de exprimare, copii de toate vârstele, de la grădiniță la liceu, au făcut caz de bogatele cunoștințe ecologice pe care le dețin, prezentate în vers și cânt, în proverbe, prin intermediul planșelor și panourilor, al colecțiilor, albumelor și portofoliilor, celebrând, totodată, și Ziua zonelor umede (2 februarie, care va cădea în vacanța lor intersemestrială).
Liceenii de la Colegiul Tehnic „Dimitrie Leonida” au prezentat scopul, obiectivele și etapele proiectului, elevii de la Școala cu clasele I-VIII „Ioan Slavici” ne-au explicat care sunt funcțiile pădurii, rolul vegetației forestiere, specii de copaci sensibili la agenții poluanți, elevii Școlii „Alexandru Roman” s-au exprimat în versuri închinate pădurii și naturii, scrise de poetul nostru național, Mihai Eminescu. De la elevii Școlii nr. 11 (secția maghiară), am aflat care sunt cele 12 înțelepciuni ale pădurii. Cei mai mici ecologiști, preșcolarii Grădiniței nr. 27, ne-au descifrat „Eco-codul”, iar „primarii” Școlii „Dacia”, elevii clasei I E, frumoși și inimoși, roșii de mândrie și plini de energie, ne-au încântat cu recitalul lor, un montaj literar-artistic, cât un spectacol. La polul opus, liceenii de la „Mihai Eminescu” și „Onisifor Ghibu” au bătut monedă pe importanța zonelor umede, făcând trimitere imediată la rezervația de nuferi de la Băile 1 Mai, dar și la cea mai importantă zonă umedă a țării, Delta Dunării – „paradisul ecologic românesc”. Bogdan Bondar (de la „I. Slavici”) ne-a citit „Declarația copiilor”, privind dreptul la o lume mai bună și mai curată.
„Fă-ți timp pentru a citi/ Este școala cunoașterii.”
De la alți și alți ecologiști, am aflat Imnul micilor ecologiști, despre Educația pentru timp liber (Fă-ți timp pentru a gândi/ Este izvorul oricărei puteri./ Fă-ți timp pentru a te juca/ Este izvorul tinereții veșnice./ Fă-ți timp pentru a te ruga/ Este cea mai mare calitate a inimii./ Fă-ți timp pentru a citi/ Este școala cunoașterii./ Fă-ți timp pentru a trudi/ Este prețul succesului.)
Poate vreți să știți cum văd micii ecologiști de la palat Munca în echipă.
Cică au fost odată patru oameni
Care se numeau:
Fiecare, Cineva, Oricine și Nimeni.
S-a ivit o importantă problemă de rezolvat
Și li s-a cerut tuturor să o facă.
Fiecare a fost sigur că
Cineva o va face.
Oricine o putea îndeplini, dar
Nimeni n-a făcut-o.
S-au supărat cu toții
Pentru că era datoria tuturor s-o facă.
Fiecare a crezut că
Cineva o putea îndeplini,
Oricine și-a dat seama de aceasta, dar
Nimeni n-a făcut-o.
Totul s-a sfârșit așa:
Fiecare a blamat pe Cineva
Când Nimeni n-a făcut
Ceea ce Oricine ar fi putut să facă.
La toate cele, spuse verde în față de micii ecologiști (pentru ca cei ce au urechi să audă), conducătorul de cerc a pus punctul pe i, dând cuvântul Pădurii: „Trecătorule, înainte să ridici toporul împotriva mea, ascultă-mă: Eu sunt grinda casei tale, sunt masa ta, și patul tău pe care te odihnești. Eu sunt căldura căminului tău, sunt umbra răcoroasă care te apără de soarele arzător, iar fructele mele îți astâmpără setea. Sunt coada sapei tale și leagănul copilăriei. Trecătorule, ocrotește-mă!”
După care a concluzionat: „Pe copil să-l ții în frâie/ De vrei Om, la toți să placă/ Nu-l lăsa orice să-ngâne!/Nu-l lăsa orice să facă!/Nu-l lăsa după plăcere-i/ Unde vrea el să se ducă.../Din același lemn se scoate/Și icoană și măciucă.”  
Au venit, au văzut și au aplaudat
Au venit să-i asculte pe vrednicii ecologiști ai cercului de chimie experimentală „Nymphaea” reprezentați ai Regiei naționale a pădurilor, Direcția Silvică Oradea (ing. Mircea Faur), ing. Augustin Dudaș, ing. Zenaida Luncan (inspector silvic), ing. Radu Robert Huza și biolog Pozmoșanu Erika (din partea Muzeului Þării Crișurilor), Ioana Lascu (reprezentant al Agenției pentru Protecția Mediului Bihor), ing. Eleonora Mircescu (de la Ecotop), Mihai Togor (de la grupul Verde), prof. Maria Ivănescu și Samica Boghiu (de la Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Senzorială), prof. Gheorghina Lemnian (consilier educativ la Șc. „Alex. Roman”), prof. Eva Molnar (Șc. nr. 11), înv. Aurora Avram (Șc. „Dacia”), ed. Mariana Pașcalău (Grădinița nr. 27 – „Voinicelul”), prof. Dănuț Cornel Peter și prof. Marius Marcu (de la Palatul Copiilor și Elevilor din Oradea). Cu toții au apreciat și aplaudat spectacolul micilor ecologiști, orchestrat admirabil de inimoasa și neobosita profesoară Elena-Voichița Moș, dascălul model și prietenul celor mici, care cucerește din priviri și educă zâmbind. (Ov. DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto:  "Lecția de evaluare" a micilor ecologiști, membri ai cercului de chimie experimentală "Nymphaea". 

Trimite email

Pentru mai multe poze click aici

joi, 26 noiembrie 2020