Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 mai 2021
Ministrul Sorin Cîmpeanu: Sunt universități care se gândesc ca din toamnă să impună anumite condiții: Purtarea de combinezoane de către studenții nevaccinați. Susțin această variantă
Studenții nevaccinați ar putea fi obligați să se prezinte purtând combinezon dacă vor să participe fizic la ore din toamnă, pe când cei vaccinați vor putea să se deplaseze fără astfel de măsuri, iau în calcul unele universități din România, a declarat astăzi ministrul Educației Sorin Cîmpeanu în cadrul unui interviu de la Hotnews.ro. De asemenea, ministrul a adăugat că ar putea exista o prioritizare a studenților vaccinați la cazarea în cămine.
„Sunt unul dintre cei care susțin importanța prezenței fizice pentru derularea stagiilor de practică și activităților directe. Pentru asta, sunt universități care se gândesc ca din toamnă să nu facă rabat de la prezența fizică în cadrul orelor de laborator/lucrări practice și să impună o serie de condiții, spre exemplu participarea studenților vaccinați la aceste ore de laborator și lucrări practice, fără a fi îngrădit participarea studenților care nu sunt vaccinați. Studenții care nu se vor fi vaccinat în toamnă ar putea să aibă la dispoziție, spre exemplu, combinezoane de protecție pe care să le poarte pe tot parcursul programului didactic. Sunt câteva universități și eu personal susțin această variantă”, a declarat Cîmpeanu.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
23 martie 2021
1.*BREAKING
Anul școlar actual se va încheia pe 2 iulie pentru elevi și nu pe 18 iunie, cum era inițial, anunță ministrul Educației
Anul școlar actual se va încheia pe 2 iulie 2021 pentru elevi și nu pe 18 iunie, cum era inițial, anunță ministrul Educației. Sorin Cîmpeanu precizează că, practic, două săptămâni din vacanța de vară se mută în vacanța de primăvară.
„Finalul semestrului al II-lea se decalează două săptămâni. Vacanța de primăvară se prelungește cu două săptămâni. Se mută practic două săptămâni din vacanța de vară în vacanța de primăvară.
În loc să finalizăm semestrul al II-lea pe 18 iunie, se va încheia pe 2 iulie.
• elevii clasei a VIII-a care termină pe 25 iunie (în loc de 11 iunie),
• elevii clasei a XII-a care termină în 18 iunie (în loc de 4 iunie) și
• învățământul profesional și tehnic care termină pe 23 iulie (în loc de 9 iulie)
Dacă nu ar fi fost această variantă a prelungirii vacanței de primăvară cu două săptămâni și a mutării Evaluării Naționale pentru clasa a VIII-a după Bacalaureat, cu tot cu Admiterea la liceu, „ar fi fost destul de clară închiderea școlilor, inclusiv pentru derularea simulărilor”, a declarat ministrul Educației Sorin Cîmpeanu. Oficialul a dat exemplu că în București, școlile s-ar fi închis de mâine, dacă nu accepta această variantă.
Cîmpeanu a spus că dacă nu ar fi acceptat această modificare a structurii anului școlar, nu s-ar fi semnat modificarea ordinului comun de ministru, ordin pe care trebuia să îl semneze Vlad Voiculescu, ministrul Sănătății.

2.*OFICIAL
Ordinul de ministru comun, semnat de Vlad Voiculescu și Sorin Cîmpeanu, care prevede închiderea școlilor la intrarea localităților în carantină și nu la pragul de 6 la mie, a intrat în vigoare
Ordinul de ministru comun, semnat de Vlad Voiculescu și Sorin Cîmpeanu, care prevede închiderea școlilor la intrarea localităților în carantină și nu la pragul de 6 la mie, a intrat în vigoare prin publicarea în Monitorul Oficial, marți seara.
Ordinul nou prevede că scenariul de funcționare al unei unități de învățământ se va actualiza săptămânal, cu referința în fiecare zi de vineri, în funcție de evoluția epidemiologică, cu excepția situației în care localitatea intră în carantină”.

Cum să nu fiu mândru de străbunicul meu!

Faptele vorbesc!

Cum să nu fiu mândru de străbunicul meu!

Anul trecut, când străbunicul Paul a împlinit 90 de ani, mi-a dăruit un caiet în care a scris multe poezii care erau la modă pe vremea când avea vârsta mea, poezii pe care încă îi place să le recitească.

Dar a așternut pe hârtie și din tradițiile locului, mai ales din perioada Crăciunului, cu speranța că astfel se vor păstra și vor fi duse mai departe. Din pură curiozitate, am dorit să aflu mai multe despre viața și activitatea sa, și l-am tot întrebat de una de alta, precum în lectura ,,Bunicul" (de Barbu Ștefănescu Delavrancea), dar nu despre rândunele și cocori... Astfel am aflat că încă de mic îi plăcea să citească. A ajuns să citească mai toate cărțile din biblioteca școlii din sat. După cursurile școlii primare din satul natal, Sânlazăr, începute în 1937, a urmat și cursurile Școlii de Contabili Agricoli, de la Oradea, întemeindu-și o familie și încadrându-se apoi în muncă drept ajutor de contabil, apoi contabil și din 1965 contabil șef, iar din 1968 a fost ales președinte al CAP-ului, până în 1971 (perioadă în care s-au construit noi grajduri, pătule și solarii...).
,,Aventuri pe mare"
Perioada 1950-1953 a fost una plină de ,,aventuri pe mare", pentru că și-a îndeplinit serviciul militar la o unitate de marină din Constanța.
Pe durata întregii sale activități a participat la multe cursuri de formare care i-au oferit șansa de a călători, a dobândi cunoștințe și experiențe noi, și bineînțeles de a cunoaște mulți oameni și a lega prietenii.
Din 1971 până în 1983, a ocupat pe rând funcțiile de președinte, respectiv vicepreședinte al Consiliului Popular al comunei Chișlaz, ales fiind de cetățenii celor șapte sate care compun comuna.
,,Școală după școală"
În această perioadă a acordat o atenție deosebită educației, implementând un sistem inedit la acea vreme, un fel de ,,Școală după școală" (asta da viziune!). Astfel, după cursuri, elevii rămâneau la școală, mâncau, își făceau temele, se jucau, cei mai mici dormeau, astfel că părinții puteau să rămână la muncă până mai târziu sau să-și facă treburile prin gospodărie. În acest scop a fost încheiat un parteneriat între școală, C.A.P. și Consiliul Popular, C.A.P.-ul oferind în mod gratuit produsele alimentare pentru pregătirea mesei, iar Consiliul Popular (Primăria) a cumpărat paturi pentru cei mici și mobilier și plătea bucătăresele și supraveghetorii, astfel că totul era gratuit! Mai mult, a demarat construirea a două școli (cea din centrul de comună avea etaj), a unei grădinițe și a unui cămin cultural, iar celelalte școli și grădinițe (din satele aparținătoare comunei) au fost reparate sau extinse.
Gospodarii și interesul comun, pentru comunitate
Tot pe vremea sa, a fost construit un bloc cu șase apartamente, la parter având și un magazin. Blocul a fost destinat cazării profesorilor, medicilor și altor specialiști, care nu erau din comună. S-a mai construit o brutărie și un ștrand cu apă termală. Au fost asfaltate câteva străzi principale și s-au făcut trotuare betonate, iar pe unele străzi secundare s-a introdus iluminat public (cele principale erau iluminate), s-au construit câteva podețe și a fost introdusă linia telefonică în trei din satele comunei. Pentru construirea obiectivelor amintite, s-au confecționat peste 300.000 de cărămizi pe Valea Barcăului de către localnici, în prima fază, iar întreaga comunitatea a participat activ, sub formă de voluntariat, la ridicarea construcțiilor.
Asta democrație!
Am aflat și despre organizarea administrativă, despre organizarea muncii și împărțirea atribuțiilor, la bază stând întotdeauna consultarea cetățenilor comunei prin ,,deputații comunali" aleși câte unul la 25-30 de case, care participau activ la luarea deciziilor.
Cum să nu fiu mândru de străbunicul meu!
Andrei Paul Popovici

Trimite email

duminică, 9 mai 2021