Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

,,Tradiţii şi obiceiuri în spaţiul românesc”

Vitejii orădeni, cu tradițiile în Capitală

,,Tradiţii şi obiceiuri în spaţiul românesc”

Începând cu anul şcolar 2019-2020, în cadrul Proiectului ERASMUS ,,Support to European Quality Assurance in Vocational Education and Training National reference points" (EQAVET-NRP-RO 2019) au fost reorganizate 10 reţele parteneriale, cu câte 5-7 şcoli fiecare.

Pe parcursul anului şcolar, în fiecare şcoală, se desfăşoară o activitate la care participă şi reprezentanţii şcolilor partenere din reţea. Prin aceste activităţi se urmăreşte dezvoltarea culturii calităţii şi încurajarea schimbului de bune practici în cadrul reţelei parteneriale.
În data de 2.12.2019, în parteneriat cu Centrul Naţional pentru Dezvoltarea Învăţământului Profesional şi Tehnic, a avut loc la Colegiul Economic Viilor Bucureşti, prima activitate a Reţelei parteneriale 9 - Turism, cu tema: ,,Tradiţii şi obiceiuri în spaţiul românesc".
Au participat reprezentanţii celor șase colegii membre ale Reţelei parteneriale 9 - Turism, şi anume: Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul" Oradea, Colegiul  Economic ,,Francesco Saverio Nitti" Timişoara, Colegiul Economic ,,Hermes" Petroşani, Colegiul Economic Viilor Bucureşti, Colegiul Economic ,,Costin C. Kiriţescu" Bucureşti şi Colegiul UCECOM ,,Spiru Haret" Bucureşti.
Echipa de proiect a Colegiului Tehnic ,,Mihai Viteazul" Oradea, formată din director adjunct Ardelean Simona, coordonator și cinci membri: Runcanu Monica, Tiutin Rodica, Negruț Teodora, Marian Monica și Dicu Florentina, a fost reprezentată la aceasta activitate de  prof. Tiutin Rodica.
Agenda zilei a cuprins trei activităţi: ,,Tradiţii şi obiceiuri la români", masa rotundă: ,,Cultură, credinţă şi ospitalitate în turismul românesc", respectiv ,,Tradiţii gastronomice de Ziua Naţională a României". Invitaţii mesei rotunde au fost: Maria Stoian - fondator ANTREC, Mihai Ogrinji - Asociaţia Jurnaliştilor şi Scriitorilor de Turism din România şi Alice Voicu - Fundaţia Amfiteatru.
Tradiţii şi obiceiuri la români...
Într-un cadru autentic, al satului românesc, elevii, îmbrăcaţi în straie populare, au fost actorii, care au pus în scenă câteva tradiţii: de Sfântul Andrei ( fetele care doresc să se mărite ascund sub pernă câteva boabe de grâu pentru a-şi visa iubitul), Sfântul Nicolae (curăţarea ghetuţelor pentru ca Moş Nicolae să le umple cu cadouri), de Ignat (pomana porcului), de Naşterea Domnului - colindele şi de Anul Nou - capra (dans tradițional românesc executat de un flăcău mascat în chip de capră și îmbrăcat cu un cojoc pe dos. Capra și însoțitorii ei umblă din casă în casă, dansând la ușa fiecăruia în prag de Revelion). Această primă parte s-a încheiat cu o horă, dans tradițional românesc ce a  reunit într-un cerc mare toţi elevii participanţi la scenete.
Prezentarea unor obiective naturale şi antropice
A urmat partea mai ,,academică", în prezentarea de către alţi elevi, cu ajutorul PPT-urilor, a unor obiective naturale şi antropice din diferite zone ale ţării: Maramureş, Bucovina, Dobrogea.
La final, invitaţii mesei rotunde au abordat importanţa promovării turismului rural, a  valorificării în mod durabil și responsabil a potențialului local și național şi nu în ultimul rând au apreciat munca, talentul şi dăruirea elevilor, viitori profesionişti în turism.
Aflându-ne la o zi distanţă de marea sărbătoare a poporului român, Ziua Naţională, activităţile s-au încheiat cu prezentarea şi degustarea unor delicii culinare tradiționale. Elevii s-au întrecut pe ei înşişi în realizarea de preparate tradiţionale de Ziua României. A fost ceea ce se numește metaforic ,,cireaşa de pe tort".
Mulţumim gazdelor pentru primire, ospitalitate şi, nu în ultimul rând, felicitări profesorilor, invitaţilor  şi elevilor participanţi pentru activităţile desfăşurate.
Tiutin Rodica
Găsiți mai multe poze în Galeria foto:

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 18:04:12 Ora standard a Europei de Est