Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Expediția ,,Pe urmele înaintașilor”, ediția a XIV-a

În cadrul proiectului ,,Valori naționale - valori europene”

Expediția ,,Pe urmele înaintașilor”, ediția a XIV-a

Luni și marți (19-20 august 2019), Asociația Avram Iancu Beiuș a organizat expediția ,,Pe urmele înaintașilor, ediția a XIV-a" în cadrul proiectului ,,Valori naționale - valori europene".

Echipaje din zece școli gimnaziale și licee, care prin concurs și-au dobândit dreptul de-a fi parte a acestei activități devenite deja tradiție au făcut primul popas la Hălmagiu, localitate unde Avram Iancu și-a petrecut 20 de ani din viață. Aici am fost așteptați de doamna profesor de istorie Cosmina Sirban (absolventă a Lic. Ped. ,,Iosif Vulcan", Oradea) care ne-a făcut o succintă prezentare a istoriei locale.
Pentru cei interesați de istorie vă recomand un articol de Traian Mager din Ținutul Hălmagiului: http://www.darnick.com/halmagiu/sfarsitul.html
Tot la Hălmagiu găsim Piatra Cinzaiului, simbol al umilinței îndurate de români pe vremea stăpânirilor străine:
https://www.google.com/search...
Următorul popas l-am făcut la Baia de Criș, localitate unde Avram Iancu este omniprezent. Am fost întâmpinați de Nicolaie Iuga - președinte, gen. Vasile Bârea - președinte de onoare, Liviu Linta - vicepreședinte al Societății Cultural Patriotice Avram Iancu din România, Filiala Brad. Dânșii ne-au prezentat momentele istorice importante ale comunei și legătura lor cu Avram Iancu.
http://www.baiadecris.mcdr.ro/ 
Țebea - Panteonul moților!
S-a depus o jerbă de flori, s-a păstrat un moment de reculegere, s-au cântat câteva cântece patriotice, s-au înmânat câteva legitimații pentru membri ai Asociației Avram Iancu Beiuș. D-nul general Vasile Bârea ne-a vorbit despre importanța Țebei pentru români...
https://ro.wikipedia.org/wiki/%C8%9Aebea,_Hunedoara 
Popas la Mănăstirea Crișan - pentru reculegere și refacere
https://www.google.com/search...
Cetatea din Câlnic
Construcția cetății este începută în 1269. În 1450 devine cetate a comunității. Între 1450 - 1600 se desfășoară a doua etapă de construcție, care conferă cetății aspectul tipic fortificațiilor sătești ale sașilor (cetăți bisericești). Se ridică zidul exterior la 7 m, se construiesc cămări, folosite de săteni ca locuințe în caz de pericol și depozite de hrană. Are o biserică, o pivniță și un turn al slăninei...
După 1700 cetatea își pierde funcțiunea militară, devenind un spațiu comunitar și depozit de hrană, loc pentru sărbători și bisericesc.
Din 1995 Asociația Ars Transilvaniae România a preluat în îngrijire monumentul.
Din 1999 ansamblul de arhitectură medievală de la Câlnic a fost introdus în Patrimoniul Mondial UNESCO
https://ro.wikipedia.org/wiki/Cetatea_din_C%C3%A2lnic
Biserica evanghelică din Sebeș
https://ro.wikipedia.org/.../Biserica_evanghelic%C4%83_din_Se...
Bazilică romanică, începutul secolului al XIII-lea, cu trei nave, cor pătrat cu absidă semicirculară. În 2/4 sec. 13 extinsă cu două travee spre vest. Tot atunci a început construcția a două turnuri pe vest și a celor două capele care încadrau corul. Pe la 1255 biserica a fost transformată în stil gotic timpuriu - nava mediană a primit bolți în cruce, absida a devenit poligonală. Pe la 1370 construirea corului gotic, cu deambulatoriu, terminat pe la 1380. Sacristia terminată în 1383. Cele două turnuri de vest nu au mai fost construite, fiind înlocuite cu un turn-clopotniță median, dreptunghiular.
În a doua jumătate a sec. 15 navele laterale au fost lărgite, iar nava mediană a fost supraînălțată. Biserica a devenit un monument ilustrativ pentru goticul transilvănean.
În sec. 18 și 19 au fost adăugate pridvoarele de pe sud, dispărute la restaurare.[2]
Am mers la Mănăstirea Afteea
https://viziteazaalbaiulia.ro/manastirea-linistii-afteia/
La 15-17 mai 1848, pe câmpul de lângă Blaj numit „Râtul grecilor", care de atunci poartă numele de Câmpia libertății, a avut loc Marea Adunare de la Blaj, la care au participat 30.000-40.000 de oameni, majoritatea țărani. Adunarea a adoptat programul de revendicări cu caracter democratic: abolirea dijmei, a clăcii și a iobăgiei, desființarea breslelor și a vămilor, libertatea cuvântului și a tiparului, formarea gărzii naționale, școli de stat în limba română etc. Tot la această adunare s-a protestat împotriva „uniunii" forțate a Transilvaniei cu Ungaria. Nerecunoașterea de către guvernul revoluționar ungar a egalității în drepturi a românilor cu celelalte popoare, nesatisfacerea revendicărilor lor sociale și votarea de către Dieta din Cluj a încorporării Transilvaniei la Ungaria au determinat dezbinarea forțelor revoluționare ale românilor și maghiarilor. Între 15 și 25 septembrie 1848 a avut loc la Blaj o nouă adunare a românilor din Transilvania, care a declarat că nu recunoaște încorporarea Transilvaniei la Ungaria și a însărcinat Comitetul permanent de la Sibiu să înarmeze satele. Neînțelegerea dintre conducătorii revoluției maghiare și cei ai forțelor revoluționare ale românilor transilvăneni a condus la un război civil, oprit doar prin intervenția rusă efectuată la cererea Vienei în 1849.
În 1868, cu ocazia împlinirii a 20 de ani de la Adunarea de la Blaj, a fost adoptat Pronunciamentul de la Blaj.
https://ro.wikipedia.org/wiki/Blaj
Aiud, Râmetea, Valea Arieșului, Mănăstirea Lupșa, Beiuș
Ioan Curpaș
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Expediția ,,Pe urmele înaintașilor, ediția a-XIV-a.

Trimite email
marți, 18 iunie 2024, 01:16:55 Ora de vară a Europei de Est