Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Lansarea cărţii „Noi ştim ce vrem”

Vineri, la Colegiul Naţional „Mihai Eminescu” din Oradea

Lansarea cărţii „Noi ştim ce vrem”

Colegiul Naţional „Mihai Eminescu" din Oradea a găzduit, vineri (27 septembrie 2019), un eveniment literar de excepţie, având ca protagonişti 13 tineri autori de creaţii literare din judeţul Bihor.

Este vorba de prima lansare de carte a volumului „Noi ştim ce vrem", rezultat în urma taberei de creaţie literară cu acelaşi nume pe care Asociaţia Culturală Pro Lirica Oradea, condusă de scriitoarea Mihaela Dindelegan, a organizat-o la finele lunii august. Tabăra a fost adresată tinerilor atraşi de literatură şi în special de iniţierea în arta scrisului şi face parte dintr-un proiect de tineret cofinanţat de Direcţia Judeţeană pentru Sport şi Tineret Bihor.
„Este o deosebită plăcere să ne aflăm astăzi în această unitate de învăţământ etalon, atât în contextul tradiţiei de care se bucură cât şi a valorilor pe care le promovează, dar şi dintr-un motiv cât se poate de actual: unul dintre semnatarii volumului pe care îl prezentăm aici, Biro Patrick Joshua, este proaspăt absolvent al Colegiului Naţional „Mihai Eminescu". Deoarece ţinta noastră este promovarea literaturii şi stimularea actului creator în rândul tinerilor, am ales acest edificiu pentru a pune în valoare tinerele talente care au contribuit la realizarea cărţii „Noi ştim ce vrem", a afirmat Mihaela Dindelegan în debutul evenimentului, la care a participat doamna director Livia Muntean, precum şi elevi de liceu ai Colegiului.
Volumul a apărut zilele acestea la Editura Primus şi conţine creaţii literare aparţinând tinerilor: Brigitta Ghiţă, Biro Patrick Joshua, Zoica Andra, Bogdan Adrian Ionuţ, Alexandrina Chelu, Simuţ Andrea, Bagdi Aron Patrick, Abrudan Raluca, Paşca Roşu, Raul Cristian, Oşan Denisa Corina, Cristina Ivancov, Brie Cosmina Iulia, Muntianu Andreea. Apreciat de coordonatoarea taberei ca fiind deopotrivă expresie a esenţei, simţirii şi a gândirii tinerilor, volumul a fost primit cu interes de tinerii liceeni, despre aventura pe tărâmul scrisului fiind invitat să vorbească şi fostul lor coleg, Joshua.
„...Dincolo de complexitatea sistemului, devenim oameni în noi și noi dimensiuni, dar în primul rând în cea a omului ca humanitas, ca OM, iar nu ca animale sentimentale. În acest sens, noi știm ce vrem - mai exact: să fim mai buni prin misterul pe care îl oferim. Să fim genuini asemenea unui tablou sau cântec valoros, dar adeseori neînțeles sau ciudat! Prezentând o evidență clară, și totuși impalpabilă; o realitate simplă, și totuși atât de complexă... proximitatea învăluitoare, dar și un recul infinit", a spus acesta în cuvântarea sa. Autoare deja cu experienţă, Alexandrina Chelu i-a îndemnat pe cei mai tineri să-şi găsească plăcerea în lectură şi în realizarea de proiecte, în special în domeniul scrisului, pentru a avea o viaţă mai bogată în împliniri.
Reprezentantul Direcţiei Judeţene pentru Sport şi Tineret Bihor, consilier Daniela Băltăţescu, şi-a exprimat bucuria realizării unor astfel de proiecte care contribuie la dezvoltarea caracteristicilor şi atitudinilor pozitive în rândul tinerilor, apreciind că „Anul Cărţii" ar trebui să cuprindă cât mai multe evenimente de acest gen.
Lansarea de carte s-a bucurat şi de un moment liric, susţinut de tânărul de 11 ani care interpretează folk, Andrei Arad, elev la Liceul de Arte, devenit în ultima săptămână o mică vedetă orădeană, prin faptul că a cântat pe scenă alături de maestrul Mircea Vintilă la Festivalul naţional de folk, organizat de aceeaşi Asociaţie.
În finalul manifestării, toţi autorii de poezii, eseuri şi proză scurtă care semnează volumul „Noi ştim ce vrem" au fost răsplătiţi cu diplome de coordonatoarea taberei şi preşedintele Asociaţiei organizatoare, Mihaela Dindelegan.
Următoarea lansare de carte va avea loc la Colegiul Naţional „Onisifor Ghibu".
Roxana Popescu & Ovidiu Dan
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Lansarea cărţii „Noi ştim ce vrem”.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 10:10:48 Ora de vară a Europei de Est