Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Nu am stat niciodată în prima bancă

“10 vulcanici pentru Europa”

Nu am stat niciodată în prima bancă

Într-o lume, în care „criza de modele” este din ce în ce mai accentuată, în cadrul Liceului Pedagogic “Iosif Vulcan” din Oradea, a luat ființă proiectul “10 vulcanici pentru Europa”, coordonat de prof. Gheorghe Tileagă.

Acest proiect își propune prezentarea carierelor de succes ale unor foști absolvenți ai liceului. Sub egida numărului 10, considerat a fi simbol al perfecțiunii și rectitudinii, în fiecare lună este invitat un absolvent ce își desfășoară activitatea nu numai în România, ci și în Europa.
"Nu am stat niciodată în prima bancă", mărturisește  Florin Cioban, cel de-al treilea absolvent de onoare din cadrul serialului nostru, și cu toate acestea se află în primele rânduri ale oamenilor de cultură ai județului Bihor.
Activitatea sa academică este impresionantă, pornind din funcția de învățător, continuând în postura de profesor, în primă instanță al Liceului Pedagogic, iar în prezent la Universitatea din Oradea, îmbinând activitatea didactică cu meseria de diplomat, orientat spre cultură și educație. Plecat în Slovenia, Florin Cioban a îndeplinit funcția de atașat cultural, în cadrul căreia s-a remarcat prin introducerea unui simbol românesc în ansamblul "Mini Mundus", proiect care vizează integrarea unui element din specificul național al fiecărui stat, și anume o construcție realizată în miniatură, România fiind reprezentată de biserica Mănăstirii Curtea de Argeș. De asemenea, a inițiat manifestări legate de tradiții și obiceiuri, precum expoziții și lansări de carte prin care s-a urmărit îmbunătățirea imaginii României. Referitor la postura de diplomat, în care se află acum în Budapesta, omul de cultură, invitat luni, 26 ianuarie 2009, la Liceul Pedagogic, spune că se ocupă de electoratul român, precum și de promovarea limbii române. Ca o replică la activitatea diplomatică desfășurată, activitatea manifestată în domeniul publicistic este importantă prin lucrările publicate: Literatura pentru copii (2008), Primii pași în limba română (2007), Antropologie de poezie populară (2006), Folclorul copiilor (2006), Metodica educării limbajului în învățământul preșcolar (2004).
"Liceului Pedagogic îi datorez competențele pe care le-am  dobândit"
Având șansa să analizeze îndeaproape diferite sisteme de învățământ din străinătate, invitatul a fost rugat să vorbească despre aspectele sesizate. Pornind de la premisa că am preluat un sistem în formă și nu în fond, profesorul a reliefat diverse puncte slabe ale sistemului de învățământ românesc, iar la întrebarea: ce ar schimba în învățământul românesc, a fost extrem de succint, identificând principala problemă cu care ne confruntăm când vine vorba de studii - evaluarea neobiectivă a elevilor și studenților. Din punctul său de vedere, învățământ ideal ar fi bazat pe ideea: intră cine vrea (în facultate) și termină cine poate. Diferența dintre sistemele de învățământ din străinătate și cel românesc constă în faptul că dincolo, ambele funcționează la fel de bine (atât cel particular, cât și cel de stat). Sistemul de învățământ românesc este inert, și datorită schimbărilor greșit efectuate, rezultatele care se obțin sunt, în continuare, de o calitate îndoielnică.
Elevii prezenți în sală și-au dorit să afle care sunt ingredientele pentru un parcurs de succes. "E nevoie de multă muncă și sacrificii, dar în mod special de constanță, căci avem nevoie de o liniaritate în viață pentru a nu ne abate de la calea succesului, iar incoerențele nu-și au rostul atunci când vrei să reușești cu adevărat".
Am mai înțeles că nu poți reuși în viață dacă îmbrățișezi mediocritatea, și dacă nu vrei să te ridici deasupra celorlalți.
În concluzie, Florin Cioban reprezintă o altă dovadă că totul e posibil atunci când muncești pentru îndeplinirea unui vis. (Eliza VAȘ)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Nu am stat niciodată în prima bancă.

Trimite email

Pentru mai multe poze click aici

miercuri, 19 iunie 2019