Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Prof. univ. dr. ing. Nicolae Burnete a devenit, ieri, Doctor Honoris Causa al Universității din Oradea

Președintele Senatului Universității Tehnice din Cluj-Napoca,

Prof. univ. dr. ing. Nicolae Burnete a devenit, ieri, Doctor Honoris Causa al Universității din Oradea

Joi (6 februarie 2020), domnul profesor univ. dr. ing. Nicolae Burnete, președintele Senatului Universității Tehnice din Cluj-Napoca, a primit titlul onorific Doctor Honoris Causa al Universității din Oradea.

Ceremonialul, desfășurat în Aula Magna, a fost deschis de președintele Senatului universitar orădean, domnul conf. univ. dr. Aurel Căuș, moderatorul evenimentului.
Cadru didactic asociat al Universității din Oradea
,,Într-adevăr, astăzi (ieri - n.n.), la Universitatea din Oradea este sărbătoare datorită evenimentului propus de Facultatea de Inginerie Managerială și Tehnologică a universității noastre, după cum avea să sublinieze domnul rector Constantin Bungău.
Domnule profesor (Nicolae Burnete - n.n.), vă mulțumim că ați fost de acord să ne onorați pentru a deveni Doctor Honoris Causa al universității noastre. Și pe viitor, acest lucru înseamnă că ne obligă la și mai multe activități de colaborare atât pe zona profesională, cât și pe zona științifică sau managerială", a conchis domnul rector Constantin Bungău.
Tot de la domnul rector aveam să aflăm faptul că de peste 10 ani, prof. univ. dr. ing. Nicolae Burnete este cadru didactic asociat al Universității din Oradea.
,,Prieteniile trainice rămân"
Despre prieteniile trainice legate între cele două universități avea să vorbească și rectorul Universității Tehnice din Cluj-Napoca, domnul prof. univ. dr. ing. Vasile Țopa.
,,Un remarcabil cercetător, cu o operă științifică de excepție"
În Laudatio, prezentat de decanul Facultății de Inginerie Managerială și Tehnologică, domnul prof. univ. dr. ing. Dumitru Pele, se spune, printre altele, că prof. univ. dr. ing. Nicolae Burnete este ,,un remarcabil cercetător, cu o operă științifică de excepție, recunoscut și apreciat în țară și străinătate, ca un strălucit cercetător și autoritate incontestabilă în domeniul ingineriei autovehiculelor. Reconstituind traseul profesional al sărbătoritului, pe parcursul celor 30 de ani de activitate, au fost punctate succesele activității sale didactice și științifice, încununate, în 2018, cu înalta funcție de ministru al Cercetării și Inovării. A publicat peste 160 de lucrări științifice; este autorul a trei brevete de invenție; a participat la realizarea a 53 de contracte de cercetare științifică; este autor sau coautor la 16 lucrări didactice; a înființat cu finanțe din fonduri europene Laboratorul de testare, cercetare și certificare a motoarelor cu ardere internă ce funcționează cu biocombustibili, laborator unicat la nivel național; a fost nominalizat în 93 de comisii de doctorat, 10 comisii de abilitare și șase comisii de decernare a titlului DHC; din 2016 este președinte al Senatului Universității Tehnice din Cluj-Napoca, iar în 2018, așa după cum am mai spus, a ajuns ministru al Cercetării și Inovării.
,,S-a bucurat de o reală apreciere din partea studenților, masteranzilor și doctoranzilor pentru caracterul inovator al metodelor pedagogice pe care le promovează cu talent și pasiune, inoculând dragostea de profesie, seriozitate în pregătire, largă deschidere spre nou și spirit de echipă. Este un formator de atitudine responsabilă în munca de cercetare, în activitatea didactică universitară, în relațiile academice și interumane", se mai spune în Laudatio.
Nevoia de mobilitate, energia și biocombustibilii
În cadrul ,,lecției" prezentate în PowerPoint de distinsul cercetător Nicolae Burnete, am vizualizat imagini din Laboratorul unicat, rezultate ale cercetărilor domniei sale și ale colegilor în domeniul motoarelor cu ardere internă ce funcționează cu biocombustibili; dar problematica abordată a vizat, în general, industria auto, lumea și viitorul automobilului (electric)...
Ovidiu Dan

Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Prof. univ. dr. ing. Nicolae Burnete a devenit, ieri, Doctor Honoris Causa al Universității din Oradea.

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 09:10:05 Ora de vară a Europei de Est