Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Nu am stat niciodată în prima bancă

“10 vulcanici pentru Europa”

Nu am stat niciodată în prima bancă

Într-o lume, în care „criza de modele” este din ce în ce mai accentuată, în cadrul Liceului Pedagogic “Iosif Vulcan” din Oradea, a luat ființă proiectul “10 vulcanici pentru Europa”, coordonat de prof. Gheorghe Tileagă.

Acest proiect își propune prezentarea carierelor de succes ale unor foști absolvenți ai liceului. Sub egida numărului 10, considerat a fi simbol al perfecțiunii și rectitudinii, în fiecare lună este invitat un absolvent ce își desfășoară activitatea nu numai în România, ci și în Europa.
"Nu am stat niciodată în prima bancă", mărturisește  Florin Cioban, cel de-al treilea absolvent de onoare din cadrul serialului nostru, și cu toate acestea se află în primele rânduri ale oamenilor de cultură ai județului Bihor.
Activitatea sa academică este impresionantă, pornind din funcția de învățător, continuând în postura de profesor, în primă instanță al Liceului Pedagogic, iar în prezent la Universitatea din Oradea, îmbinând activitatea didactică cu meseria de diplomat, orientat spre cultură și educație. Plecat în Slovenia, Florin Cioban a îndeplinit funcția de atașat cultural, în cadrul căreia s-a remarcat prin introducerea unui simbol românesc în ansamblul "Mini Mundus", proiect care vizează integrarea unui element din specificul național al fiecărui stat, și anume o construcție realizată în miniatură, România fiind reprezentată de biserica Mănăstirii Curtea de Argeș. De asemenea, a inițiat manifestări legate de tradiții și obiceiuri, precum expoziții și lansări de carte prin care s-a urmărit îmbunătățirea imaginii României. Referitor la postura de diplomat, în care se află acum în Budapesta, omul de cultură, invitat luni, 26 ianuarie 2009, la Liceul Pedagogic, spune că se ocupă de electoratul român, precum și de promovarea limbii române. Ca o replică la activitatea diplomatică desfășurată, activitatea manifestată în domeniul publicistic este importantă prin lucrările publicate: Literatura pentru copii (2008), Primii pași în limba română (2007), Antropologie de poezie populară (2006), Folclorul copiilor (2006), Metodica educării limbajului în învățământul preșcolar (2004).
"Liceului Pedagogic îi datorez competențele pe care le-am  dobândit"
Având șansa să analizeze îndeaproape diferite sisteme de învățământ din străinătate, invitatul a fost rugat să vorbească despre aspectele sesizate. Pornind de la premisa că am preluat un sistem în formă și nu în fond, profesorul a reliefat diverse puncte slabe ale sistemului de învățământ românesc, iar la întrebarea: ce ar schimba în învățământul românesc, a fost extrem de succint, identificând principala problemă cu care ne confruntăm când vine vorba de studii - evaluarea neobiectivă a elevilor și studenților. Din punctul său de vedere, învățământ ideal ar fi bazat pe ideea: intră cine vrea (în facultate) și termină cine poate. Diferența dintre sistemele de învățământ din străinătate și cel românesc constă în faptul că dincolo, ambele funcționează la fel de bine (atât cel particular, cât și cel de stat). Sistemul de învățământ românesc este inert, și datorită schimbărilor greșit efectuate, rezultatele care se obțin sunt, în continuare, de o calitate îndoielnică.
Elevii prezenți în sală și-au dorit să afle care sunt ingredientele pentru un parcurs de succes. "E nevoie de multă muncă și sacrificii, dar în mod special de constanță, căci avem nevoie de o liniaritate în viață pentru a nu ne abate de la calea succesului, iar incoerențele nu-și au rostul atunci când vrei să reușești cu adevărat".
Am mai înțeles că nu poți reuși în viață dacă îmbrățișezi mediocritatea, și dacă nu vrei să te ridici deasupra celorlalți.
În concluzie, Florin Cioban reprezintă o altă dovadă că totul e posibil atunci când muncești pentru îndeplinirea unui vis. (Eliza VAȘ)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Nu am stat niciodată în prima bancă.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 19:15:22 Ora de vară a Europei de Est