Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Călătoria Erasmus+ în Cipru

Elevi și profesori de la Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia

Călătoria Erasmus+ în Cipru

În perioada 20-23 ianuarie 2020, o echipă de elevi și profesori de la Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia", Oradea au participat la prima reuniune - activitate transnațională de învățare, predare și formare din cadrul proiectului Erasmus+ KA229 ,,Volunteerism and Active Citizenship: from Individuals to Organizations - Voluntariat și cetățenie activă: de la indivizi la organizații", desfășurată în Limassol, Cipru (țara coordonatoare a proiectului).

Proiectul se derulează în perioada 2019-2021 cu sprijinul financiar al Comisiei Europene, prin programul ,,Erasmus+", programul U.E. pentru educație, formare, tineret și sport în Europa. Delegația din România a fost formată din trei profesori: director, prof. Vîlceanu Daniela, prof. Cotca Alina și Urs Marcela (coordonator proiect) și șase elevi: Ghenț George (clasa a 9-a E, școala profesională), Bonyi Kristofer (clasa a 11-a D, școala profesională), Popa Crina (clasa a XI-a C), Șandor Cătălina (clasa a XI-a C), Buda Ovidiu (clasa a XII-a D) și Laurențiu Darius (clasa a XII-a D). Întâlnirea a reunit reprezentanți din toate țările partenere implicate în proiect: Italia, Letonia, Bulgaria, Polonia, România și Cipru.
Prima activitate transnațională de învățare, predare și formare din cadrul proiectului a avut o agendă bogată și a cuprins activități diverse care au îmbinat activitățile relevante tematicii proiectului, cu activitățile care să permită cunoașterea din punct de vedere geografic, istoric și cultural al unei țări insulare în Marea Mediterană, Cipru.
În acest sens, programul propus de echipa țării gazde a inclus activități de voluntariat precum plantarea de arbori în cadrul unui perimetru din incinta unui centru de educație privind mediul înconjurător, Akrotiri Environmental Education Center sau ecologizarea unei porțiuni din faleza orașului Limassol și a Parcului Municipal sau vopsirea unor locuri de parcare pentru persoane cu dizabilități. Dacă prima activitate a fost facilitată și îndrumată de organizația ,,300.000 Trees", celelalte activități au fost susținute de însuși primarul din Limassol, venit și la deschiderea festivă a reuniunii de proiect. Au mai fost realizate și vizite de informare și documentare, la centrul Europe Direct Information Centre (E.D.I.C.) unde elevii au primit informații despre cum poți să fii un cetățean european activ și despre diversele programe europene pentru tineret sau la Centrul pentru persoane cu dizabilități mintale ,,Christos Stelios Ioannou Foundation", o generoasă expresie a umanitarismului și solidarității sociale.
Pentru că vizitarea unei țări presupune și cunoașterea acesteia din punct de vedere geografic, istoric și cultural, gazdele noastre s-au preocupat să ne ofere șansa de a realiza acest lucru prin vizitele organizate la situl arheologic de la Kourion, la castelul medieval de la Kolossi sau în singura capitală divizată din lume, Nicosia.
Elevii români au locuit în această perioadă la familii gazdă, unde au fost foarte bine primiți și s-au adaptat foarte repede. Cu acest prilej au gustat din stilul de viață autentic cipriot, luând contact cu o parte din obiceiurile și tradițiile lor. Nu în ultimul rând trebuie menționat faptul că au avut șansa de a-și îmbunătăți abilitățile de comunicare în limba engleză, abilitățile de comunicare și relaționare interpersonală, dar și cele de adaptare la contexte culturale noi.
Ne-am despărțit de Cipru, mai bogați din punct de vedere spiritual, încântați de tot ceea ce am văzut și am trăit aici, impresionați de frumusețea oamenilor, de jovialitatea și ospitalitatea lor.
Următoarea reuniune de proiect va avea loc în România, în perioada 10 - 13 martie 2020.
Prof. Urs Marcela,
coordonator proiect
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Călătoria Erasmus+ în Cipru.

Trimite email
vineri, 7 noiembrie 2025, 19:43:43 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Concert Smiley la Hard Rock Café, București
duminică, 23 noiembrie 2025, ora 21.00