Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Excelența Sa Muhammad Amhar Azeth vine miercuri la Universitatea Agora

Vizita ambasadorului Republicii Indonezia pentru România și Republica Moldova,

Excelența Sa Muhammad Amhar Azeth vine miercuri la Universitatea Agora

Excelența Sa va prezenta, pentru studenții Universității Agora, lectura invitată ,,Indonesia Outlook: an update from the region".

Locul evenimentului: Campusul Universității Agora, în Aula Albastră.
Data: decembrie 18, 2019, orele: 17.00-18.00
Moderatori: Mișu-Jan Manolescu, președintele Universității Agora, Ioan Dzițac, rectorul Universității Agora.
Informaticieni din Indonezia cu lucrări științifice publicate în International Journal of Computers Communications & Control (editată de Universitatea Agora):  IJCCC
Despre Indonezia
Indonezia, oficial Republica Indonezia, este o țară insulară amplasată în Asia de Sud-Est, aceasta cuprinde 17.508 insule și treizeci și trei de provincii, cele mai importante fiind: Borneo (Kalimantan), Sumatra Celebes (Sulawesi) și Jawa. Având peste 238 de milioane de locuitori, este a patra cea mai populată țară a lumii, fiind și țara cu cel mai mare număr de musulmani. Indonezia este o republică prezidențială cu un parlament și președinte ales.
Sursa: https://ro.wikipedia.org/wiki/Indonezia
Indonezia este una dintre cele mai bune țări de vizitat din Asia, mai ales pentru turiștii care vor să experimenteze o vacanță exotică, cultura asiatică și peisajele care îți taie respirația. Însă Indonezia înseamnă mult mai mult decât insule tropicale, temple și plaje sălbatice.
Iată 10 lucruri mai puțin cunoscute despre această fabuloasă țară asiatică
1. Indonezia este a patra cea mai populată țară din lume, având aproximativ 262,7 milioane de locuitori, potrivit unui recensământ din 2016. Indonezia este depășită la acest capitol doar de China, India și Statele Unite ale Americii. Populația crește cu 1,9% în fiecare an, un procent considerabil mai mare decât cel al altor state din regiune.
2. Indonezia este cea mai populată țară de religie islamică. Multe insule și sate din Indonezia au fost vizitate de misionari și convertite la creștinism, însă credințele străvechi nu au dispărut complet, ci s-au contopit cu cele mai recente. De exemplu, s-au păstrat superstiții vechi și credința în existența spiritelor rele. O excepție este insula Bali, unde populația este predominant hindusă.
3. Indonezia are cel puțin 17.508 insule, potrivit CIA World Factbook, însă Institutul Național de Aeronautică și Spațiu a numărat cel puțin 18.307 insule, în 2002. În alte registre, numărul insulelor indoneziene variază de la 13.466 la 8.844.
4. În Papua, o provincie din estul Indoneziei, încă mai există triburi sălbatice. Cel puțin 44 din cele 107 triburi izolate din lume trăiesc în Indonezia. Unele familii de triburi încă păstrează „trofeele" umane ale bunicilor lor. Cu toate acestea, triburile nu se mai aventurează în afara zonelor pe care le dețin, așa cum se întâmpla în trecut.
5. Cel mai mare lac vulcanic din lume, Lacul Toba, se află în Sumatra. Erupția explozivă care a dus la formarea acestui lac a fost un dezastru catastrofic, care a dus la scăderea temperaturilor pe întreaga planetă, timp de 1.000 de ani, din cauza reziduurilor răspândite în atmosferă. Cea mai puternică erupție din istoria Terrei a avut loc în urmă cu 75.000 de ani, când vulcanul Toba a aruncat în atmosferă, cu o viteză imensă, o cantitate uriașă de cenușă. Norul de cenușă a ajuns inclusiv pe insula Ceylon, aflată la mii de kilometri distanță.
Catastrofa produsă de vulcanul Toba ar fi constat într-o iarnă vulcanică pe Terra, care a durat între 6 și 10 ani, și la o scădere a temperaturilor medii la nivel global, pe o perioadă de 1.000 de ani, iar omenirea a fost la un pas de dispariție, potrivit BBC News.
Erupția a fost de 100 de ori mai mare decât cea mai mare erupție din istoria recentă, cea a Muntelui Tambora, tot din Indonezia, care a avut efecte în toată emisfera nordică. Anul 1816 a rămas în istorie drept „anul în care nu a existat vară".
6. O nouă insulă, Pulau Samosir, s-a format în centrul Lacului Toba, iar aici locuiește tribul Bataks. Insula a devenit populară printre turiștii dornici de aventuri nonconformiste.
7. Indonezia este singurul loc de pe pământ în care poți vedea în sălbăticie „dragonul Komodo", o șopârlă uriașă. Cele mai populare insule pentru cei care vor să vadă creatura sunt Insula Rinca și Komodo. Ambele fac parte din provincia estică a Nusa Tenggara.
8. Sumatra este singurul alt loc, în afară de Borneo, unde poți vedea urangutani sălbatici. Parcul Național Gunung Leuser este cel mai bun loc pentru cei care vor să vadă animalele și este situat lângă satul Bukit Lawang.
9. Limba vorbită în Indonezia este foarte similară cu cea vorbită în Malaezia. Ambele au expresii și cuvinte comune și este destul de ușor pentru locuitorii celor două țări să se înțeleagă între ei.
10. În arhipelagul indonezian se vorbesc peste 700 de limbi și dialecte. Numai în Papua există cel puțin 270 de dialecte.
Sursa:
https://www.digi24.ro/experiente-exotice/10-lucruri-mai-putin-cunoscute-despre-indonezia-supereruptia-care-a-dus-la-formarea-celui-mai-mare-lac-vulcanic-din-lume-870667

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 07:34:03 Ora de vară a Europei de Est