Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Ziua ştafetei - Acum, decid eu!

Marți, 19 noiembrie

Ziua ştafetei - Acum, decid eu!

Elevii clasei a VIII-a D de la Şcoala Gimnazială „Nicolae Bălcescu" Oradea au preluat ştafeta de inspector şcolar, în cadrul Proiectului Ziua ştafetei. Cu bucurie şi timiditate, dar plini de curiozitate, au luat cu asalt Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor, unde au fost întâmpinaţi de o gazdă caldă şi primitoare, doamna inspector Daniela Sopota, mentorul activităţii.

Ce  înseamnă? Cum devin? Despre ce este vorba? Cine sunt? Ce fac? Au fost câteva din întrebările la care elevii au primit răspuns  pe parcursul vizitei. Aşezaţi în scaunele de inspector au aflat ce înseamnă această funcţie, au văzut documente, planuri manageriale sau agende de lucru, au experimentat pentru câteva minute funcţia de inspector şcolar.
Turul ISJ-ului a început din biroul domnului inspector şcolar general Alin Florin Novac-Iuhas, unde au aflat programul domnului inspector, plecat pe teren. Apoi au fost întâmpinaţi de doamna inspector şcolar general adjunct, Laura Pintea care, după ce le-a vorbit despre funcţia dumneaei şi despre cum şi-o exercită, a cedat locul elevilor care şi-au dorit să afle cum este să ocupi acel fotoliu,  implicându-i în activitate. Au urmat întrebări, decizii, rumoare...  Colegii au prins curaj şi au început să şoptească. A fost un moment de sinceritate în care au putut spune ce îşi doresc ca elevi şi pentru elevi (Evident că vacanţele mai lungi, au avut o pondere mare!).
Periplul a continuat, iar elevii au fost informaţi despre activitatea celorlalte doamne inspector care au cedat locul elevilor. Astfel,  ei au avut posibilitatea să fie conduşi şi să se aşeze în  scaunul domnilor inspectori de educaţie permanentă (Daniela Sopota), de limbi străine (Costa Monica), de matematică, sport, limba maghiară, religie sau geografie.
În cadrul activităţii ,,Ziua ştafetei" am avut surprinzătoarea ocazie de a ocupa scaunul inspectorului școlar general adjunct. Pentru mine a fost un moment emoţionant, în care am fost întrebată ce decizii aş lua din această funcţie. Am simţit pe umerii mei o mare responsabilitate la gândul că aş avea puterea să decid sau să schimb anumite aspecte care i-ar viza direct pe mii de copii. Am înţeles din atmosfera creată că, indiferent de deciziile luate, unii vor fi mulţumiţi, iar alţii nu. A fost o onoare pentru mine să ocup acel scaun, chiar şi pentru câteva minute. (Cristea Daria, elevă)
Eu am conştientizat că învăţământul din România constă în multă muncă, perseverenţă şi calm. Am apucat să văd şi să experimentez cum este să fii inspector. Mă bucur că am reuşit să iau parte la această activitate. (Bîrlea Ştefania, elevă)
Astăzi doamna dirigintă ne-a dus la I.S.J. Bihor, de Ziua ştafetei. Doamnele inspector, foarte amabile, ne-au primit în biroul dumnealor. Acolo ne-am putut aşeza unde ne dorim şi am putut vedea cum e să fii în postura unui inspector. Cred că pentru toată lumea a fost ceva nou şi diferit, dar plăcut. Mie această activitate mi-a plăcut foarte mult. De-altfel am putut vedea locul pe unde trec subiectele noastre de examen.  (Oaie Arianna, elevă)
Înţeleg responsabilitatea pe care o are un inspector în funcţia sa. Trebuie să gândeşti repede şi în acelaşi timp să iei o decizie corectă atât pentru elevi cât şi pentru profesori. În legătură cu ce decizie aş lua în calitate de inspector, mi-e greu să mă exprim din cauza responsabilităţilor specifice. Poate că totuşi, indiferent de specialitate, aş încerca să includ în orar şi ore în care elevii, împreună cu profesorul, să facă vizite la muzee şi instituţii precum Primăria, Poliţia, sau case de copii, pentru a avea parte şi de lecţii de viaţă, în afara orelor de curs. (Băcuş Antonio, elev)
Prof. Alina Deliman - coordonator de proiecte şi programe şcolare şi extraşcolare, Şcoala Gimnazială ,,Nicolae Bălcescu'' Oradea
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Ziua ştafetei - Acum, decid eu!

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 12:23:24 Ora standard a Europei de Est