Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Încă o dată IERTARE, Doamnă Profesor cu dragoste AURORA COMĂNESCU!

Imnul ,,Învățătorul” a răsunat, vineri, la Capela Hașaș din piepturi a peste 30 de generații

Încă o dată IERTARE, Doamnă Profesor cu dragoste AURORA COMĂNESCU!

Cei care am aflat și am putut, ne-am adunat vineri, 22 noiembrie 2019, la Capela Hașaș, să-l priveghem și să-l cinstim pe distinsul nostru profesor de pedagogie și practică pedagogică, pe dirigintele de suflet și cu mult har care ne-a fost nouă, celor din anul IV, respectiv anul V C, Doamna Profesor AURORA COMĂNESCU.

S-a stins lumina aprinsă într-o zi de 15 mai 1920, cu mai bine de 99 de ani înainte pe care i-a avut hărăziți de la Domnul pe acest tărâm, timp destul în care să poată lumina cu multă știință și dragoste peste 30 de generații de viitori dascăli la Liceul Pedagogic ,,Iosif Vulcan" din Oradea.
Ce este viața noastră?
Am aflat din înălțătoarea pledoarie făcută de cei doi părinți slujitori, de părintele episcop și din mesajele colegilor noștri vorbitori, Rodica și Cornel... Pentru o floare, o pasăre în zbor, un copil sau un om suferind, viața este, după caz, lumină și culoare, frumos și adevăr, dor de libertate și frumos, jucărie sau o joacă, bucurie nesfârșită, trudă, zbucium cotidian, o continuă tresăltare, durere, o cruce grea, o vale a plângerii... Și totuși, viața este lumină, viața este libertate și frumos, o cruce pe care fiecare dintre noi și-o asumă în felul său. În fine, viața este darul lui Dumnezeu. Trăiește fiecare clipă dăruind lumină celor din jur, dăruind dragoste celor pe care Dumnezeu ni i-a hărăzit pe drumul vieții. Viața este suma faptelor noastre pe care le-am făcut aici pe Pământ; viața se rezumă la fapta iertării, la fapta bunătății noastre, căci nu luăm cu noi nimic. Luăm doar ceea ce am așezat în candela inimii noastre: credința și dragostea  de Dumnezeu și de cei din jurul nostru, iar în urma noastră rămân faptele noastre, ca să-i cităm pe distinșii părinți slujitori.
Astăzi se stinge o lumină care se reaprinde în Cer!
Despre cea bună și luminoasă, apreciată și regretată de noi toți, Doamna Profesor AURORA COMĂNESCU, s-au spus cuvinte pline de miez, de lumină și culoare, cu dragoste și profund regret. A fost senină întotdeauna, așa am cunoscut-o, un om minunat care a legat generații de viitori dascăli de profesia nobilă îmbrățișată, un părinte drag, un coleg și un sfătuitor, care a ars, s-a mistuit dăruindu-se pe sine! ,,Căci dacă nu arzi, nu dai lumină". Care este secretul performanței (în educație)? ,,Să-i faci pe alții fericiți" (ca să o cităm pe cea care ne-a fost și va rămâne Mentorul nostru de suflet). Care mai înseamnă și strălucire (vorba colegei Rodica), un pedagog preocupat de o pedagogie românească, de o educație și o școală naționale, susținând gratuitatea învățământului, promovarea valorilor în liceele pedagogice și în societate, un deschizător de drumuri în modul de organizare și desfășurare a practicii pedagogice; orele de pregătire pentru susținerea lecțiilor au însemnat un câștig neasemuit dobândit în laboratorul viu al deslușirii tainelor minunate ale profesiei didactice. A Marie ne-a dăruit într-un citat celebru chintesența profesiei și portretul educatorului, subliniate în încheiere și de colega noastră.
,,Unii oameni sunt adevărați aștri..."
Poetic, cumpătat și cu darul dascălului de odinioară, dar și cu cel al juristului de carieră, Cornel a concluzionat legat de imaginea, ființa și personalitatea distinsului nostru Profesor AURORA COMĂNESCU: ,,Unii oameni sunt adevărați aștri... Nouă ne-a rămas imaginea dascălului adevărat, admirabil și inepuizabil om de școală..., o viață pilduitoare și un simbol al sacrificiului pentru îndeplinirea datoriei"...
Așa după cum începusem să spun în deschidere, din piepturi arzând a peste 30 de generații de dascăli, a răsunat, vineri, imnul ,,Învățătorul", cu care am petrecut-o și cinstit-o pe cea care s-a înălțat la Cer. De vineri, o nouă Stea ne va căuta de Sus, luminând și strălucind, așa cum i-a fost misiunea și pe Pământ.
Pace și odihnă veșnică în Împărăția Celui Bun și Drept, Suflet dăruit întru Lumină, Doamnă Profesor cu dragoste AURORA COMĂNESCU.
Moise-Ovidiu Dan
Vedeți mai multe lumini (lumânări) arzând în Galeria foto: Încă o dată IERTARE, Doamnă Profesor cu dragoste AURORA COMĂNESCU!

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 16:54:10 Ora standard a Europei de Est