Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,Psihologia este o știință care se face cu artă”

Vineri și sâmbătă, la Oradea, Conferința Națională a Psihologilor Școlari (ed. a VII-a)

,,Psihologia este o știință care se face cu artă”

Vineri (25 oct. 2019), în sala de conferințe a Bibliotecii Universității din Oradea, a debutat Conferința Națională a Psihologilor Școlari, aflată la cea de-a VII-a ediție.

Din prezidiul manifestării, doamna conf. univ. dr. Daniela Roman, președinte al Asociației Naționale a Psihologilor Școlari, a salutat distinșii invitați prezenți, fie în prezidiu, fie în sală, din țară și din străinătate, a prezentat tema conferinței (Psihologia educației între paradigme și provocări. Implicații asupra învățării și asupra copiilor cu TSI - tulburări specifice de învățare), iar în calitate de moderator a lansat provocări invitaților din prezidiu: prof. univ. dr. habil. Constantin Bungău, rectorul Universității din Oradea, conf. univ. dr. Vasile-Aurel Căuș, președinte al Senatului universitar, conf. univ. dr. Vasile Timiș de la Univ. ,,Babeș-Bolyai" din Cluj-Napoca, inspector școlar general în Ministerul Educației Naționale, conf. univ. dr. Mihai Marian, prodecan al Facultății de Științe Socio-Umane a Univ. Oradea, prof. univ. dr. Elena Bonchiș, președinte onorific al A.N.P.S., prof. dr. Adelina Iacob, inspector școlar general adjunct al Inspectoratului Școlar Județean Bihor, conf. univ. dr. Marius Drugaș, director al Departamentului de Psihologie al Facultății de Științe Socio-Umane, prof. psihopedagog Teodora Pantazi, vicepreședinte al Asociației C.E.S (Colaborăm, Educăm, Sprijinim).
,,O conferință de prestigiu și cu tradiție"
Domnul rector Constantin Bungău s-a arătat bucuros să participe ,,la o conferință de prestigiu și cu tradiție, deja", felicitând organizatorii pentru eveniment, dar și pentru rezultatele obținute de la an la an. Mai cu seamă pentru invitații din țară și din străinătate, domnul rector a ținut să prezinte imaginea Universității din Oradea prin prisma a două repere: ,,În 2020, vom sărbători 240 de ani de existență, de învățământ superior la Oradea (...); la Universitatea din Oradea învață aproape 18.000 de studenți, dintre care 14.000 la cele trei forme (cicluri) de învățământ, licență, master și doctorat; în total suntem 1.400 de colegi, dintre care 890 sunt cadre didactice titulare".
,,Psihologia, pentru mine, este mai mult decât o știință (...), e un fel de artă"
Președintele Senatului universitar, domnul conf. univ. dr. Vasile-Aurel Căuș, se declară bucuros să participe la ,,orice activitate cu caracter științific găzduită de Universitatea din Oradea, pentru că adună, suplimentează patrimoniul Universității și (îi) întărește brandul". Pentru domnia sa ,,psihologia (...) este mai mult decât o știință (...), e un fel de artă. Și m-aș fi bucurat dacă aș fi avut, la un moment dat, posibilitatea să stăpânesc o parte dintre instrumentele cu care psihologii reușesc să ne cunoască mai bine decât ne cunoaștem noi înșine".
O întâlnire științifică și de suflet
Inspectorul școlar general din ministerul de resort, domnul conf. univ. dr. Vasile Timiș, apreciază manifestarea ca pe o întâlnire științifică și de suflet. Intrând direct în subiect, domnia sa a ținut să arate: ,,cum vedem și înțelegem noi, care nu suntem psihologi, rolul Dumneavoastră în ceea ce privește sistemul educațional românesc și spiritualitatea românească, deopotrivă". Pentru a fi receptat și urmărit cu mare atenție, domnul inspector a relatat un episod (din 1988) cu o doamnă ministru al Educației. Dincolo de ridicolul situației în care s-a aflat doamna ministru în fața elevilor suceveni prin felul în care a abordat problemele legate de cariera celor din clasa a XII-a, domnul inspector a dorit să  sublinieze faptul că ,,într-o perioadă foarte scurtă s-a văzut că este necesar la nivel de sistem educațional să avem o aplicare mai hotărâtă asupra a ceea ce înseamnă psihologul, consilierul, psihopedagogul în școala românească".
,,Psihologia este o știință care se face cu artă"
Răspunzându-i într-un fel președintelui Senatului universitar, doamna prof. univ. dr. Elena Bonchiș, președintele onorific al Conferinței avea să-l aducă în actualitate pe acad. Vasile Pavelcu a cărui studentă a fost. Acad. Vasile Pavelcu spunea în ,,Drama psihologiei" că ,,Psihologia este o știință care se face cu artă" (și tot domnia sa avea să-și încheie amplul studiu dedicat ,,dramei" psihologiei ca știință concluzionând: ,, ,,psihologia este o lumină indispensabilă înțelegerii, apropierii și ascensiunii umane"). Psihologul este omul care face parte din acea categorie de specialiști, de profesioniști care vine în ajutorul celorlalți, în ajutorul semenilor. Ori de câte ori o face, trebuie să o facă dezinteresat, iar ori de câte ori se angajează să o facă trebuie să cunoască și să pătrundă în sufletul celui din fața lui pentru că altminteri îl tulbură mai tare.
,,Psihologul trebuie să ajute oamenii"
Ce spunea reputatul om de știință Ștefan Odobleja: ,,psihologul trebuie să ajute oamenii. Dacă nu poți să ajuți un om, atunci măcar nu-l tulbura mai tare. Este invitația pe care o fac, pentru că acum privesc cu alți ochi profesia de psiholog. Foarte mulți oameni și chiar elevi se plâng uneori de prestațiile psihologilor. De aceea, vă rog și insist asupra acestui lucru: Cunoașteți-vă limitele! Cunoașteți profund ceea ce puteți să faceți în sprijinul oamenilor. Și nu vă hazardați și să vă transformați într-un fel de Superman, care pot face totul de pe o zi pe alta, de la o săptămână la alta, schimbați caractere. Acest lucru nu e posibil. De aceea meditați asupra posibilităților Dvs. și faceți ceea ce credeți că puteți să faceți, astfel încât activitatea Dvs să fie încununată de succes. Să puneți întrebări la care să se poată găsi răspunsuri (în acest sens, doamna E.B. ne-a relatat o frumoasă povestioară găsită în ,,Drama psihologiei", scrisă de acad. Vasile Pavelcu, despre modalitatea de a pune întrebări și a găsi răspunsuri). Tot domnia sa ne-a cucerit și cu alte întâmplări de viață și din activitatea didactică, despre loviturile primite de psihologi din partea societății și despre menirea psihologului (,,de a schimba cât de puțin lumea"). ,,Închei cu mulțumiri și cu un îndemn pe care doresc să vi-l fac: să ascultați în aceste zile (vineri și sâmbătă, la conferință - n.n.) ceea ce vi se transmite și încercați să părăsiți o insulă pe care un scriitor american o numea ,,Într-o bună zi". Fiți aici și acum. Ascultați ceea ce o să vi se spună. Avantajul va fi de partea Dvs. și nu de partea celor care vorbesc", a conchis președintele onorific al A.N.P.S., doamna prof. univ. dr. Elena Bonchiș. Moderatorul manifestării i-a mulțumit cu mult respect și ne-a dezvăluit faptul că recenta carte a doamnei Elena Bonchiș chiar așa se intitulează ,,Învață să asculți".
,,Ne bucurăm că parteneriatul preuniversitar-universitar nu a rămas un exercițiu steril"
Doamna prof. dr. Adelina Iacob, inspector școlar general adjunct al Inspectoratului Școlar Județean Bihor a transmis mesajul inspectorului școlar general, Alin Florin Novac Iuhas, spunând printre altele: ,,Ne bucurăm că parteneriatul preuniversitar-universitar nu a rămas un exercițiu steril... Dintotdeauna ne-am dorit ca specialiștii teoreticieni sau practicieni din preuniversitar și cei din mediul universitar să formeze un întreg... Prin urmare, așteptăm de la activitățile care se vor desfășura în cele două zile să înregistrăm plusvaloare"...
Programul Conferinței
Vineri, de la 12.00 la 14.00, s-a desfășurat sesiunea plenară 1, de la 15.00 la 17.00, sesiunea plenară 2, iar de la 17.30 la 19.30, patru workshopuri și prezentarea lucrărilor pe secțiuni (I).
Sâmbătă, de la 8.30 la 15.30, au fost planificate masa rotundă cu tema ,,Facilitarea tranziției elevilor dislexici din ciclul primar în ciclul gimnazial", opt workshopuri, plus prezentarea lucrărilor pe secțiuni (II). La ora 16.00, urmau să fie trase concluziile celei de-a VII-a ediții a Conferinței Naționale a Psihologilor Școlari.
Moise-Ovidiu Dan
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: ,,Psihologia este o știință care se face cu artă”.

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 17:31:11 Ora de vară a Europei de Est