Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Călătoria Erasmus+ în Cipru

Elevi și profesori de la Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia

Călătoria Erasmus+ în Cipru

În perioada 20-23 ianuarie 2020, o echipă de elevi și profesori de la Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia", Oradea au participat la prima reuniune - activitate transnațională de învățare, predare și formare din cadrul proiectului Erasmus+ KA229 ,,Volunteerism and Active Citizenship: from Individuals to Organizations - Voluntariat și cetățenie activă: de la indivizi la organizații", desfășurată în Limassol, Cipru (țara coordonatoare a proiectului).

Proiectul se derulează în perioada 2019-2021 cu sprijinul financiar al Comisiei Europene, prin programul ,,Erasmus+", programul U.E. pentru educație, formare, tineret și sport în Europa. Delegația din România a fost formată din trei profesori: director, prof. Vîlceanu Daniela, prof. Cotca Alina și Urs Marcela (coordonator proiect) și șase elevi: Ghenț George (clasa a 9-a E, școala profesională), Bonyi Kristofer (clasa a 11-a D, școala profesională), Popa Crina (clasa a XI-a C), Șandor Cătălina (clasa a XI-a C), Buda Ovidiu (clasa a XII-a D) și Laurențiu Darius (clasa a XII-a D). Întâlnirea a reunit reprezentanți din toate țările partenere implicate în proiect: Italia, Letonia, Bulgaria, Polonia, România și Cipru.
Prima activitate transnațională de învățare, predare și formare din cadrul proiectului a avut o agendă bogată și a cuprins activități diverse care au îmbinat activitățile relevante tematicii proiectului, cu activitățile care să permită cunoașterea din punct de vedere geografic, istoric și cultural al unei țări insulare în Marea Mediterană, Cipru.
În acest sens, programul propus de echipa țării gazde a inclus activități de voluntariat precum plantarea de arbori în cadrul unui perimetru din incinta unui centru de educație privind mediul înconjurător, Akrotiri Environmental Education Center sau ecologizarea unei porțiuni din faleza orașului Limassol și a Parcului Municipal sau vopsirea unor locuri de parcare pentru persoane cu dizabilități. Dacă prima activitate a fost facilitată și îndrumată de organizația ,,300.000 Trees", celelalte activități au fost susținute de însuși primarul din Limassol, venit și la deschiderea festivă a reuniunii de proiect. Au mai fost realizate și vizite de informare și documentare, la centrul Europe Direct Information Centre (E.D.I.C.) unde elevii au primit informații despre cum poți să fii un cetățean european activ și despre diversele programe europene pentru tineret sau la Centrul pentru persoane cu dizabilități mintale ,,Christos Stelios Ioannou Foundation", o generoasă expresie a umanitarismului și solidarității sociale.
Pentru că vizitarea unei țări presupune și cunoașterea acesteia din punct de vedere geografic, istoric și cultural, gazdele noastre s-au preocupat să ne ofere șansa de a realiza acest lucru prin vizitele organizate la situl arheologic de la Kourion, la castelul medieval de la Kolossi sau în singura capitală divizată din lume, Nicosia.
Elevii români au locuit în această perioadă la familii gazdă, unde au fost foarte bine primiți și s-au adaptat foarte repede. Cu acest prilej au gustat din stilul de viață autentic cipriot, luând contact cu o parte din obiceiurile și tradițiile lor. Nu în ultimul rând trebuie menționat faptul că au avut șansa de a-și îmbunătăți abilitățile de comunicare în limba engleză, abilitățile de comunicare și relaționare interpersonală, dar și cele de adaptare la contexte culturale noi.
Ne-am despărțit de Cipru, mai bogați din punct de vedere spiritual, încântați de tot ceea ce am văzut și am trăit aici, impresionați de frumusețea oamenilor, de jovialitatea și ospitalitatea lor.
Următoarea reuniune de proiect va avea loc în România, în perioada 10 - 13 martie 2020.
Prof. Urs Marcela,
coordonator proiect
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Călătoria Erasmus+ în Cipru.

Trimite email
duminică, 8 decembrie 2024, 23:55:44 Ora standard a Europei de Est