Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Expoziția Academiei „Descoperă-ți pasiunea în IT” de la Cluj

Elevi orădeni premiați (locul 3) la

Expoziția Academiei „Descoperă-ți pasiunea în IT” de la Cluj

Generația nativilor digitali la treabă: aplicațiile copiilor pentru problemele adulților, Un norișor alb care își schimbă culoarea în funcție de parametrii aerului din încăperea în care se află telefonul atașat, o aplicație care scanează și plătește tot ce cumperi din supermarket și una care ține locul unui funcționar perfect, eficient și rapid sunt doar câteva din ideile elevilor premiați miercuri după-masă în cadrul Expoziției aplicațiilor Academiei „Descoperă-ți pasiunea în IT".

Evenimentul organizat de Asociația „Descoperă-ți pasiunea în IT" a fost găzduit de FSEGA și le-a dat șansa celor prezenți să descopere cât de ingenioși, conectați și „open-minded" pot fi liceenii când sunt puși în fața unei provocări. De această dată, a fost vorba de participarea la ediția din acest an a Academiei „Descoperă-ți pasiunea în IT".
170 de liceeni din județele Cluj, Bihor, Sibiu, Mureș, Brașov și Maramureș, au luat parte la programul de mentorat și educație practică cu același nume. Timp de șapte luni, proiectul le-a oferit, prin expunere directă la responsabilități reale și mediu de lucru dintr-o companie, posibilitatea de a se dezvolta în spiritul unor valori precum inovația, antreprenoriatul, munca în echipă, responsabilitatea sau leadershipul. Participanții au avut acces în firmele de IT partenere, unde, grupați în echipe și sub îndrumarea unor developeri cu rol de mentori, au muncit efectiv la realizarea unor produse ,,cap-coadă", pornind de la idee și până la prototip, parcurgând toți pașii necesari dezvoltării unui proiect, învățând să gândească ,,out of the box".
Aplicațiile vizează domenii diverse cum ar fi medicina, agricultura, turismul, educația sau confortul și siguranța cetățeanului. Cei mai buni dintre ei au fost recompensați cu premii în valoare totală de 7.500 de euro. Clasamentul final a fost stabilit în funcție de mai multe criterii, precum complexitatea, impactul social sau utilitatea aplicațiilor, dar și de planul de business și munca în echipă.
Premiul I, în valoare de 4.100 lei, a fost câștigat de echipa Reboot  (Todoran Carla, Heghes Antonia, Rus Bogdan Alexandru, Buiga Andreea-Diana, Baciu Andrei și Ignat Alex Matei, de la Liceul Teoretic ,,Avram Iancu" din Cluj-Napoca), mentorată la Bosch România  de Florin Cotofan și Adrian Grigore, pentru aplicația Clair. Este un senzor ,,low-cost, no compromises" care măsoară cantitățile de dioxid de carbon, de compus organic volatil din atmosferă precum și indicele de calitate al aerului dintr-un spațiu, la un preț accesibil pentru oricine. Senzorul are forma unui norișor și vine cu o aplicație mobilă în care sunt prezentate diverse grafice cu modificările care apar în aer, actualizate permanent, recomandări și notificări despre starea calității aerului.
Premiul II, în valoare de 3.500 lei, a fost câștigat de echipa Synergy (Ursu Teodora, Ploscar Andreea-Alina, Ciont Patricia-Daniela, Cătineanu Andrei, Modure Rareș și Chirica Andrei de la Liceul Teoretic ,,Avram Iancu'' din Cluj-Napoca), mentorată la Fortech de Vlad Mureșan, pentru aplicația Grabble. Cu ajutorul acestei aplicații, îți poți scana produsele pe loc, le poți adăuga în coș, iar la final le poți plăti, toate acestea fără a mai sta la cozile infernale din magazine!
Premiul III, în valoare de 2.900 lei, a revenit echipei bihorene Bond Coders (Zaha Diana, Gherghel Vlad, Sasu Daniel Vlad, Baciu Ioana, Tomoiagă Dragoș Andrei și Horvath Paul de la Colegiul Național ,,Mihai Eminescu" din Oradea), mentorată la Fortech de Daniel Bran, pentru aplicația Citizen Assistant. Ar putea fi numit Asistentul Cetățeanului, pentru că răspunde la apelurile cetățenilor, având o
conversație naturală și relevantă cu utilizatorii.  Îi ajută să identifice și să completeze documentele de care au nevoie, în timp record.
Alte premii
Alte premii au fost acordate după cum urmează: Premii Fortech -Echipa Evergreen (Eremia Vlad, Ghilea Dan Lucian, Rotar Mircea Raul, Stan Darius Iulian, Telescu Clarissa Ana și Tușa Laurențiu de la Liceul Teoretic ,,Nicolae Bălcescu" Cluj-Napoca ), mentorată la NetMatch de Roxana Mihalic, pentru aplicația EarthQuest, care poate contribui la eficientizarea reciclării. Mai exact, contorizează cantitatea de deșeuri reciclate în cadrul unei competiții cu premii. În plus, fiecare utilizator poate urmări atât propriul progres în reciclare, cât și pe cel al prietenilor.
Echipa Haskell ( Albu Cătălin Ionuț,  Albu Carina, Arion Dan, Cheteleș Octaviana, Pop Mara și Vlas Sara de la Colegiul Național ,,Emil Racoviță" din Cluj-Napoca ), mentorată de Lazăr Mureșan la Betfair România Development, pentru aplicația CropSeed. Aceasta este o aplicație web pentru monitorizarea terenurilor agricole, vizând aspecte precum starea vremii, nevoile plantelor, starea solului, dar
și istoricul terenului. Se poate spune că e o unealtă dedicată mai ales agricultorilor medii și mari, punându-le la îndemână detalii prețioase pentru îmbunătățirea recoltei.
Echipa HighTech (Bercea Denisa Lucia, Lișcan Rareș Cristian, Preda Andrei Constantin, Surdu Valeriu Adrian, Șulea Steliana și Tritean Sergiu Daniel de la Colegiul Național ,,Mihai Viteazul" Turda ), mentorată de Marius Pop la Fortech, pentru aplicația WezX. Aceasta poate deveni un serviciu de închiriere a trotinetelor electrice. Aplicația este folosită cu scopul automatizării acestor închirieri, astfel încât prin apăsarea câtorva butoane de pe telefon, poți folosi orice trotinetă disponibilă.
Echipa Bits please ( Drăgușin Diana Georgiana, Budin Cristian, Oancea David, Oprișiu Bianca Elena și Cacovean Alexandru Răzvan de la Colegiul Național ,,Samuel von Brukenthal" Sibiu ), mentorată de Constantin Constantinescu la NTT DATA România, pentru aplicația Lazy You. Aceasta le oferă utilizatorilor posibilitatea de a face toate rezervările de care au nevoie, în același loc.
 Premii NetMatch
- Echipa The πrates ( Necula Antonie, Prodan Matei Radu, Tranca Naomi, Bojan Darian Adelin, Harambas Diana și Gabor Ioana de la Colegiul Național „Emil Racoviță" din Cluj-Napoca ), mentorată de Radu Diaconeasa și Dia Chioreanu la SMEDIX, pentru aplicația Blood Chain. Aceasta promovează și susține donarea de sânge prin oferirea de discounturi și oferte la anumite evenimente, campanii, festivaluri etc.
- Echipa ARcoDE ( Bucur Andreea Camelia, Fedeleș Alex, Guriță Eduard Cristian, Handrea Dan Mihai și Tatu Ruben Natanael de la Liceul Teoretic ,,Eugen Pora" din Cluj-Napoca ), mentorată de Iulia Diana Rosian la Fortech, pentru aplicația Healthyz. Aceasta li se adresează celor preocupați de slăbire și diete sănătoase și le oferă planuri nutriționale și de antrenamente, plus un forum unde pot să se documenteze despre noutățile în domeniu.
Premii AROBS Transilvania Software
- Echipa Sync ( Bodea Denisa, Ciurtea Alexandru, Gânscă Tudor, Gruița Marc, Stângaciu Antonio și Turc Raul de la Liceul de Informatică ,,Tiberiu Popoviciu" din Cluj-Napoca ), mentorată de Dorinel Flaviu Utiu la 3Pillar Global România, pentru aplicația Dogly. Ar putea fi numită „twiter de dating pentru căței", pentru că își propune conectarea stăpânilor de exemplare de rase canine și distribuirea de informații rapide și relevante despre montă.
- Echipa Shift - F10 (Abrudan Iulia, Bogdan Teodora, Coțan Ștefania,
Dan Alexandru, Goia Darius și Ion Dragoș Alexandru  de la Liceul
Teoretic ,,Avram Iancu'' din Cluj-Napoca), mentorată de Flaviu Filvan
la AROBS Transilvania Software. Membrii echipei au realizat aplicația
Near Food Communication cu scopul de a rezolva una dintre cele mai
comune probleme în restaurante: așteptarea. Aplicația folosește
tehnologia NFC pentru a accesa meniul și pentru a ajuta procesul de
comandă în restaurante.
Premiul Bosch România
- Echipa Pgang (Crutoi Alexandru, Mathe Armand Cezar, Pop Dina
Atanasia, Potra Paul Antonio, Racz Robert Eduard și Țarcă Andrei de la Colegiul Național ,,Andrei Mureșanu" din Dej), mentorată de Alexandru Niculici la 3Pillar Global România, pentru aplicația Hcode. Creată pentru pentru a conecta conținut digital cu obiecte non-digitale,
aceasta creează „coduri" - link-uri scurte pe care oricine le poate
citi, scrie și scana, pentru a prelua conținutul digital indicat.
Premiul ArtSoft Consult
Echipa ITreactor (Borzási Emil, Fülöp Hunor-Artúr, Márton Krisztián,
Péntek Aliz-Erzsébet, Szekely Evelin Beáta, Varga Zoltan de la Liceul
Unitarian „János Zsigmond" din Cluj-Napoca), mentorată de Levente
Fülöp la ArtSoft Consult, pentru aplicația TutorUp. Cei care își doresc să fie ași la o anumită materie o pot utiliza pentru a-și găsi mentorul perfect. Mai exact, TutorUp înseamnă meditații la orice materie, la un click distanță.
Premiul Accenture
Echipa Killed By Signal 11 (Berindean Florin Răzvan, Ciortea Ruxandra, Cristea Tudor Iosif, Cuibus Dorin Iosif, Gădălean Tudor Sebastian și Someșan Raul de la Liceul Teoretic ,,Lucian Blaga" din Cluj-Napoca), mentorată de George Mois în Bosch România, pentru aplicația KBS11. Aceasta dispune de un senzor ce este capabil să detecteze un accident rutier și, prin intermediul aplicației, să semnaleze autoritățile și persoanele apropiate despre detaliile accidentului.
Premiul 3Pillar Global România
Echipa Flexiloquent (Bidian Alessia, Chira Cristian, Kovacs Andrea, Metes Ana, Roman Tudor și Suciu Antonio-Mihai de la Liceul Teoretic
,,Avram Iancu'' Cluj-Napoca), mentorați de Petru Roman în Betfair
România Development, pentru aplicația Bonanza. Aceasta creează un mediu prin care utilizatorii pot lua, respectiv oferi spre închiriere
obiecte din locuința personală. Astfel, cu toții economisesc timp prin
găsirea rapidă a unui partener de schimb, dar și bani, care pot fi
investiți în cumpărarea unui obiect nou.
Premiul Betfair România Development
Echipa HeapHeap (Catrina Sorana, Catrina Mirela, Cutitei Cristian, Pop Alina Anca, Rădulescu Răzvan și Simion Andrei de la Colegiul Național de Informatică „Grigore Moisil" din Brașov), mentorați de Aurelian Maga și Bogdan Marius Antoniu la Fortech, pentru aplicația
FindMyPupper. Prin aceasta,  comunitatea proprietarilor de animale de companie ar putea avea șansa să-și urmărească patrupezii dispăruți.
Prin simpla atașare a unei etichete bluetooth pe gulerul animalului de companie, alți utilizatori o pot găsi și vă pot trimite locația actuală. O scanare simplă de la aproximativ cinci metri este tot ce trebuie făcut pentru aceasta.
Premiul ,,People of DpIT"
Echipa Evergreen ( Eremia Vlad, Ghilea Dan Lucian, Rotar Mircea
Raul, Stan Darius Iulian, Telescu Clarissa Ana și Tușa Laurențiu de la
Liceul Teoretic "Nicolae Bălcescu" din Cluj-Napoca ), mentorată la
NetMatch de Roxana Mihalic, care a dezvoltat aplicația EarthQuest.
Titlul ,,Șeful de promoție Academia DpIT 2019", însoțit de un premiu în valoare de 300 lei a fost acordat elevului Cătineanu Andrei din echipa Synergy de la Liceul Teoretic ,,Avram Iancu'' Cluj-Napoca, care a absolvit Academia DpIT 2019 cu nivelul de competență Experimentat, obținând cel mai mare punctaj (92,35 de puncte).
Comisia de jurizare a fost formată din reprezentanți ai partenerilor din mediul de business, academic și școlar, cu expertiză în inovație și produse software. Este vorba de: assoc. prof. Simona Motogna - prodecan al Facultății de Matematică și Informatică din cadrul
Universității ,,Babeș-Bolyai" (UBB) din Cluj-Napoca (președintele comisiei), Valentin Filip - Head of Product Development la Fortech,
Simona Godja - project manager la NetMatch, Călin Săhleanu - business development manager la AROBS Transilvania Software, Ionuț Muntean - manager de inovare și relații universitare la Bosch Engineering Center Cluj, Cosmin Neag, Chief Technology Officer (CTO) la ArtSoft Consult, Bogdan Nădișan - Digital Technology Software Architect la Accenture, Adina Contiu, Technical Manager la 3Pillar Global România, dr. ing. Radu Miron, șef  lucrări la Universitatea Tehnică Cluj-Napoca (UTCN) și Alina Moldvai Vențel, inspector școlar de specialitate Informatică la Inspectoratul Școlar Județean Cluj.
Programul ,,Academia DpIT", dezvoltat de Asociația,,Descoperă-ți
Pasiunea în IT", pornit de la Cluj, oferă liceenilor din județele Cluj, Bihor, Sibiu, Mureș, Brașov și Maramureș posibilitatea interacțiunii directe cu responsabilități reale și mediul de muncă dintr-o companie, fiind susținut de peste 30 de parteneri din mediul de business, învățământ și mediul academic, printre care Fortech, NetMatch, AROBS Transilvania Software, Bosch România, ArtSoft Consult, Accenture, 3Pillar Global România, Betfair România Development, iQuest, NTT DATA România, Softing, Universitatea „Babeș-Bolyai" (UBB) Cluj, Universitatea Tehnică Cluj-Napoca (UTCN), Inspectoratul Școlar Județean Cluj, Oracle Academy și Smart HR România.
(Lili Cazacu)

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 05:25:08 Ora de vară a Europei de Est