Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Proiectul educativ județean ,,Turist în Bihor”, la prima ediție

Cu participarea a 16 școli din Oradea și județul Bihor

Proiectul educativ județean ,,Turist în Bihor”, la prima ediție

Joi, 21 noiembrie 2019, la Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul" a avut loc prima activitate în cadrul proiectului judeţean ,,Turist în Bihor", proiect avizat de Inspectoratul Școlar Județean Bihor.

În proiect sunt implicate 16 şcoli din municipiul Oradea şi judeţul Bihor. Alături de coordonatorul proiectului, Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul", s-au alăturat instituţii precum Direcţia Județeană pentru Tineret şi Sport, prin persoana  consilierului superior de tineret, d-na Băltăţescu Daniela, şi Centrul de Informare şi Promovare Turistică Bihor.
Proiectul vizează promovarea patrimoniului cultural şi turistic al judeţului, crearea de legături între elevii diferitelor şcoli implicate, vizitarea unor obiective turistice pe care elevii au libertatea să le aleagă şi nu în ultimul rând, crearea unei pagini de facebook prin care profesorii şi elevii implicaţi să poată împărtaşi experienţele pe care le trăiesc şi frumuseţea judeţului nostru.
Instituțiile partenere sunt: Liceul Tehnologic ,,Horea", Marghita, director adjunct: prof. Capota Alina, profesor coordonator: Boroş Aurica Viuţa și trei membri: prof. Sabău Gabriela" (consilier educativ), Boroş Dorina și Pap Camelia; Liceul ,,Don Orione" Oradea, director, prof. Stoica Alexandru, coordonator: prof. Sabău Raluca, membru: prof. Bene Monica; Liceul Teoretic ,,Lucian Blaga" Oradea, director: prof. Iova Delia Dorina, prof. coordonator: Berdie Ana Maria; Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea, director: Pantazi Teodora, prof. coordonator: Haioș Temena; Şcoala Gimnazială Nr. 2 Hinchiriş, director: prof. Bodin Alina Irina, prof. coordonator: Rădac Adela și trei membri: prof. Lupaş Maria, Corbu Ioana și Coraş Amanda; Şcoala Gimnazială Nr. 1 Lazuri de Beiuş, director: prof. Bodin Alina Irina, profesor coordonator: Popa Laura Florina, doi membri: prof. Merce Alexandra și Bogoşel Nicoleta; Şcoala Gimnazială ,,Viorel Horj" Drăgăneşti, director: prof. Petruse Mariana, profesor coordonator: Vancu Mirela și patru membri: prof. Lobonţ Liana, Dărăban Viorica, Lăzău Ioana și Gabor Dorel; Colegiul Naţional ,,Teodor Neş", Salonta, director: prof. Trăncău Vasile, prof. coordonator: Iancu Lenuţa, membru proiect: prof. Fustos Anca; Şcoala Gimnazială Nr. 1 Mădăras, director: prof. Cionca Ancuţa Mihaela, prof. coordonator: Botiş-Drăgan Nicoleta, doi membri: prof. Rada Roxana și Suciu Manuela;  Şcoala Gimnazială Nr.1 Bunteşti, director: prof. Muţiu Simona, prof. coordonator: Farc Neli; Şcoala Gimnazială ,,Înv. Gâlgău Iosif", Păgaia (com. Boianu Mare), director: prof. Goman Claudia, prof. coordonator: Iuhas Ioana; Şcoala Gimnazială Nr. 2 Chişcău, director: prof. Cristea Dacian, prof. coordonator: Suciu Ioana Mihaela și trei membri: prof. Groza Crina Mariana, Goldiş Ioana și Baidoc Adriana; Şcoala Gimnazială Nr. 1 Balc, director: prof. Maroşan Cornelia, prof. coordonator: Rajna Greta; Liceul Tehnologic Nr. 1 Popeşti, director: prof.Crişan Mirela Victoria, prof. coordonator: Nandra Ramona, doi membri: prof. Bokra Sorina Violeta și Baicu Florina Daniela; Şcoala Gimnazială Nr. 1 Pietroasa, director: prof. Cristea Dacian, prof. coordonator: Şandru Monica Marcela.
Profesorii implicați în această activitate din cadrul şcolii coordonatoare, Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul" sunt: prof. Hontilă Ramona, coordonatorul proiectului la nivel de judeţ, alături de prof. Botiş Daniela, Toma Simona, Dicu Florentina, Sabău Mirela şi Cuc Emilia, membri în cadrul proiectului, îndrumați de d-na director adjunct Ardelean Simona şi d-l director, prof. dr. Filimon Ruben.
Prima activitate s-a desfăşurat într-o atmosferă nonformală, în care elevii implicaţi din clasele 9 A, 9C, 10 B şi 11 C, clase cu profil de turism şi electrotehnică, au aflat informaţii despre ceea ce se doreşte a se realiza în cadrul proiectului. Mulţumită sprijinului Centrului de Informare Turistică Bihor, toţi elevii implicaţi în proiect, în jur de 300 de elevi la nivel judeţean, au beneficiat de hărţi turistice cu ajutorul cărora au identificat pe hartă localităţile partenere în proiect, au corelat aceste localităţi cu obiectivele turistice din zonele respective şi au decis care sunt zonele pe care ar dori să le viziteze în cadrul acestui proiect.
În calendarul proiectului urmează activităţi pe care elevii le aşteaptă cu nerăbdare, vizite în judeţ şi primirea grupurilor de elevi din judeţ care doresc să facă turul municipiului nostru. Datorită numărului mare de cadre didactice şi al elevilor implicaţi, proiectul va avea un impact semnificativ asupra tuturor şcolilor partenere.
Coordonator proiect,
prof. Hontilă Ramona
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Proiectul educativ județean ,,Turist în Bihor”, la prima ediție.

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 03:03:09 Ora de vară a Europei de Est