Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Gojdiștii orădeni s-au întors acasă cu 17 premii și mențiuni

La sfârșitul săptămânii trecute,

Gojdiștii orădeni s-au întors acasă cu 17 premii și mențiuni

În perioada 23-25 ianuarie 2009, elevii Colegiului Național „Emanuil Gojdu” din Oradea au fost prezenți la două competiții, matematicienii au participat la concursul internațional „TM-Mate”, desfășurat la Timișoara, unde au obținut un premiu și trei mențiuni, iar chimiștii dnei prof. Anița Luncan s-au întors de la Dej cu șapte premii și șase mențiuni!

La sfârșitul săptămânii trecute, gojdiștii orădeni și-au demonstrat, din nou,  clasa, participând la concursul internațional de matematică de la Timișoara, intitulat „TM-Mate”, la care au concurat 150 de elevi din județele: Alba, Arad, Bihor, Caraș-Severin, Mehedinți și Timiș, precum și lotul național al Serbiei.
Bihorul a fost reprezentat de șapte gojdiști orădeni, dintre care patru s-au întors laureați (cu un premiu și trei mențiuni). Doris Voina (din XII C) a obținut premiul II, iar Cătălina Lar, colega sa de clasă, mențiune. Doris și Cătălina sunt elevii dlui prof. Viorel Sadoveanu. Celelalte două mențiuni au fost adjudecate de Felix Mance (din XI C) și Patricia Drăgan (din X A), elevii doamnelor profesoare Ecaterina Șchiop și Lelia Viliga, după cum aveam să aflăm, ieri (marți, 27 ianuarie), de la prof. Corina Nicoară, conducătorul delegației bihorenilor.
Punct ochit, punct lovit: 13 participanți: șapte medalii și șase mențiuni
La cea de-a VI-a ediție a concursului interjudețean de chimie „Gheorghe Spacu”, de la Dej, județul Bihor a fost reprezentat de un lot de 13 gojdiști - toți fiind elevii dnei profesoare Anița Luncan. Și... absolut toți s-au întors victorioși (cu trei premii I, două premii II, două premii III și șase mențiuni). Radu Anton (din clasa a VIII-a A), Ioana Moga (din a XI-a B) și Copos Anca (a XII-a A) au cucerit medaliile de aur; Patric Teodorescu (X C) și Diana Butiri (XI B) – medalii de argint, iar Andreea Anton (VIII A) și Alina Todoca (IX C) – medalii de bronz. Cele șase mențiuni au fost obținute de: Sorana Pașcalău (VIII B), Ana Gui (IX C), Dan Mercea, Răzvan Panea și Diana Popovici ( toți trei din X B) și Alina Pîrv (din clasa a X F).
Dincolo de bucuria imensă a victoriei, chimiștii doamnei profesoare Anița Luncan au avut și revelația unei premiere: vizitarea unei saline, prilej cu care și-au încărcat bateriile pentru olimpiada națională de chimie, deoarece, următoarea confruntare va fi cea de la Arad (din 1- 8 februarie 2009) – etapa națională a Olimpiadei de chimie, unde lotul Bihorului va fi alcătuit din 15 olimpici: 14 gojdiști și un elev de la Liceul Teologic Penticostal „Betel” din Oradea.
25 de gojdiști calificați pentru națională!
Din câte am aflat ieri de la directorul colegiului, dl prof. Viorel Mititean, până la această oră, 25 de gojdiști s-au calificat pentru etapa națională a olimpiadelor școlare: 14 la chimie (Sorana Pașcalău, Diana Butiri, Copos Anca, Alina Pîrv, Diana Popovici, Ioana Moga, Andreea Anton, Ana Gui, Vlad Lazăr, Dan Mercea, Răzvan Panea, Patric Teodorescu, Radu Anton și Alina Todoca – toți, elevii dnei prof. Anița Luncan), patru la limba română (Luana Sîrca, Gulyaș Candia, Lavinia Trică și Vlad Muscă – elevii profesorilor Maricica Petrilă, Corina Păcurar și Viorel Chirilă), trei la fizică (Claudiu Oprea, Alina Pașca și Cristian Roșu – elevii doamnelor prof. Ana Poinar și Cristina Ignat), precum și patru la engleză (Andrei Ignat, Rinalda Fărăian, Olimpiu Horj și Paul Silaghi – elevii doamnelor prof. Raluca Balmoș, Lăcrămioara Þic și Viorica Tomescu).
Dar, conturile nu sunt nici pe departe încheiate, pentru că olimpiadele școlare sunt în plină desfășurare, iar la final, numărul olimpicilor gojdiști calificați pentru etapa națională poate fi dublu sau chiar mai mare, având în vedere că au mai rămas de desfășurat etape județene la olimpiadele de: mate, info, biologie, arte, socio-umane, astronomie, religie, germană, franceză, istorie-geografie...  (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Gojdiștii orădeni s-au întors acasă cu 17 premii și mențiuni.

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 02:28:50 Ora standard a Europei de Est