Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Atelierele digitale și antreprenoriale susținute de EIT

Încurajarea tinerelor eleve prin participarea la

Atelierele digitale și antreprenoriale susținute de EIT

102 eleve de la 25 de licee au participat la workshop-uri pentru dezvoltarea aptitudinilor antreprenoriale și a abilităților digitale.

Echipele de fete au prezentat soluțiile lor digitale pentru rezolvarea unor probleme reale din societate; inițiativa face parte din Planul de Acțiune pentru Educația Digitală al Comisiei Europene și este susținută de EIT - European Institute of Innovation and Technology.
În lumea de astăzi, competențele digitale și antreprenoriale sunt apreciate de către companiile din Europa. Cu toate acestea, Monitorul Antreprenoriatului Digital al Comisiei Europene indică faptul că în cele mai multe țări europene, indicatorii pentru cultura antreprenorială digitală au valori relativ scăzute, în special în țările mediteraneene și în cele din Europa de Est. Decalajul se lărgește în continuare pe măsură ce genul lucrătorilor este analizat - într-adevăr, în Europa există de patru ori mai mulți bărbați decât femei cu studii legate de TIC (Tehnologia Informației și a Comunicării), iar ponderea bărbaților care lucrează în sectorul digital este de 3 ori mai mare decât cea a femeilor. [1]
Educația antreprenorială este una dintre soluțiile pentru stimularea creșterii economice și crearea de locuri de muncă în Europa. În colaborare cu EIT - European Institute of Innovation and Technology, Junior Achievement, cea mai mare organizație non-profit din Europa care pregătește tinerii pentru piața muncii și pentru antreprenoriat, a încurajat prin intermediul a peste 20 de ateliere ținute în Bulgaria, Grecia, Lituania, România și Serbia peste 600 de fete cu vârsta între 12-18 ani să își dezvolte abilitățile digitale și antreprenoriale, contribuind astfel la implementarea Planului de Acțiune pentru Educația Digitală.
Poveștile de succes ale tinerilor și adulților sunt peste tot în jurul nostru, așteptând să fie descoperite și împărtășite inclusiv cu tinere, pentru a le inspira. În țară, 102 eleve, reprezentând 25 de licee diferite din  București, Cluj și Timiș au lucrat în echipe mixte și au identificat soluții inovatoare pentru provocările sociale și de mediu curente. Iată câteva dintre opiniile acestora:
„Am reușit să lucrez cu persoane noi, să îmi exprim ideile și să vorbesc în fața unui public fără să mă bâlbâi. Mi-au plăcut activitățile în echipă, iar la testul Poți să fii antreprenor am aflat că pot să fiu antreprenor pe cont propriu. Înainte de atelier mi-am dorit să fiu procuror; m-am gândit la antreprenoriat, dar mi s-a părut foarte greu. Acum știu că există fonduri și persoane interesate de oamenii tineri care doresc să dezvolte ceva. M-am bucurat că la eveniment nu au fost băieți; uneori se întâmplă ca ei să ne desconsidere opiniile. Cu toate acestea, cel mai bun prieten al meu este un băiat. De-abia aștept să îi spun ce am învățat", ne-a spus Camelia, elevă în clasa a X-a la Colegiul Național Bănățean din Timișoara.
„Am aflat multe lucruri noi despre antreprenoriat și despre aplicații. Înainte să îți faci o afacere, trebuie să studiezi bine piața, dar și să ai o idee foarte bună, dar mai ales să ai încredere în tine. Fetele au fost mai competitive în lipsa băieților, dar mi-am putut exprima ideile fără a mă îngrijora că ar putea să nu fie bune. Înainte mă gândeam să dau admiterea la medicină. Acum mă gândesc să am un job în domeniul IT, aș putea să realizez o aplicație pentru doctori. Chiar dacă am pierdut câteva ore de la școală, cred că a meritat. Nu știu cât mă vor ajuta pe termen lung materiile de la școală, așa cum mă vor ajuta informațiile obține în aceste zile. Le-aș recomanda și prietenilor să participe la un proiect asemănător, pentru băieți, pentru că nouă ne-a lărgit orizontul despre antreprenoriat și despre meseriile viitorului", a considerat Raluca, elevă în clasa a X-a la Colegiul Național George Barițiu din Cluj-Napoca.
„Am învățat ce este o aplicație și cum pot să o folosesc din ce în ce mai bine. Înainte nu aș fi știut să lucrez pe laptop în App Lab, nu m-aș fi priceput, dar acum am aflat și aș putea să îmi fac propria mea aplicație și să îmi dezvolt creativitatea și inovația. Am învățat să lucrez în echipă; înainte nu mă descurcam prea bine. Am învățat să fiu punctuală. De asemenea, am învățat să lucrez în orice fel de aplicație. Înainte nu știam ce înseamnă o astfel de meserie", ne-a spus Maria, elevă în clasa a XI-a la Colegiul Economic Virgil Madgearu din București.
Instruirea și educația reduc distanța dintre lumea afacerilor și a școlilor și oferă rezultate de calitate superioară în ceea ce privește rezultatele învățării și inspirația pentru dezvoltarea personală a tinerilor.
Potrivit Planului de Acțiune al Comisiei Europene pentru Antreprenoriat 2020, fiecare tânăr european ar trebui să aibă „cel puțin o experiență antreprenorială practică înainte de a părăsi învățământul obligatoriu". Aceasta este de asemenea misiunea stabilită de rețeaua JA: Informații și date de contact.
EIT - European Institute of Innovation and Technology
EIT a fost creat în 2008 pentru a crește capacitatea Europei de a inova. EIT este o inițiativă unică a UE, singura care integrează pe deplin afacerile, educația și cercetarea în cea mai mare rețea de inovare din Europa. Institutul sprijină dezvoltarea de parteneriate paneuropene dinamice între cele mai bune universități, laboratoarele de cercetare și companii. Acestea sunt numite Comunități de Inovare și fiecare abordează o provocare globală specifică. Împreună cu partenerii lor de frunte, acestea oferă o gamă largă de activități de inovare și antreprenoriat în întreaga Europă. Acestea includ cursuri de educație care combină competențe tehnice și antreprenoriale, servicii de creare de afaceri și de accelerare și proiecte de cercetare conduse de inovare.
Junior Achievement România
Junior Achievement România este o organizație non-profit, având ca misiune dezvoltarea în România a programelor internaționale JA de educație antreprenorială, economică, financiară, orientare profesională, sănătate și viață activă și dezvoltarea abilităților pentru viață. 39 de țări din Europa și 123 de țări din toată lumea urmează programele JA. În România, acestea sunt urmate de peste 200.000 de elevi din 1.700 de școli publice, prin parteneriatul cu Ministerul Educației Naționale și cu susținerea financiară a comunității de afaceri.
JA Europe
JA Europe este cea mai mare organizație educațională nonprofit din Europa orientată spre educația antreprenorială și formarea profesională a tinerilor. JA Europe este membră a JA Worldwide, care, de 100 de ani, derulează programe de formare antreprenorială, profesională și financiară menite să sporească șansele de angajare, succes în carieră și prosperitate financiară ale tinerilor. 
Datorită sprijinului primit din partea a 139.000 de consultanți voluntari din mediul de afaceri și a 143.000 de profesori/educatori, 4,2 milioane de tineri din 40 de țări au putut beneficia anul trecut de programele JA Europe.
Mihai Cornea
[1] http://ec.europa.eu/newsroom/dae/document.cfm?doc_id=50224

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 20:14:04 Ora de vară a Europei de Est