Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,Importanța educației este demonstrată în orice moment și în orice domeniu al vieții”

Pledoarie pentru învățământ și educație

,,Importanța educației este demonstrată în orice moment și în orice domeniu al vieții”

Ca un făcut, ne-am obișnuit să deschidem și să închidem anul școlar la o școală etalon a învățământului bihorean, la Școala Gimnazială ,,Dacia".

După slujba Te-Deum, care a ,,răscolit" prin sufletele celor mici, domnul director, prof. dr. Florian Hava, a salutat distinșii invitați și pe participanții la festivitate, de la cei mai mici școlari ai claselor pregătitoare, la viitorii absolvenți. Pornind apoi de la frontispiciul unei prestigioase universități (din Africa de Sud), a făcut o pledoarie pentru învățământ și educație.
,,Distrugerea oricărei națiuni nu necesită bombe atomice sau rachete balistice intercontinentale. Trebuie doar scăderea calității învățământului" (stă scris pe frontispiciul respectivei universități).
,,Așa după cum știm învățământul are un rol esențial în dezvoltarea economico-socială sustenabilă pe termen lung. Importanța educației este demonstrată în orice moment și în orice domeniu al vieții sociale și personale. Astfel, destinul fiecărui individ, grup și fiecărei societăți în ansamblul său depinde de calitatea educației. O societate educată poate face diferența între bine și rău, între influențele negative și cele pozitive. Educația trebuie să reprezinte o prioritate în viață, deoarece beneficiile aduse de aceasta sunt nemăsurabile.
Trebuie avut în vedere următorul aspect: crahul învățământului este crahul națiunii...", a mai spus domnul director.
Din palmaresul impresionant al instituției, prezentat cu titlu de informare de domnul director pentru noii veniți, am spicuit câteva date: Procentul de promovabilitate a elevilor, pe școală, a fost de 99,74%; procentul de promovabilitate la Evaluarea Națională a fost de 98,93%; rezultate la olimpiadele școlare - 51 premii și mențiuni: 6 elevi au participat la etapa națională, iar echipa de baschet a școlii s-a clasat între primele 8 la nivel național; rezultate la concursurile școlare - 1.542 premii și mențiuni dintre care 82 la nivel internațional, 314 la nivel național și 1.146 la nivel județean; s-au derulat 14 proiecte și s-au semnat 43 de parteneriate. Pe parcursul anului școlar trecut ni s-au aprobat funcționarea în acest an școlar cu două clase de engleză intensiv. Toate cele 60 de locuri au fost ocupate în urma examenului.
Avem o foarte bună colaborare cu Primăria și Consiliul Local Oradea. Dacă până acuma v-am informat că urmează să se deruleze un proiect european (scris de Primărie) de reabilitare termică a școlii, în acest moment vă confirm că proiectul a început", a conchis domnul director Florian Hava.
Cei mai mici școlari, din clasele pregătitoare (luați în primire de doamnele înv./prof. Cobe Simona, Negruț Gabriela, Floruț Maria și Leț Lucia)  au fost în centrul atenției, fiind cei mai ,,vânați" de telefoanele și aparatele foto. Pe cealaltă ,,baricadă" (de vizavi), cei mai ,,curtați" au fost ,,bobocii" dintr-a V-a (însoțiți de primii lor diriginți: Matei Valentina, Velimirovici Gabriela, Bindea Adriana, Marian Anda și Zamfir Alexandra). Vremea a ținut cu școlarii, iar bucuria revederii a fost împărtășită, în egală măsură, și de ceilalți elevi, de profesori, dar și de mulți dintre părinți.
Ovidiu Dan
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: ,,Importanța educației este demonstrată în orice moment și în orice domeniu al vieții”.

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 06:06:27 Ora de vară a Europei de Est