Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Târg și concurs pentru promovarea unor idei de afaceri care să încurajeze utilizarea materiilor prime bio/eco, reciclarea și protejarea mediul înconjurător

,,Viitorul sună bine”

Târg și concurs pentru promovarea unor idei de afaceri care să încurajeze utilizarea materiilor prime bio/eco, reciclarea și protejarea mediul înconjurător

De ani de zile, participăm la nenumărate proiecte derulate în instituțiile de învățământ din județul Bihor pentru a informa cetățenii despre faptele bune, modelele de bune practici care se întâmplă zi de zi în unitățile noastre de învățământ.

Miercuri, 11 decembrie 2019, la Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul" din Oradea, am văzut o nouă mostră, un nou demers educațional, un nou exemplu demn de evidențiat, o nouă inițiativă lăudabilă, o acțiune care ne demonstrează că în învățământ se vrea o schimbare, un nou pas înainte spre viitor, iar proiectul educativ care a debutat ieri (cu un târg și concurs) chiar își propune obiective demne de toată atenția.
,,Proiectul educativ local cu participare regională ,,Viitorul sună bine" (târg și concurs) își propune promovarea unor idei de afaceri care să încurajeze utilizarea materiilor prime bio/eco, reciclarea și protejarea mediul înconjurător, după cum aveam să aflăm de la doamna profesor Monica Runcanu, coordonatorul proiectului. Inițiat și coordonat de echipa Colegiului Tehnic ,,Mihai Viteazul", proiectul se derulează în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Bihor, Universitatea Oradea, Facultatea de Protecția Mediului, Departamentul Ingineria Produselor Alimentare, Direcția pentru Agricultură Județeană Bihor și are ca obiective: experimentarea de către participanți a unor situaţii de lucru în care depind unii de alţii pentru a avea succes, exersarea abilităţilor personale şi a capacităţii de lucru în echipă, formarea de responsabilități și atitudini pozitive față de păstrarea nealterată a mediului înconjurător și formarea comportamentului ecologic. Douăzeci și patru de echipe formate din elevi sau studenți și profesori coordonatori și-au anunțat participarea directă, au organizat standuri tematice și au prezentat materiale PowerPoint în cadrul a patru secțiuni: materii prime eco/bio, reciclare deșeuri/produse nedegradabile, reciclare deșeuri/produse biodegradabile, produse prietenoase cu mediul înconjurător și ambalare eco/ bio.
În prezentarea acestui proiect am deslușit cel puțin trei echipe, echipa de proiect a gazdelor (prof. Filip Marinela, director adjunct și încă trei profesori: Tiutin Rodica, Vașadi Adriana și Vințeler Lucian), coordonator, prof. Monica Runcanu, responsabil, profesor dr. Ruben Filimon; echipa de organizare a evenimentelor, alcătuită din: prof. Runcanu Teodora Monica, Filip Marinela, Tiutin Rodica, Vașadi Adriana și Vințeler Lucian (toți cinci de la C.T. ,,Mihai Viteazul"), dr. ing, Timar Adrian Vasile de la Facultatea de Protecția Mediului, ing. Ardelean Florentina de la Direcția pentru Agricultură Județeană Bihor și prof. Hodișan Dragoș de la Colegiul Tehnic ,,Alexandru Roman" Aleșd și echipa de implementare a proiectului, formată din: șef lucrări dr. ing. Timar Adrian Vasile, Facultatea de Protecția Mediului, ing. Ardelean Florentina, Direcția pentru Agricultură Județeană Bihor, prof. Hodișan Dragoș, Colegiul Tehnic ,,Alexandru Roman" Aleșd, prof. Nogradi Marta, Liceul Teologic Romano-Catolic ,,Szent Laszlo" din Oradea, prof. Călăuz Raluca, Liceul Tehnologic ,,Ioniță G. Andron" Negrești Oaș, județul Satu Mare, prof. Lapohos Anna-Maria, Liceul Tehnologic ,,Kos Karoly" Miercurea Ciuc, județul Harghita,
prof. Bicher Daniela, Liceul Tehnologic Industrie Alimentară ,,Terezianum" din Sibiu, județul Sibiu, prof. Bociat Daniela, Liceul Teoretic ,,loan Jebelean" Sânnicolau Mare, județul Timiș, prof. Buie Felicia, Liceul Tehnologic Agricol ,,Alexiu Berinde" Seini, județul Maramureș și prof. Sauliuc Anda, Liceul Tehnologic de Industrie Arad, județul Arad.
La această primă activitate de proiect și-au prezentat în direct ideile de afaceri 24 de echipaje (cinci de la Facultatea de Protecția Mediului, trei de la Liceul Teologic Romano-Catolic ,,Szent Laszlo" din Oradea, patru de la Colegiul Tehnic ,,Alexandru Roman" Aleșd și 12 echipaje de la Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul" din Oradea. La divulgarea celor 24 de idei de afaceri au fost invitați să participe și reprezentanți ai celor trei parteneri de proiect: prof. Abrudan Horia, inspector școlar pentru managementul resurselor umane, din partea Inspectoratului Școlar Județean Bihor, doi reprezentanți ai Universității din Oradea: șef lucrări dr. ing. Timar Adrian de la Facultatea de Protecția Mediului, director al Departamentului de Ingineria Produselor Alimentare și domnul prof. dr. ing. Mintaș Ioan; dr. ing. Hodișan Nicolae, director executiv al Direcției pentru Agricultură Județene Bihor, precum și doi reprezentanți ai Consiliului Județean Bihor, Dubere Adrian, șef serviciu și Jora Ionuț din partea serviciului Centrului național de informare și promovare turistică Bihor.
,,Voi sunteți sursa și resursa unui viitor mai bun"
Adresându-se elevilor și studenților participanți, precum și profesorilor îndrumători, coordonatorul de proiect, doamna prof. Monica Runcanu, a spus: ,,Voi sunteți sursa și resursa unui viitor mai bun. Trebuie să credeți, să aveți idei, să aveți curajul să le implementați și totul va fi bine".
,,Viitorul sună bine... dacă o să-l faceți voi să fie bine"
În acest context, domnul director Ruben Filimon, ca profesor de fizică, s-a referit la Legea entropiei (cea mai economică lege dintre toate legile naturale): ,,Ca să ordonăm un sistem, trebuie să dezordonăm alte sisteme". Omul, ca și sistem ordonat, distruge natura ca să se ordoneze el și produce deșeuri. Toată societatea, un oraș ca să crească mănâncă din jur, distruge sistemul din jurul lui și produce deșeuri. Ați văzut râurile noastre cum sunt pline de peturi... Dacă aveți bunici la țară, ați văzut că la țară, practic, totul se reciclează. Țăranul trăia în simbioză cu natura (...), totul din gospodărie se recicla. Au venit plasticele, nailonul și dacă nu o să avem grijă, o să ne acopere, nu o să mai putem trăi. Practic, ne omorâm singuri, și planeta și pe noi. Gândiți-vă la viitorul vostru și al copiilor voștri și încercați să reciclați tot"! E îndemnul adresat de domnul director.
Aflând despre cele 24 de idei de afaceri care vor fi prezentate, domnul inspector școlar Horia Abrudan s-a arătat încântat, văzând că elevii și studenții, împreună cu profesorii lor, își bat capul pentru a găsi soluții și a schimba în bine această lume care se îndreaptă într-o direcție greșită, spre autodistrugere.
,,Agricultura este esențială, este vitală și trebuie să vă îndreptați atenția spre a studia acest domeniu"
Făcând un remember în care a adus în prim plan agricultorul, privit în evoluția sa de la culegător la producător, domnul dr. ing. Hodișan Nicolae, directorul Direcției pentru Agricultură Județene Bihor, a ținut să sublinieze faptul că ,,Agricultura este esențială, este vitală și trebuie să vă îndreptați atenția spre a studia acest domeniu".
Și ceilalți vorbitori, reprezentanți ai Universității, respectiv ai  Consiliului Județean Bihor, au apreciat importanța și actualitatea  problematicii referitoare la conceptul eco-friendly.
,,Suntem chemați să creăm un curent de opinie corect, care să stimuleze unicitatea..."
A spus domnul dr. ing. Timar Adrian, directorul Departamentului de Ingineria Produselor Alimentare din cadrul Facultății de Protecția Mediului. Este vorba despre ,,unicitatea județului nostru, unicitatea produselor noastre și de ce nu spiritul inovator al locuitorilor din județul nostru".
Despre conceptul eco-friendly
Înainte ca cele 24 de echipaje să-și prezinte ideile de afaceri, doamna director adjunct Marinela Filip a ținut să pună punctul pe I, evidențiind  ideea centrală care stă la baza acestui proiect educațional: conceptul eco-friendly (un stil de viață bazat pe reducerea consumului, refolosire și reciclare).
,,Pe scurt, eco-friendly înseamnă acele produse sau acțiuni care duc la un mod de viață mai sănătos, atât pentru planetă, cât și pentru locuitorii ei. Principalii corespondenți din limba română ai termenului eco-friendly sunt: prietenos cu mediul, ecologic sau verde, toate referindu-se la o relație de prietenie între oameni și mediul înconjurător. A fi prietenos cu mediul este mai mult decât un trend; acesta tinde să devină un stil de viață care presupune grija pentru noi și pentru mediul înconjurător. De la reciclarea materialelor la colectarea selectivă a deșeurilor sau utilizarea cu măsură a apei și energiei, fiecare om poate participa la acest fenomen într-o măsură mai mare sau mai mica", a precizat doamna profesor Marinela Filip.
Cele mai multe dintre ideile de afaceri prezentate vizează produse eco/ bio, sănătoase: chec și sărățele din tărâțe, sosuri din grădina noastră, ciocolată de casă, băutură răcoritoare din zer, deserturi din semințe și fructe uscate cu miere, dulciuri din cămara și grădina bunicii; alții au vizat vestimentația sau tehnica: ,,Tradițional și modern din cufărul bunicii", ,,Metamorfoze cu stil din blugi", ,,Future Eco Friendly Fashion", ,,Play - Eco" sau ,,Braţul hidraulic Pascal"...
Vom încheia apreciind reușita acțiunii în realizarea scopului propus, acela de a dezvolta atitudini și abilități, de a aplica în mod creativ în practică din cunoștințele dobândite pentru un comportament antreprenorial de succes, prin promovarea unor idei de afaceri care să încurajeze utilizarea materiilor prime bio și eco, reciclarea produselor și protejarea mediului înconjurător.
Moise-Ovidiu Dan
Vedeți mai multe poze (127 de poze) în Galeria foto: Târg și concurs pentru promovarea unor idei de afaceri care să încurajeze utilizarea materiilor prime bio/eco, reciclarea și protejarea mediul înconjurător.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 04:44:00 Ora de vară a Europei de Est