Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Proiectul “Schimbări climaterice”

Educația ecologică la Grădinița nr. 45 – “Ion Creangă” din Oradea

Proiectul “Schimbări climaterice”

„Natura nu cere despăgubire pentru nimic, dar are pretenția s-o păstrăm și să o respectăm. Ea ne oferă totul numai să ne bucure privirea și sufletul, dar noi ce îi oferim naturii?” Cum noi așteptăm răsplată pentru tot ce oferim cuiva și nu ne lăsăm până nu primim, și naturii ar trebui să-i dăm măcar un sfert din ceea ce primim gratuit.

 Copiii sunt martori oculari ai transformărilor din viața socială, economică și din mediul înconjurător, iar toate aspectele le stârnesc curiozitatea, fapt ce se manifestă prin noianul de întrebări ce ni le pun.
Lipsa de educație ecologică a populației se manifestă frecvent. Permanent se creează impresia că așteptăm pe cineva să acționeze în urma noastră, care să se implice în protejarea mediului înconjurător, fără ca noi să mișcăm un deget.
De aceea, antrenarea copiilor în realizarea unor acțiuni de ocrotire a mediului va duce mai târziu la formarea unei conștiințe privind datoria omului de protejare a naturii înconjurătoare, de a combate procesul de poluare, de a se dobândi simțul responsabilității care acum este (o spun cu regret) aproape inexistent.
Am considerat că este o datorie cetățenească, o datorie de conștiință și etică să contribuim la ocrotirea naturii, pentru că natura nu aparține numai generațiilor actuale ale Terrei ci, cu deosebire, generațiilor viitoare. Ne-am propus să pornim cu studiul impactului activităților umane iresponsabile asupra mediului înconjurător încă de la grădiniță și să construim punți de legătură cu următoarele trepte ale învățământului și cu reprezentanții familiei, comunității și ai autorităților locale, în vederea formării și dezvoltării deprinderilor și atitudinilor necesare construirii unei societăți durabile.
Majoritatea țărilor dezvoltate nu mai au ape curate. Oamenii folosesc apele drept mediu de depozitare a deșeurilor. Toată mizeria umană este aruncată în ape și gazele toxice determină apariția ploilor acide cu consecințe catastrofale, iar norii nu cunosc granițe. Astfel „înfloresc algele” și mor peștii.
Defrișarea pădurilor începe să amenințe în mod real existența noastră pe Terra. Deșeurile au început să ne sufoce, decibelii să ne asurzească, iar poluarea marilor metropole, a mărilor și oceanelor depășește orice închipuire.
Noua educație trebuie să includă și dimensiunea ecologică, să aibă drept ,,coloană vertebrală” gândirea ecologică ce trebuie să fie păstrată ca un crez. A trăi într-un mediu curat și sănătos trebuie să se învețe încă de la grădiniță. Școala, biserica, familia și întreaga societate sunt chemate să oprească distrugerea naturii, să astâmpere omul, să-l „domesticească”, să-l împace cu gândurile naturii și să-l reașeze în natură, în armonie cu ea. A respecta natura, a o iubi, a o înțelege și a o prețui trebuie să devină o trăsătură de caracter.
Părinții sunt mai sensibili la cererile adresate de copiii lor
Mobilizând copiii în activitățile din cadrul acestui proiect ne este mai ușor să implicăm și ceilalți membri ai comunității locale, deoarece experiența didactică ne-a învățat că părinții sunt mai sensibili la cererile adresate de copiii lor, decât la cele adresate de către autorități.
Organizatorii, colaboratorii și partenerii avem un scop bine definit: de la incursiunea copilului în lumea înconjurătoare, cu obiecte, ființe și fenomene diverse, într-un mediu educativ stimulativ (cărți, ziare, reviste, atlase, imagini, jocuri cu imagini, lucrări practice cu materiale din natură etc.) la formarea unor deprinderi intelectuale care să stimuleze sentimente de dragoste, de ocrotire a tot ce-l înconjoară, la educarea laturii afective a copilului.
Omul a intervenit în tulburarea unui echilibru delicat ce a generat schimbările climaterice la masă planetară afectând, deopotrivă, om și natură. Protecția mediului ambiental constituie o problemă majoră a societății contemporane.
A cunoaște modalitățile în care activitatea umană influențează ecosistemele naturale este de strictă actualitate, fapt impus îndeosebi de implicațiile nefaste ale deteriorării mediului asupra calității vieții oamenilor. Trăim într-o lume interdependentă și nu putem pretinde că faptele noastre nu au impact asupra celorlalți, asupra a toate câte sunt. Cunoscând vom putea combate!
  Schimbarea climei este o problemă globală și totuși fiecare dintre noi are puterea de a face o diferență. Chiar micile schimbări ale comportamentului nostru zilnic pot preveni emisiile de gaze cu efect de seră, fără a afecta calitatea vieții noastre. De fapt, făcând astfel, chiar economisim bani. Noi putem controla schimbările climaterice și putem promite să devenim cetățeni responsabili reducând emisiile de bioxid de carbon prin mici schimbări în comportamentul nostru de zi cu zi.
Grupa mijlocie “A” ia parte la Campania împotriva schimbărilor climaterice în cadrul programului ENO. Environment Online este o școală virtuală pentru dezvoltare sustenabilă care își desfășoară campania în peste 120 de țări.
Mascota noastră pentru campanie este broscuța Frank. Ea se hrănește cu promisiunile pe care copiii le adună din grădiniță și familie, de la prieteni, vecini, rude, din locurile publice.
Vă rugăm să promiteți și dumneavoastră, toți cei ce veți citi acest proiect! (Floare B.)

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 09:37:24 Ora standard a Europei de Est