Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Olimpici naționali, clasa de aur, voluntari și rugbyști

Top 5 la Colegiul Tehnic „Dimitrie Leonida” din Oradea

Olimpici naționali, clasa de aur, voluntari și rugbyști

La nivelul Colegiului Tehnic “Dimitrie Leonida”, proiectul educativ "Clasa de aur" face "victime", creează emulație, ridică procentul de promovabilitate, nivelul general la învățătură și disciplină, cu alte cuvinte face mult bine - eficientizează actul instructiv-educativ.

 Clasa de aur, de argint... de diamant!
 Care elev, cât o fi el de indiferent și insensibil, nu s-ar lăuda cu faptul că face parte din "clasa de aur" a școlii?!
 Cu alte cuvinte, proiectul "Clasa de aur", lansat în 2007 de conducerea colegiului (director, prof. Georgeta Sadoveanu, director adj., prof. Daniela Vîlceanu, consilier educativ, prof. Delia Bacoș) a prins și a făcut mult bine! În educație, rezultatele se văd în timp, dar unele roade se culeg și în intervale mai scurte, la sfârșit de semestru sau de an școlar.
 În Top 5, se culeg astfel de roade și la nivelul Colegiului Tehnic “Dimitrie Leonida” din Oradea.
 Primul loc în top este ocupat de un elev de top, bun la toate, săritor, cuminte, de cuvânt și de onoare, Radu Alb, elev în clasa a XII-a D. În 2008, Radu a fost elevul total, olimpic național, prezent la olimpiada națională tehnică, la profilul Tehnician în automatizări, membru al echipajului care a reprezentat cu cinste colegiul la etapa finală a concursului național "Copiii și drepturile lor" (echipajul clasându-se pe locul III), omniprezent la concursurile interliceale "Cel mai bun câștigă"...
 Ca membru al cercului de electronică de la Palatul Copiilor și Elevilor din Oradea, elevul dlui ing. Gheorghe Dura a participat cu succes la nenumărate concursuri interjudețene în domeniu. La concursul de robotică de la Orșova, echipajul a prezentat doi roboți, ocupând locul al III-lea. Tot la palatul orădean, Radu este membru al cercului foto și dansator în cadrul cunoscutului și îndrăgitului ansamblu folcloric "Florile Bihorului", laureat a numeroase festivaluri și concursuri naționale și internaționale. Și să mai spunem că de anul trecut, Radu e bursier al fundației Dinu Patriciu...
 Poziția a doua în top este ocupată de un alt olimpic național, Nilgesz Arnold, din clasa a XII-a A, tehnician electronist, priceput la toate - "meșterul nostru de aur", cum îl alintă conducerea școlii. Anul trecut, Arnold s-a întors cu premiul II de la naționala desfășurată la Ploiești, la Electrician constructor, și a fost premiat de Clubul Rotary din Oradea. Și Arnold este membru al cercului de electronică de la palatul orădean, unde a cucerit un braț de diplome, premii și mențiuni. Ultima mențiune pe țară a obținut-o, anul trecut, la Slatina. Arnold face și judo, iar la nivelul liceului, a făcut parte din toate echipajele posibile și imposibile, de pompieri, Cruce Roșie, ecotop, a participat la Cangurul... A fost în turneu cu corul "Young Singers", e înnebunit de calculator și practică sporturi extreme.
 Pe treapta a III-a a podiumului se situează fosta clasă a XII-a A - Clasa de aur (diriginte, prof. Alunița Neag)… și cu aceasta am spus tot!
 Elevii unei asemenea clase sunt premiați de conducerea școlii cu o excursie în județ (cu 20 de milioane, sponsorizare din partea Consiliului reprezentativ al părinților pe școală).
 Locul al IV-lea este ocupat de voluntarii școlii, elevi din actualele clase a X-a A, B, C, D și E, a XI-a A, C și F și a XII-a A, îndrumați de prof. Liana Coroianu, în cadrul proiectului “Voluntari fără frontiere”. Activitatea lor deosebită a fost recunoscută și certificată, în 2008, de I.S.J. Bihor cu un Certificat pentru programele desfășurate în cadrul Strategiei Naționale de Acțiune Comunitară (SNAC). În 2008, acțiunile voluntarilor au vizat o paletă largă de manifestări, începând de la nenumăratele vizite și acțiuni comune cu copiii de la casele de tip familial" Albinuțele" și "Iepurașii", Centrul temporar "Cuore", Centrul de zi, participare la festivalul-concurs SNAC (mențiune II), concursuri sportive pentru respectivii copii (campionatul de bocce), la proiecte educative, în cadrul "Săptămânii educației globale" – proiectul "Mânuțele prieteniei", în parteneriat cu Grădinița "Piticot", la plantare de pomi și la o suită de manifestări prinse în buchetul "Săptămânii naționale a voluntariatului"... În coordonarea activităților, Liana  Coroianu este sprijinită de prof. Elisabeta Ungur și Mihaela Băguț, membri ai echipei de proiect.
 În poziția a cincea a clasamentului, îi găsim pe rugbyștii școlii și ai județului, elevii dlui profesor Szvercsak Ștefan, membrii Ansamblului sportiv, care fac cinste și țin aprinsă flacăra sportului tradițional în colegiul "ceferiștilor" orădeni. Anul trecut, în competiția națională a cluburilor și liceelor sportive, echipa colegiului tehnic orădean a ocupat un onorant loc VIII pe țară. La C.T. "Dimitrie Leonida" din Oradea se joacă rugby din plăcere și cu pasiune! (Ovi DAN)

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 16:48:25 Ora standard a Europei de Est