Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Proiecte Erasmus la Colegiul Naţional ,,Iosif Vulcan” - Oradea

Școală Europeană, nu doar cu titlu!

Proiecte Erasmus la Colegiul Naţional ,,Iosif Vulcan” - Oradea

În intervalul 2019-2021, Colegiul Naţional „Iosif Vulcan" din Oradea va fi implicat în două proiecte de mobilitate europeană de tip Erasmus împreună cu alte instituţii de învăţământ din mai multe state europene, după cum urmează.

Primul dintre aceste proiecte Erasmus poartă numele de European citizenship - cultural, historical, economic, lingual, and political dimensions („Cetăţenia europeană - dimensiuni culturale, istorice, economice, lingvistice şi politice"). Instituţiile participante, pe lângă Colegiul Naţional „Iosif Vulcan" din Oradea, sunt: Ubbo Emmius Gymnasium din Leer, Germania; IES Bahia de Almeria din Spania; Istituto Comprensivo G. Melodia din Noto, Italia; Agrupamento de Escolas D. Joao II din Caldas da Rainha, Portugalia; Arsakeio Gymnasium din Salonic, Grecia.
Proiectul presupune desfăşurarea a câte şase întâlniri la şcolile partenere şi alte locaţii relevante, spre exemplu Bruxelles. Elevii desfăşoară activităţi de tip Learning-Teaching-Training în cadrul unor ateliere de cercetare şi prezentare cu caracter european şi plurilingvistic. Se urmăreşte conştientizarea şi internalizarea valorilor şi culturii europene, de importanţă vitală mai ales în contextul actual sociopolitic plin de provocări regionale şi globale.
Cel de-al doilea proiect Erasmus poartă numele de Europe Culture Hunt („În căutarea comorilor culturale europene") şi a fost iniţiat sub forma unui proiect eTwinning în 2018, omagiind Anul European al Patrimoniului Cultural, urmând ca apoi să se transforme într-un proiect Erasmus propriu-zis. Acesta vizează depăşirea barierelor culturale şi sociale dintre diversele ţări europene şi dezvoltarea unui sentiment al identităţii de cetăţeni europeni. Celelalte instituţii participante sunt: Colegio Tirso de Molina din Ferrol, Spania; Cumhuriyet Anadolu Lisesi din Iskenderun, Turcia; Zespol Szkolno-Przedszkolny w Miedznie din Miedzno, Polonia; Istituto Comprensivo Da Vinci din Somma Lombardo, Italia; şi Necmi Muammer Ortaokulu din Zile, Turcia.
Elevii doritori cu vârsta între 12 şi 15 ani au fost încurajaţi să-şi depună candidatura, pentru ca mai apoi să treacă de o serie de probe de preselecţie incluzând realizarea unui portofoliu şi susţinerea unui interviu pentru evaluarea competenţelor lingvistice şi a aptitudinilor culturale.
Colegiul Naţional „Iosif Vulcan" din Oradea este o instituţie de învăţământ şi cultură cu o tradiţie lungă, de peste 235 de ani, în spaţiul intelectual orădean şi ardelenesc, tradiţie care în ultimul an a obţinut încă o recunoaştere oficială prin acordarea titlului de Şcoală Europeană. Nu surprinde astfel faptul că valorile proiectelor Erasmus concordă cu valorile îmbrăţişate de această instituţie - pe de o parte prin promovarea plurilingvismului şi a multiculturalităţii, iar pe de alta prin ataşamentul faţă de comunitate în spiritul „educaţiei de valoare, educaţiei pentru valori", după cum aminteşte misiunea Colegiului. Întocmai cu principiul Unităţii în Diversitate al Uniunii Europene, Colegiul Naţional „Iosif Vulcan" din Oradea încurajează individualitatea, dar într-un echilibru dinamic cu spiritul integrator al experienţei comunitare.
Ca dovadă, la întoarcerea din deplasările Erasmus, echipele formate din elevii selectaţi şi cadrele didactice coordonatoare şi însoţitoare din catedrele de limbi moderne, de geografie şi istorie vor desfăşura în cadrul Colegiului activităţi specifice de diseminare a informaţiilor şi bunelor practici astfel dobândite, încurajând astfel viitori participanţi şi viitoare proiecte. (D.C.)

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 18:49:14 Ora standard a Europei de Est