Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

A doua ediție Youth CommUNITY (Y.C.U.)

Fundația Comunitară Oradea lansează

A doua ediție Youth CommUNITY (Y.C.U.)

Fundația Comunitară Oradea (F.C.O.) consideră că tinerii pot însufleţi comunitatea din care fac parte și o pot face mai cu folos dacă sunt sprijiniți, îndrumați și li se oferă oportunitatea de a se implica și de a dezvolta proiecte cu impact pozitiv şi în concordanţă cu aşteptările lor.

Astfel, F.C.O. lansează a doua ediție Youth CommUNITY (Y.C.U.), un program gratuit pentru elevii și studenții din județul Bihor la care sunt invitați să se înscrie tineri cu inițiativă. Recrutarea membrilor se desfăşoară în doi paşi: completarea unei aplicații online, care se poate accesa prin link sau cod QR (în perioada 8 - 16 februarie), urmată de o discuţie față în faţă purtată între postulanţi şi membrii „seniori", colegii lor cei mai merituoşi, participanţi la ediţia anterioară (în perioada 17-21 februarie).
În cadrul ediției anterioare, 60 de tineri hotărâţi şi energici au participat la ateliere de dezvoltare personală, activități de formare profesională, voluntariat și sesiuni de mentorat, din care au luat naștere opt inițiative comunitare de mare valoare. Mai apoi, două dintre acestea, „Caravana Științei", proiect iniţiat de Alex Slavoia, elev la Colegiul Național „Emanuil Gojdu" și „Deplastificat", proiect iniţiat de Andra Cloștorfeanu, elevă la Colegiul Național „Mihai Eminescu" au intrat în cursa pentru obținerea unui grant în cadrul „Bursei Talentelor", reuşind să mobilizeze pentru implementarea lor peste 31.000 lei.
Noua ediție își propune să recruteze alți 60 de tineri, care alături de nouă membri „seniori" vor parcurge același traseu de formare, ce se va finaliza cu o tabără pentru tinerii cei mai implicaţi. Pentru început, va exista o perioadă intensivă de acomodare, ce cuprinde trei luni pline de provocări, procese de autocunoaștere și „ucenicie", urmând ca cei mai implicați dintre aceștia să devină membri Y.C.U.. Odată ajunși membri, între lunile iunie și decembrie tinerii au prilejul de a se implica direct in F.C.O. și de a dezvolta activități proprii, inclusiv proiecte destinate „Bursei Talentelor" sau „Fondului Științescu".
De asemenea, în luna septembrie se va desfășura o tabără de scriere de proiecte pentru membri, cei mai activi dintre aceștia având oportunitatea de a participa la un schimb de experiență în străinătate.
„Accentul în acest program este pus atât pe dezvoltarea și susținerea individuală a fiecărui membru care intră în program -și aici vorbim despre tineri cu nivel de pregătire diferit, cu motivații și obiective personale diferite, de vârste diferite, cât și pe latura comunitară, pentru că echipa care se va forma va avea ca obiectiv dezvoltarea de activități și proiecte cu impact pozitiv în comunitate, pentru care vor putea accesa resurse financiare prin programul „Bursa Talentelor" și prin „Fondul Științescu". În acest program traseul fiecărui membru este unic, principiile comune și spiritul de inițiativă fiind elementele care vor suda echipa. Pe termen lung, ne propunem să formăm o veritabilă comunitate de tineri performanți care e preocupată constant de problemele din comunitate, care acționează și caută mereu soluții și nu doar privește resemnat de la margine", a declarat Mark C. Lukács, Youth Manager, Fundația Comunitară Oradea.
Răspunsul la întrebarea „De ce s-ar înscrie tinerii în acest program?" e simplu: pot fi parte activă la o multitudine de oportunități la care poate nici nu s-au gândit până atunci. Pentru mine, cea mai utilă experiență a fost networkingul de care am avut parte: am intrat în contact cu F.C.O. și am fost imediat absorbită de tot ceea ce fac oamenii minunați din Fundație. Voluntariatul și toate proiectele demarate de către aceștia erau la un nivel mai înalt decât orice proiect în care fusesem implicată până în acel moment. De asemenea, cu ajutorul Youth CommUNITY, mi-am definitivat propriul proiect, „Deplastificat", care urmează să fie implementat începând din iunie.", povestește Andra Cloștorfeanu, membru senior Youth CommUNITY și bursier „Bursa Talentelor".
Pentru mai multe detalii, vă rugăm să accesați: https://www.fundatiacomunitaraoradea.ro/activitati/youth-community.html
Pagina de facebook Youth CommUNITY
Link formular de aplicare: https://bit.ly/2RWAYUy
Mark C. Lukács - Youth Manager,
Fundația Comunitară Oradea

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 16:51:10 Ora standard a Europei de Est