Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Robotica din Oradea a ajuns să fie premiată în Coreea de Sud!

Medalie de argint, locul 2 la proba Robo Scholar,

Robotica din Oradea a ajuns să fie premiată în Coreea de Sud!

După doi ani de corespondență între concursul internațional Robotics Championship organizat de departamentul de mecatronică a Universității din Oradea și IROC (IROC-International Robotic Olympiad Committee) din Coreea de Sud, anul 2019 a marcat primele vizite între cele două țări.

Prima vizită a fost onorată de către tânăra Yura Ha, asistenta manager IROC, la cea de-a 9-a ediție a concursului Robotics Championship găzduit în Oradea în perioada 3-5 mai 2019.
Pe parcursul zilelor de concurs, reprezentanta olimpiadei de robotică coreeană a analizat tot ceea ce ținea de organizarea, participarea și desfășurarea concursului pentru a raporta președintelui IROC din Seoul. La finalul celei de a 9-a ediții a concursului internațional RoboticsChampionship, coreenii ne-au lansat o invitație pentru a participa la unul dintre concursurile organizate de ei în 2019, International Grand D Challenge. Fiind vorba despre o olimpiadă destinată elevilor care studiază în clasele I-XII, organizatorii au hotărât să extindă invitația și unei echipe de liceeni din Oradea formată din studenții Mociar Cătălin, Iuhaș Alexandru și Szabo Ștefan. Astfel, Liceul Teoretic ,,Onisifor Ghibu" care timp de trei ani a participat la toate workshop-urile organizate de Robotics Championship și la cercul de robotică Robotics Club Oradea a avut șansa de a participa la acest concurs în Coreea.
Din păcate, drumul până în Coreea de Sud nu este unul scurt, iar finanțarea unei asemenea participări nu a putut veni din partea liceului. Așadar pentru obținerea finanțărilor, studenții au apelat la organizatorii Robotics Championship pentru promovarea în parcul industrial. Povestea acestor tineri a ajuns la multinaționalele din Oradea, iar finanțările au fost obținute în mai puțin de două săptămâni înainte de olimpiada propriu-zisă. Cea mai mare parte din finanțarea călătoriei a fost susținută de către Celestica, care este de asemenea finanțatorul cercului Robotics Club Oradea unde elevii și-au dezvoltat abilitățile în domeniul roboticii. Restul sumei necesare deplasării a fost sponsorizată de Kifra, IPTE iar Connect Group a finanțat bugetul pentru componentele robotului.
Pregătirea a fost intensă, elevii petrecând zile și nopți în laboratorul de mecatronică al Departamentului de Mecatronică a Universității din Oradea sub mentoratul lui drd. Ing. Birouaș Flaviu și al studentului masterand Anton Daniel. De la ideea în sine, până la robotul funcțional, aplicația a fost făcută într-un timp record, iar ultimele asamblări și linii de cod s-au finalizat chiar în Coreea de Sud cu câteva ore înainte de participare. Proba la care liceenii orădeni au participat se numește Robo Scholar, iar tematica pe care trebuiau să o abordeze era: „Alimenție / medicale și îngrijiri medicale / educație / dezastru de incendiu / aerospațial". Aplicația aleasă a fost din domeniul medical, un exoschelet de reabilitare medicală, iar după multe nopți nedormite, peste 10 000 de km zburați, elevii bihoreni au fost jurizați în fața a peste 400 de participanți, de o echipă formată din trei profesori universitari din Coreea de Sud.
Eforturile au fost răsplătite cu medalia de argint, locul 2 la proba Robo Scholar, o reușită bine meritată și totodată onorabilă. Însă, rezultatul nu ar fi fost posibil fără susținerea mentorilor care au fost alături de elevi chiar și la concurs, și mulțumită dotărilor laboratoarelor universității și a echipamentelor finanțate de către Celestica prin cercul Robotics Club Oradea.
„Eu mă simt mândru"
Daniel Anton, mentor la cercul Robotics Club Oradea: „Eu mă simt mândru că am reușit să scot performață din această echipă. Nu a fost ușor să-i motivez și să-i conștientizez că ei trebuie să lucreze pentru ei, că nimeni nu o va face în locul lor și că reușita nu vine de la sine".
,,Iar eu, sunt foarte încântat"
Flaviu Birouaș, mentor la cercul Robotics Club Oradea: „Din toate temele propuse la concurs, ideea cu exoscheletul era cea mai grea de realizat datorită timpului redus avut la dispoziție. Eu le-am propus să facă alte aplicații mai simple, însă mă bucur foarte mult că au fost hotărâți și consecvenți. Recunosc că au avut un avantaj semnificativ în acest sens, mulțumită experienței mele acumulate în domeniul exoscheletelor robotice de pe parcursul studiilor doctorale. Cred că pentru ei, cea mai mare provocare a fost să pună în practică ideile, să le proiecteze și să le materializeze prin imprimare 3D. Iar eu, sunt foarte încântat că am putut să reprezentăm județul și țara cu cinste și că am continuat tradiția pentru Departamentul de Mecatronică în participarea la concursurile  internaționale, după cel din Estonia din 2017 ".
SOS Educația!
De asemenea, Anton Daniel adaugă: „Din convorbirile pe care le-am avut cu organizatorii olimpiadei de robotică din Coreea de Sud, am aflat că din anumite puncte de vedere, la ei este la fel ca la noi: la liceu nu se fac cursuri de robotică, nu sunt profesori specializați, laboratoare și nici nu sunt susțineri financiare din partea școlii pentru domeniul roboticii. Elevii învață robotică după orele de program în centre dedicate, similar cum facem la Robotics Club Oradea, doar că la ei aceste centre sunt peste tot în țară. Sperăm ca și prin aceste concursuri să atragem atenția elevilor, părinților și autorităților de schimbările care sunt necesare în domeniul educației și de importanța acestui domeniu al roboticii."
Această colaborare și primă participare a orădenilor a fost o adevărată reușită, consolidând colaborarea de peste doi ani dintre cele două centre universitare. Cu siguranță anii următori vor aduce mai multe titluri și performanțe pentru Departamentul de Mecatronică și studenților ce vor păși în laboratoarele noastre.
Flaviu Birouas,
coordonator of Robotics Championship
 
Felicitări, campionilor!
Sunteți grozavi: Mociar Cătălin, Iuhaș Alexandru și Szabo Ștefan (campionii noștri), Daniel Anton și Flaviu Birouaș (mentori de campioni)!
Cu prețuire,
Ovidiu Dan
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Robotica din Oradea a ajuns să fie premiată în Coreea de Sud!

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 01:50:08 Ora de vară a Europei de Est