Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Călătoria Erasmus+ în Cipru

Elevi și profesori de la Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia

Călătoria Erasmus+ în Cipru

În perioada 20-23 ianuarie 2020, o echipă de elevi și profesori de la Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia", Oradea au participat la prima reuniune - activitate transnațională de învățare, predare și formare din cadrul proiectului Erasmus+ KA229 ,,Volunteerism and Active Citizenship: from Individuals to Organizations - Voluntariat și cetățenie activă: de la indivizi la organizații", desfășurată în Limassol, Cipru (țara coordonatoare a proiectului).

Proiectul se derulează în perioada 2019-2021 cu sprijinul financiar al Comisiei Europene, prin programul ,,Erasmus+", programul U.E. pentru educație, formare, tineret și sport în Europa. Delegația din România a fost formată din trei profesori: director, prof. Vîlceanu Daniela, prof. Cotca Alina și Urs Marcela (coordonator proiect) și șase elevi: Ghenț George (clasa a 9-a E, școala profesională), Bonyi Kristofer (clasa a 11-a D, școala profesională), Popa Crina (clasa a XI-a C), Șandor Cătălina (clasa a XI-a C), Buda Ovidiu (clasa a XII-a D) și Laurențiu Darius (clasa a XII-a D). Întâlnirea a reunit reprezentanți din toate țările partenere implicate în proiect: Italia, Letonia, Bulgaria, Polonia, România și Cipru.
Prima activitate transnațională de învățare, predare și formare din cadrul proiectului a avut o agendă bogată și a cuprins activități diverse care au îmbinat activitățile relevante tematicii proiectului, cu activitățile care să permită cunoașterea din punct de vedere geografic, istoric și cultural al unei țări insulare în Marea Mediterană, Cipru.
În acest sens, programul propus de echipa țării gazde a inclus activități de voluntariat precum plantarea de arbori în cadrul unui perimetru din incinta unui centru de educație privind mediul înconjurător, Akrotiri Environmental Education Center sau ecologizarea unei porțiuni din faleza orașului Limassol și a Parcului Municipal sau vopsirea unor locuri de parcare pentru persoane cu dizabilități. Dacă prima activitate a fost facilitată și îndrumată de organizația ,,300.000 Trees", celelalte activități au fost susținute de însuși primarul din Limassol, venit și la deschiderea festivă a reuniunii de proiect. Au mai fost realizate și vizite de informare și documentare, la centrul Europe Direct Information Centre (E.D.I.C.) unde elevii au primit informații despre cum poți să fii un cetățean european activ și despre diversele programe europene pentru tineret sau la Centrul pentru persoane cu dizabilități mintale ,,Christos Stelios Ioannou Foundation", o generoasă expresie a umanitarismului și solidarității sociale.
Pentru că vizitarea unei țări presupune și cunoașterea acesteia din punct de vedere geografic, istoric și cultural, gazdele noastre s-au preocupat să ne ofere șansa de a realiza acest lucru prin vizitele organizate la situl arheologic de la Kourion, la castelul medieval de la Kolossi sau în singura capitală divizată din lume, Nicosia.
Elevii români au locuit în această perioadă la familii gazdă, unde au fost foarte bine primiți și s-au adaptat foarte repede. Cu acest prilej au gustat din stilul de viață autentic cipriot, luând contact cu o parte din obiceiurile și tradițiile lor. Nu în ultimul rând trebuie menționat faptul că au avut șansa de a-și îmbunătăți abilitățile de comunicare în limba engleză, abilitățile de comunicare și relaționare interpersonală, dar și cele de adaptare la contexte culturale noi.
Ne-am despărțit de Cipru, mai bogați din punct de vedere spiritual, încântați de tot ceea ce am văzut și am trăit aici, impresionați de frumusețea oamenilor, de jovialitatea și ospitalitatea lor.
Următoarea reuniune de proiect va avea loc în România, în perioada 10 - 13 martie 2020.
Prof. Urs Marcela,
coordonator proiect
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Călătoria Erasmus+ în Cipru.

Trimite email
marți, 16 aprilie 2024, 17:11:04 Ora de vară a Europei de Est