Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Direcția Economică și-a prezentat raportul de activitate pe anul trecut: 2019, un an bun

Directorul Eduard Florea și directorii adjuncți, Simona Vlad și Sorin Iacob

Direcția Economică și-a prezentat raportul de activitate pe anul trecut: 2019, un an bun

Directorul Direcției Economice din cadrul Primăriei Oradea, dl. Eduard Florea, împreună cu cei doi directori adjuncți, Simona Vlad și Sorin Iacob, au susținut ieri, 20 ianuarie 2020, o conferință de presă în care au prezentat raportul de activitate al direcției pe care o coordonează.

În deschiderea conferinței, directorul Eduard Florea a prezentat pe scurt caracteristicile economice ale anului 2019, așa cum se vede el de la Oradea.
Acesta, a amintit încă de la început de Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 79/2017, ale cărei efecte se resimt în continuare asupra bugetului. Așa cum se știe, această ordonanță a adus o serie de efecte nedorite bugetelor locale prin decizia de transfer a contribuțiilor de la angajator la angajat, combinate cu reducerea impozitului pe venit.
2019 - un an bun din punct de vedere economic
Directorul economic Eduard Florea a precizat: ,,Un lucru pozitiv din punct de vedere al datoriei publice, anul 2019 înseamnă un an de relaxare, de scăderea a datoriei publice, soldul obligațiilor de plată fiind la finalul anului mai mic decât la începutul acestuia. Calificativele de rating s-au menținut, practic reiese o viziune neschimbată a Fitch asupra performanțelor financiare robuste ale municipiului. În ceea ce privește investițiile, acestea au fost susținute într-o proporție mare din bugetul local. Anul 2019 este un an în care am reușit să reducem numărul de restanțieri, dar și suma restanțelor, iar ca venituri fiscale bugetate și respectiv încasate, încasarea a fost de 103,6%, adică cu 3,6 % mai mult decât am estimat inițial. La finalul anului 2019 am rămas cu un excedent de 82,5 milioane de lei, sumă datorată amânării unor proiecte mari de investiții, sumele urmând însă să se regăsească în investițiile din acest an. Totodată, anul 2019 a fost un an foarte bun și pentru încasarea impozitelor și taxelor locale, gradul de încasare fiind unul foarte ridicat, respectiv 94% din debitele anului".
Analiza masei impozabile, respectiv a clădirilor, terenurilor și autoturismelor deținute de orădeni, ne arată imaginea unui oraș în dezvoltare, în care investițiile dezvoltatorilor imobiliari se văd foarte bine și la tot pasul. Corelat cu creșterea numărului de clădiri, terenuri și autoturisme, statistica ne evidențiază și o creștere a volumului tranzacțiilor.
În ceea ce privește partea de fiscalitate, în anul 2019 se mențin cotele de impozitare din 2018 , cu o inflație de 1,34%.
Anul 2019 a fost însă un an dificil în accesarea fondurilor europene. Primăria Oradea a reușit prin Direcția Economică contractarea creditului tip revolving pentru susținerea proiectelor UE, acest credit având un dublu rol: unul de a asigura decontarea tuturor surselor unui contract și rolul de cofinanțare a bugetului local.
2019 - un an foarte bun pentru achitarea impozitelor online
Anul trecut este evaluat ca un an foarte bun în ceea ce privește achitarea impozitelor online, astfel că dacă până nu demult 1 din 10 orădeni își plăteau impozitul online, în anul 2019, 1 din 3 orădeni au făcut acest lucru.
,,Îi invităm pe orădeni ca și în anul 2020 să își plătească impozitele online, bonificația la plata integrală online fiind de 8%. Astfel, aceștia vor face economie de timp, dar și de bani pentru costurile unui drum până la primărie. Cred că orădenii au înțeles deja că ,,Online câștigi dublu!" Trebuie amintit că se mențin tragerile la sorți săptămânale, pentru premierea cu o zi de distracție la Aquaparkul Nymphaea pentru cei care și-au plătit integral impozitul online", precizează directorul Eduard Florea.
Directorul adjunct al Direcției Economice din cadrul Primăriei Oradea, Simona Vlad, a prezentat apoi partea de execuție bugetară, prezentând în detaliu veniturile bugetului local în 2019, cotele din impozitul pe venit, cheltuielile operaționale, cheltuielile cu investițiile, datoria publică, gradul de îndatorare, dar și calificativele Fitch Ratings.
În continuare, directorul Sorin Iacob a prezentat ultima parte a raportului de activitate al Direcției Economice, partea privind creanțele fiscale. Acesta a vorbit despre administrarea creanțelor fiscale, situația încasărilor din creanțele fiscale, masa impozabilă care reflectă imaginea unui oraș în dezvoltare, volumul tranzacțiilor, supra impozitările aplicate de municipalitate, partea de inspecție fiscală - executare silită etc.
Obiective economice pentru anul 2020
,,Cea mai mare provocare a acestui an va fi pariul pe tehnologie, astfel că venim în îndeplinirea acestui obiectiv cu mai multe acțiuni, toate având ca scop  încurajarea cetățeanului de a-și folosi tehnologia în avantajul său", spune directorul Eduard Florea.
Astfel, pariul pe tehnologie are în vedere: încurajarea plății online a impozitelor locale (bonificație + campanie), implementarea platformei Ghișeul online - Primăria Oradea, extinderea codurilor de bare pe toate cererile/formularele tip, implementarea unui terminal de eliberare formulare/cereri tip, extinderea parteneriatelor cu unitățile bancare pentru încasarea prin automate a impozitelor și taxelor.
Alte obiective stabilite pentru 2020 sunt: desfășurarea de acțiuni concentrate de executare silită împotriva restanțierilor, acordarea de asistență pentru Administrația Domeniului Public (A.D.P.)  la contractarea creditului pentru parcări, implementarea Programului ,,Make IT in Oradea!" (B.P.)

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 08:59:38 Ora de vară a Europei de Est