Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Săptămâna Educației Globale la Colegiul Național ,,Samuil Vulcan” Beiuș

Au tras un semnal de alarmă

Săptămâna Educației Globale la Colegiul Național ,,Samuil Vulcan” Beiuș

Să tragă un semnal de alarmă și-au dorit elevii și profesorii Colegiului Național ,,Samuil Vulcan" Beiuș pregătind activități diverse în cadrul Săptămânii Educației Globale.

Astfel, în săptămâna 18-24 noiembrie 2019, de la cei mai mici (clasa a V-a) până la cei mai mari (a XII-a) toți s-au întrebat cum pot să oprească dezastrul produs de om printr-o exploatare necorespunzătoare a resurselor planetei, cum să împiedice schimbările climatice, ce fel de politici ar trebui duse în acest sens, dar și ce se poate schimba la nivelul fiecărui individ, nu doar la nivelul factorilor de decizie.
Au avut loc dezbateri (XI B, coordonați de dna prof. Otilia Peti, XII D și XII E, coordonați de dna prof. Violeta Popa-Bota), proiectul ,,Omul și natura - efectul boomerang" (tot ce faci și se întoarce)  cu participarea claselor XD, VII, XI C, coordonate de dna prof. Silvia Șora, proiectul clasei a VIII-a ,,O lacrimă pentru Terra. Cauze și consecințele încălzirii globale", expoziție la intrarea în Colegiu sau pe holuri (XB - prof. Olimpia Copil, IX E, prof. Ioana Schilinka) Expo-line în mediul virtual (clasele IX A, B, VII și XII F - coordonate de prof. Florentina Hora și Claudia Buran), împărțirea de fluturași în școală (XI F - coordonați de dna prof. Alina Bornuz). La fiecare clasă, la ora de consiliere s-a discutat despre această temă.  
Pe lângă partea de informare și încercare de conștientizare a problemelor ce apar odată cu schimbările climatice, s-a realizat și o activitate practică: profesorii de informatică, alături de IX B și C, XI A au colectat aparatura electronică uzată din școală și au predat-o companiei Bene Internațional - reciclare. 
O activitate interesantă a fost desfășurată de către clasa  a V-a (coord. prof. Fășie Denisa și Buran Claudia, sprijinite de către Oana Laza, Maia Incer, Șerban Igaș și Robert Junc - XII B), elevii realizând pliante și fluturați cu mesaje diverse pe tema Schimbărilor climatice, materiale pe care le-au împărțit în oraș trecătorilor (de la sfaturi privind colectarea hârtiei, a plasticului, de la nemulțumirea că în orașul Beiuș nu se colectează sticla separat...  la sfaturi privind reducerea poluării și creșterea nivelului de sănătate cu ajutorul mersului pe jos sau cu bicicleta, la oprirea apei când te speli pe dinți sau când te săpunești la duș, până la ... salvarea broaștelor țestoase.
Feedbackul a fost unul interesant și diferit de la om la om, unii mulțumind pentru preocuparea copiilor, alții purtând discuții cu cei mici, alții (mai puțini, din fericire) aruncând pe jos, imediat, pliantul primit cu replica ,,salveaz-o tu!".  Și cei mici au făcut primele gesturi, adunând de pe jos hârtiile aruncate de adulți. După discuțiile desfășurate la finalul activității, cei mici și cei mari care au ajutat au concluzionat că, totuși, a fost o activitate reușită, ce va schimba măcar câtorva persoane percepția asupra implicării noastre în protejarea mediului înconjurător.
A consemnat Claudia Buran
Foto: Colecția CNSV
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Săptămâna Educației Globale la Colegiul Național ,,Samuil Vulcan” Beiuș.

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 06:42:06 Ora de vară a Europei de Est