Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Tabăra de vară pentru copiii ai căror părinţi sunt plecaţi la muncă în străinătate

S-a încheiat

Tabăra de vară pentru copiii ai căror părinţi sunt plecaţi la muncă în străinătate

În cadrul Campaniei „Singuri acasă - ai grijă de copiii tăi oriunde te afli!", Direcţia de Asistenţă Socială Oradea a organizat în perioada 26 - 30 august 2019 o tabără de vară pentru copiii ai căror părinţi sunt plecaţi la muncă în străinătate.

Desfăşurată la Centrul de Îngrijire de Zi, situat pe Str. Traian Lalescu Nr.3C, tabăra a adus copiilor bucuria unei vacanţe de neuitat. Timp de o săptămână s-au desfăşurat activităţi diverse: de la vizita unui clovn care și-a dezvăluit, rând pe rând, surprizele (baloane, joben, picioroange, mimă, picturi pe față, trasul sforii, alergatul în saci), până la lecţii de acordare a primului ajutor, modalităţi de salvare pe munte a unei persoane, în diferite condiţii meteo şi în funcţie de anumite particularităţi specifice unui traseu montan, activităţi de fitness, paşi de dans popular şi lecţii de  pictură.
Tabăra de vară s-a încheiat cu un spectacol de teatru inedit ,,Întâmplări pe Insula Dorinţelor", bineînţeles delicii dulci şi premierea tuturor participanţilor.
Mulţumim celor care s-au implicat voluntar şi activ în organizarea acestui eveniment: dl Igor Lungu, Serviciul Judeţean Salvamont Bihor, Serviciul de Ambulanţă Judeţean Bihor, dl Lucian Hevesi, dna Aurelia Sălăjan, dl Joseph-Emanuel Wagner, dra Ştefania Mateaş, Compania teatrală independentă Trend'Art Oradea, dovedind astfel că le pasă de cei care, într-un anumit moment al vieţii, trec printr-o stare de vulnerabilitate. Nu în ultimul rând dorim să mulţumim părinţilor care au înţeles că dorim să sprijinim acolo unde este nevoie şi nu să sancţionăm.
Ţinând seama de faptul că lipsa părinților ori a reprezentantului legal poate determina limitarea accesului copiilor la servicii de sănătate, educație și servicii/beneficii, dorim să reamintim părinţilor care intenționează să plece la muncă în străinătate, că au obligaţia să anunțe serviciul public de asistență socială (DAS Oradea), cu minimum 40 de zile înainte de a părăsi țara, dispoziții aplicabile și în cazul plecării tutorelui.
Pentru mai multe informații, respectiv pentru sprijin în ceea ce privește acest demers, invităm părinții din municipiul Oradea, plecați la muncă în străinătate, să se adreseze DAS Oradea, unde vor beneficia de suport şi informare privind posibilitățile legale de care dispun pentru a le putea asigura copiilor protecția fizică și juridică pe perioada în care aceștia sunt lipsiți de grija părinților.
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Tabăra de vară pentru copiii ai căror părinţi sunt plecaţi la muncă în străinătate.

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 19:54:02 Ora standard a Europei de Est