Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Direcția Economică și-a prezentat raportul de activitate pe anul trecut: 2019, un an bun

Directorul Eduard Florea și directorii adjuncți, Simona Vlad și Sorin Iacob

Direcția Economică și-a prezentat raportul de activitate pe anul trecut: 2019, un an bun

Directorul Direcției Economice din cadrul Primăriei Oradea, dl. Eduard Florea, împreună cu cei doi directori adjuncți, Simona Vlad și Sorin Iacob, au susținut ieri, 20 ianuarie 2020, o conferință de presă în care au prezentat raportul de activitate al direcției pe care o coordonează.

În deschiderea conferinței, directorul Eduard Florea a prezentat pe scurt caracteristicile economice ale anului 2019, așa cum se vede el de la Oradea.
Acesta, a amintit încă de la început de Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 79/2017, ale cărei efecte se resimt în continuare asupra bugetului. Așa cum se știe, această ordonanță a adus o serie de efecte nedorite bugetelor locale prin decizia de transfer a contribuțiilor de la angajator la angajat, combinate cu reducerea impozitului pe venit.
2019 - un an bun din punct de vedere economic
Directorul economic Eduard Florea a precizat: ,,Un lucru pozitiv din punct de vedere al datoriei publice, anul 2019 înseamnă un an de relaxare, de scăderea a datoriei publice, soldul obligațiilor de plată fiind la finalul anului mai mic decât la începutul acestuia. Calificativele de rating s-au menținut, practic reiese o viziune neschimbată a Fitch asupra performanțelor financiare robuste ale municipiului. În ceea ce privește investițiile, acestea au fost susținute într-o proporție mare din bugetul local. Anul 2019 este un an în care am reușit să reducem numărul de restanțieri, dar și suma restanțelor, iar ca venituri fiscale bugetate și respectiv încasate, încasarea a fost de 103,6%, adică cu 3,6 % mai mult decât am estimat inițial. La finalul anului 2019 am rămas cu un excedent de 82,5 milioane de lei, sumă datorată amânării unor proiecte mari de investiții, sumele urmând însă să se regăsească în investițiile din acest an. Totodată, anul 2019 a fost un an foarte bun și pentru încasarea impozitelor și taxelor locale, gradul de încasare fiind unul foarte ridicat, respectiv 94% din debitele anului".
Analiza masei impozabile, respectiv a clădirilor, terenurilor și autoturismelor deținute de orădeni, ne arată imaginea unui oraș în dezvoltare, în care investițiile dezvoltatorilor imobiliari se văd foarte bine și la tot pasul. Corelat cu creșterea numărului de clădiri, terenuri și autoturisme, statistica ne evidențiază și o creștere a volumului tranzacțiilor.
În ceea ce privește partea de fiscalitate, în anul 2019 se mențin cotele de impozitare din 2018 , cu o inflație de 1,34%.
Anul 2019 a fost însă un an dificil în accesarea fondurilor europene. Primăria Oradea a reușit prin Direcția Economică contractarea creditului tip revolving pentru susținerea proiectelor UE, acest credit având un dublu rol: unul de a asigura decontarea tuturor surselor unui contract și rolul de cofinanțare a bugetului local.
2019 - un an foarte bun pentru achitarea impozitelor online
Anul trecut este evaluat ca un an foarte bun în ceea ce privește achitarea impozitelor online, astfel că dacă până nu demult 1 din 10 orădeni își plăteau impozitul online, în anul 2019, 1 din 3 orădeni au făcut acest lucru.
,,Îi invităm pe orădeni ca și în anul 2020 să își plătească impozitele online, bonificația la plata integrală online fiind de 8%. Astfel, aceștia vor face economie de timp, dar și de bani pentru costurile unui drum până la primărie. Cred că orădenii au înțeles deja că ,,Online câștigi dublu!" Trebuie amintit că se mențin tragerile la sorți săptămânale, pentru premierea cu o zi de distracție la Aquaparkul Nymphaea pentru cei care și-au plătit integral impozitul online", precizează directorul Eduard Florea.
Directorul adjunct al Direcției Economice din cadrul Primăriei Oradea, Simona Vlad, a prezentat apoi partea de execuție bugetară, prezentând în detaliu veniturile bugetului local în 2019, cotele din impozitul pe venit, cheltuielile operaționale, cheltuielile cu investițiile, datoria publică, gradul de îndatorare, dar și calificativele Fitch Ratings.
În continuare, directorul Sorin Iacob a prezentat ultima parte a raportului de activitate al Direcției Economice, partea privind creanțele fiscale. Acesta a vorbit despre administrarea creanțelor fiscale, situația încasărilor din creanțele fiscale, masa impozabilă care reflectă imaginea unui oraș în dezvoltare, volumul tranzacțiilor, supra impozitările aplicate de municipalitate, partea de inspecție fiscală - executare silită etc.
Obiective economice pentru anul 2020
,,Cea mai mare provocare a acestui an va fi pariul pe tehnologie, astfel că venim în îndeplinirea acestui obiectiv cu mai multe acțiuni, toate având ca scop  încurajarea cetățeanului de a-și folosi tehnologia în avantajul său", spune directorul Eduard Florea.
Astfel, pariul pe tehnologie are în vedere: încurajarea plății online a impozitelor locale (bonificație + campanie), implementarea platformei Ghișeul online - Primăria Oradea, extinderea codurilor de bare pe toate cererile/formularele tip, implementarea unui terminal de eliberare formulare/cereri tip, extinderea parteneriatelor cu unitățile bancare pentru încasarea prin automate a impozitelor și taxelor.
Alte obiective stabilite pentru 2020 sunt: desfășurarea de acțiuni concentrate de executare silită împotriva restanțierilor, acordarea de asistență pentru Administrația Domeniului Public (A.D.P.)  la contractarea creditului pentru parcări, implementarea Programului ,,Make IT in Oradea!" (B.P.)

Trimite email
sâmbătă, 1 noiembrie 2025, 20:27:28 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Duminică, 23 noiembrie,
AZTECA - Lansare ,,ÎNGER & D3MON" la Quantic, București.
Deci: duminică, 23 noiembrie 2025, de la ora 19.00 - Înger și demon...