Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

O săptămână de Happy schools

Un nou proiect Erasmus+, cu mobilitate în Italia

O săptămână de Happy schools

În aceste momente de grea încercare pentru țara noastră, Europa și întreg mapamondul, este dificil să împărtășești din emoția, curiozitatea, abordarea pozitivă și bogăția culturală de care am avut parte timp de o săptămână, datorită proiectului Erasmus+ cu titlul „S.P.E.R. - Speranță pentru Educația Românească"(2018-1-RO01-KA101-047947), implementat la Colegiul Național ,,Octavian Goga" din Marghita.

După săptămâni de pregătire lingvistică, pedagogică și culturală, în perioada 23.02.2020 - 29.02.2020, a avut loc a patra din cele cinci mobilități prevăzute în proiect: Happy schools: positive education for well-being and life- skills development în Florența - Italia, la care au participat doamnele profesoare Cozma Elisabeta, Dutkaș Cristina, Voicu Tatiana și consilierul școlar Costelaș Paula.
Întreaga săptămână s-a desfășurat  sub două devize: HAPPY SCHOOLS și CULTURĂ! De luni până sâmbătă, între orele 9-14, am participat la cursuri, iar de la ora 14 am avut parte de ore întregi de istorie, cultură și civilizație florentină. Am fost 10 cursanți: 4 din România, 2 din Spania, 2 din Franța, unul din Germania și unul din Grecia. Prin intermediul acestui curs, formatoarea Ilaria ne-a oferit o introducere, atât în fundamentele psihologiei pozitive, prezentând cele mai relevante teorii și referințe internaționale, cât și în teoriile și tehnicile educației pozitive. Acest curs a fost, de asemenea, o oportunitate excelentă de a realiza, împreună cu cursanții, un studiu comparativ al aspectelor educației din România, Spania, Franța, Germania și Italia.
Pe perioada cursului, am fost introduși în tehnica Mindfulness, ca o oportunitate de a antrena mințile, de a atrage atenția asupra momentelor prezente, de a ne relaxa, de a atinge obiective și de a stimula un anumit nivel de conștientizare de sine. Am reușit să demarăm un proiect personal bazat pe educație pozitivă. Zilnic, am fost implicați într-un proces activ de învățare, concentrându-ne, de asemenea, pe experiența personală și auto-reflecție. Combinând elemente cognitive și emoționale vom facilita procesul de învățare și vom asigura o păstrare de lungă durată a noilor cunoștințe ale elevilor noștri.
Am învățat că Educația pozitivă își propune să promoveze bunăstarea și fericirea în clasă și nu numai, oferind tinerilor cunoștințe și abilități de viață pentru a se realiza în viața lor prezentă și viitoare. Psihologia pozitivă este studiul științific al funcționării înfloritoare și optime a omului și se concentrează pe atuurile și virtuțile care permit indivizilor, comunităților și organizațiilor să aibă succes.
Despre frumusețea Florenței ...
Florența este un adevărat muzeu în aer liber. Practic, pe orice străduță ai lua-o este imposibil să nu vezi vreo operă de artă din perioada Renașterii. Statui celebre, poduri vechi de secole, biserici impresionante, muzee cu lucrările celor mai de seamă pictori sau sculptori ai Italiei, străduțe pline de viață, palate cu grădini superbe - toate acestea fac din Florența una dintre cele mai mari atracții ale Italiei. Ponte Vecchio, ,,David" al lui Michelangelo, magnificul Dom, Catedrala Santa Maria del Fiore, Galeria și Palatul Uffizi - doar câteva din cele mai importante obiective turistice din Florența.
Surpriza săptămânii petrecute de noi în Italia a fost excursia în Toscana, în ținuturile ce ascund vestitele podgorii Chianti. Am descoperit că, într-adevăr, Italia este fermecătoare. Străzile înguste ale orașului Siena amintesc de filmele italienești, iar dorințele copiilor locului sunt, cel puțin, surprinzătoare: în loc de fotbaliști celebri, băieții Sienei își doresc să devină jochei, în onoarea curselor de cai găzduite de oraș în fiecare an. Așezat pe o colină, sătucul-cetate Monteriggioni de doar 49 de locuitori, te cucerește cu liniștea și ordinea sa. În San Gimignano am găsit, fără pretenții de high class, gelateria Dondoli care, potrivit specialiștilor, are cea mai bună înghețată din lume. A fost un privilegiu care ne-a învățat ce înseamnă să te plimbi, ocazional, ,,sub soarele Toscanei".
Ne-a plăcut foarte mult cursul: subiectele, dinamica, și relațiile dezvoltate între toți membrii clasei. Subiectele nu au fost neapărat noi, dar modul în care am lucrat, resursele pe care ni le-a prezentat formatoarea, proiectele pe care le-am realizat individual și în grup ne-au sporit cunoștințele și abilitățile. Noi, cele patru cadre didactice de la Colegiul Național ,,Octavian Goga" din Marghita, am apreciat mult oportunitatea de a împărtăși experiențele noastre profesionale cu colegii de la curs, pentru a avea o înțelegere clară asupra temei cursului. Ne-am întors acasă pline de idei și concepte noi despre predare, dar, din păcate elevii vor mai avea de așteptat până le vom pune în practică. Găsiți mai multe poze în Galeria foto: O săptămână de Happy schools.

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 23:03:57 Ora de vară a Europei de Est